• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Jazza

Pixter: Jag hade en blödning i förra grav, men ingen fara. Men jag förstår din oro.... hur känns det? Var det mycket?

• Bellbox

Det hade kommit lite i trosskyddet när jag kom hem från promenaden; ljusbrunt/beige typ som en 50 öring/1 krona max... Sen var det lugnt ett tag, sen kom det liiite synligt på pappret igen... *suck*
    så inget klarrött blod i alla fall...
    Miaelund: Var det ungefär så för dig eller var det bara lite vid just 1 toalettbesök?

Tack för att ni delar med er tjejer

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan min ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Jazza

Pixter: Det låter ju inte som att det skulle vara något mer än slemhinnor.... Håller tummarna stenhårt!

• smulsan

Pixter: jag hade flera små blödningar förra graviditetn utan någon som helst fara. Blev ju jätte skraj så klart och åkte in och kollade varje gång men allt var bra. Hade en liten blödning för två veckor sen. Ett par dagar efter att jag plussade, ungefär i din mängd men inget mer har hänt!
    Kram, Nina

• miaelund
    Svar på #112
    Precis så var det för mig, var ute o shoppade m min svägerska o när jag gick på toa var det beiga flytningar i trosan o på pappret. När jag kom hem ngr timmar senare var det som vanligt igen.

Själv blir jag lite nojjig då det kom lite rosa på pappret efter vi haft sex. Misstänker att det är bara för just att vi hade sex o slemhinnorna är lite känsliga men oron kommer ju direkt då man ser en annan färg än ingen/vit i trosan el på pappret.
    Ursäktar mig oxå för lite väl detaljerat men just nu vill jag bara gråta av oro... Vet ju att det inte hjälper men trötthet, sömnbrist och alla hormoner gör inte så att käslor o förnuft samarbetar direkt....
  • Sofia 1983

Undra vad "den högre maken" tänkte när han/hon/den skapade dessa rosa flytningar? Klart att man som kvinna flyger i taket och associerar till missfall (längtansfull som man är), trots att det är någonting ofarligt som de allra festa får erfara. Näe, tycker att det var lite obetänktsamt=) Kunde denna "högre makt" inte ha gjort dessa flytningar blåa eller nått så vi gravida slapp oroa oss? Och gärna en liten genomskinlig lucka i magen så man kunde titta på bebben vid behov...

• Flisan79

Är det någon fler än jag (på tal om flytningar) som snarare är "torrare" än vanligt? Förra grav hade jag mer flytningar, minns det väl för jag trodde mensen kom hela tiden.

• Cute Baby
    Svar på #117
    jeep jag..

idag kom det lite vita flytningar men bara lite vitt..

och jag känner mig väldigt torr annars.

va inte  så innan grav..
  • Mållan 1

Igår hade ja en brun/röd flytning el blödning... inga mängder... men man bli ju nojjig!!

Sen ska ja inte skrivas in förns 4/3 :S Hur ska ja orka vänta då min kropp gör så här??

Så här va det inte då ja väntade Vilmer!!

Skit nojjig nu!! :(

• miaelund

Håller med dig där, blåa hade väl varit mkt bättre O om det ej går att fixa en lycka så kan de väl sätta dit ett inbyggt system så man kan få höra hjärtljuden när man helst vill åtminnstone Idag är det som vanligt, ingen färg o jag är lugn. Fick sova utan barn i sängen inatt oxå så jag känner mig nästan utsövd så jag hoppas att det var det sista rosa jag såg innan hysteriska oron lagt sig Appropå torrhet eller ej så är jag nog mindre torr än innan, men ingen större skillnad. Minns att sista månaderna förra gången hade jag extraplus trosskydd el minibindor just pga flytningarna. Men det lär väl komma i slutet av denna oxå antar jag.... Nu bli det frukost m lilla Saga innan hon ska t dagis o jag sätta mig o plugga KRAMAR!!!!!!!

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?