• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Kiwifia

Jag har nyss legat en vecka i influensan men det ska tydligen inte vara ngn fara för barnet. Nu är jag på bättringsväg igen men har börjar få grav-illamående..suck..

• Flisan79
    Bellbox skrev 2009-02-06 09:27:18 följande:
    Var hos BM igår & frågade just om t.ex influensan som ska vara tuff i år, men hon sa att det är ingen fara för barnet... men jag skulle ju ändå bli nojjig om jag fick influensan såklart Men skönt att höra det i alla fall...Hoppas Lillan mår bättre snart!
    Ja, själv har men drabbats . Känns som om jag ska hosta ut lilla ärtan men har läst att det inte ska vara någon fara. Fast nojjig är man ju ändå.
  • minhalva

hur mår ni tjejer?

jag är i v6 och bf 5 okt och känner mig helts slut på förmiddagarna. Kan knappt stå upp så yr och har huvud´värk, plus jobbigaste metallsmak i munnen som gör att jag måste småäta åh..är så trött...

hur har ni det ni andra? min dotter går fortf hemma och hon är 16 månader...

förresten en fråga, jag har råkat äta keso vars datum gått ut för 5 dagar sedan...o jag har inte ens sett det...min man ladre märke till datumet...tror ni det är farligt för bebben..blev sååå orolig...har inte ens märkt av smaken...=(

• lilla pop

Hej! Är också hemma från jobb/förskola idag med en sjuk liten kille. Han hostar massor, sov dåligt i natt, är snuvig och pillrar oroväckande mycket på/i sitt öra. Håller tummarna nu så att det inte blir öroninflammation. Han hade det i november och hade väldigt ont. Det var så jobbigt att inte kunna hjälpa och förklara. Men han tog sin medicin jätteduktigt och sedan blev det ju bra igen. Själv var jag ett s.k. "öronbarn" som liten. Någon som vet om det kan "gå i arv"?
    Mia: Hoppas lilltjejen blir bättre.
    Övriga: krya på er ni som är/varit dåliga och ha det gott alla andra!

• Blåklockan

Hej!

Vilken trevlig tråd

Jag har en dotter född nov-07 och plussade förra helgen! Chansar på bf 12/10 (ska göra ett vul om drygt en vecka pga oregelbunden cykel).

Jag känner mig också sååååå trött och dessutom lite febrig..? Vet inte om det har med grav att göra eller pga min förkylning. Hade 37.8 igår kväll och 37.4 imorse. Någon mer som känner sig varm?

Oro för mf finns ju där... Min mamma har haft tre mf i v.12 och det gör mig orolig. Jag tycker det känns väldigt bra att man kan göra vul för att få veta hur det "står till" där inne i magen och se att den växer! Jag kommer boka in ett vul ytterligare i v.10. Det är ju bätte än att oroa sig.

Vi gjorde KUB förra grav och jag tror att vi kommer göra det nu också.

Vad mysigt vi ska ha med våra magar och tänk vad roligt för våra barn att få ett syskon

Stor kram!

• Bellbox
    Blåklockan skrev 2009-02-06 14:30:14 följande:
    Hej!Vilken trevlig tråd Jag har en dotter född nov-07 och plussade förra helgen! Chansar på bf 12/10 (ska göra ett vul om drygt en vecka pga oregelbunden cykel).Jag känner mig också sååååå trött och dessutom lite febrig..? Vet inte om det har med grav att göra eller pga min förkylning. Hade 37.8 igår kväll och 37.4 imorse. Någon mer som känner sig varm?Oro för mf finns ju där... Min mamma har haft tre mf i v.12 och det gör mig orolig. Jag tycker det känns väldigt bra att man kan göra vul för att få veta hur det "står till" där inne i magen och se att den växer! Jag kommer boka in ett vul ytterligare i v.10. Det är ju bätte än att oroa sig.Vi gjorde KUB förra grav och jag tror att vi kommer göra det nu också.Vad mysigt vi ska ha med våra magar och tänk vad roligt för våra barn att få ett syskon Stor kram!
    Har du också oregelbundna cykler? PCOs som jag kanske?
    Jag ska göra VUL 18 feb; runt v. 7+5 eller nå´t; du vet väl att OM man sett ett proportionerligt foster vars HJÄRTA slår så har man lika liten risk för MF som efter v 12?!
    -forskarrön säger detta...
    De flesta MF i v.12 är ju egentligen försenade; d.v.s fostret dog betydligt tidigare (v.5-6 kanske t.ex) men kommer inte ut som MF förrän senare Huaaa hemska tanke!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan min ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Mammelutten

Välkomna ni nya!

··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • miaelund

Hej Igen

Lilla Sagan sover i famnen på sin far o jag känner mig lugn efter ett besök hos världens trevligaste doktor. Ringde för att fråga om råd o de ville att jag skulle komma in, men det var ingen fara, ett virus, förkylning, som satt sig i halsen, bara att vila o ta det lugnt o INTE oroa mig för lilla fröet i magen Som läkaren sa att OM ett förkylningsvirus skulle vara farligt för fostret skulle mänskligheten ha dött ut

Skönt att vara ledig i helgen, ska egentligen jobba men läkaren rådde mig att vara hemme o ta det lugnt så jag stannar hemma m gott samvete, gick hem tidigt i tisdagskväll pga illamående o ont i kroppen, men igår mådde jag bättre så då var jag inne ett par timmar men borde kanske så här i efterhand ha stannat hemma helt... Men men, duktiga flickor är väl inte sjuka va?

Ska börja förbereda middagen nu, tänkte försöka njuta av att ha en trött dotter istället för att oroa mig, tänkte att nu när hon sover i pappas famn kan jag ju bara fokusera på lilla magen

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • Blåklockan

Ja, det är därför det är så skönt att få göra ett tidigt vul, då känns risken för missfall MYCKET mindre och man kan vara lugnare Och skulle det visa sig att den är död är det skönt att få veta det och slippa gå i flera veckor och tro att man är gravid... Men så får vi hoppas att det inte blir!

Vet inte om jag har PCOs men jag har själv misstänkt det. Min mens var försvunnen hela hösten (slutade amma i somras). Fick mens först 22/12 och då var jag superglad!!

Äntligen kunde vi försöka och ha en "ärlig chans" att bli gravida. Jag har tagit säker 50 gravtester under hösten, man hoppades att det skulle ha tagit sig men svårt att veta när man ska testa för jag hade ju ingen bim Det var väldigt frustrerande.

Vad spännande med vul för dig!Hoppas att du får se ett pickande hjärta! Jag ska göra vul 16/2 och är sämsta fall bara i ca 6+0 och i bästa 8+0.

KRAM!

Bellbox skrev 2009-02-06 15:34:15 följande:
    Har du också oregelbundna cykler? PCOs som jag kanske? Jag ska göra VUL 18 feb; runt v. 7+5 eller nå´t; du vet väl att OM man sett ett proportionerligt foster vars HJÄRTA slår så har man lika liten risk för MF som efter v 12?! -forskarrön säger detta...De flesta MF i v.12 är ju egentligen försenade; d.v.s fostret dog betydligt tidigare (v.5-6 kanske t.ex) men kommer inte ut som MF förrän senare Huaaa hemska tanke!
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?