• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Jazza

Jag äter VitaMax-kvinna, golfbollsstora piller Glad att jag inte mår illa (ännu iaf). Förra grav åt jag bara folsyra och sedan järn

• miaelund

Halloj

Tror att folsyra o ett par frukter o grönsaker per dag är gott väl nog vad vi behöver BM rekomenderade 3 portioner fisk / vecka så det är det jag nu jobbar på att få i mig.... Fundersam

Mår ganska bra förutom trötthet o oro över att ngt ska va knas, har inga tecken på problem men som ni vet är "Hur ska man kunna få ett friskt barn 2 gången...?" tankarna ganska irriterande...

Ska få träffa läkare om 2 veckor o prata om ett ev nupp-test, har bett om ett dels då jag känner mig gammal o sen pga all oro. För även fast jag gillar barn o har inget emot utvecklingstörningar (har en kusin o en fostersyster som är lite "efter" o har DS) så vill jag inte ha ett barn som är skadat. Vet att det är inte mkt av allt som kan hända man kan se m diagnostik men det lilla man kan göra vill jag gärna göra, om inte annat för att förbererda sig på ev operationer el dyl.

Men men, inte dra händelserna i förväg, sannolikheten att ngt är fel är väl ganska liten men oron är desto större...

Nu ska jag jobba vidare m yrsel o trötthet o bara önska att klockan blir 23 så jag m gott samvete kan få gå hem

KRAMAR

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • Cute Baby

Orolig är man ju alltid, är det också och tänker ta all hjälp jag kan få sen.. men nu ska jag bara ta det lugt  och hoppas att den vill stanna kvar.

• Mammelutten

Hej, här hänger jag gärna på

Har en dotter född juli -07, skrapades för MA 30/12 (var i v.12), och plussade i förrgår igen! Är så otroligt glad, men livrädd samtidigt... har även ett MA i bagaget innan dottern, och det är som ömma blåmärken i själen...

··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • Cute Baby

oo gud jag blir liv rädd när jag läser om alla mf ...

• Mammelutten
    Cute Baby skrev 2009-02-03 15:23:13 följande:
    oo gud jag blir liv rädd när jag läser om alla mf ...
    Det är man ju självklart, men för de allra flesta går det ju faktiskt bra!
  • Cute Baby
    Svar på #36
    ja jag hoppas att det ska gå bra för alla och ingen ska behöva gå igenom ett mf för det värst. och det är därför jag inte kan släppa tanken, Tänk om det händer igen
  • Mammelutten
    Cute Baby skrev 2009-02-03 15:44:03 följande:
    Svar på #36ja jag hoppas att det ska gå bra för alla och ingen ska behöva gå igenom ett mf för det värst. och det är därför jag inte kan släppa tanken, Tänk om det händer igen
    Du har oxå varit med om det förut?
  • Cute Baby

oo ja i v7 och det är hemskt nu kan jag inte njuta som förr är lv rädd att det ska ske igen.

• Mammelutten

Före sonen, eller nu emellan honom och den här graviditeten?
    Vet precis hur det känns, har ju varit där själv två gånger, nu senast för en dryg månad sen...

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?