• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • miaelund

Jag klarade mig bra genom helgen, tog vin t middagen o drack vatten medan syrran drack mitt vin Illamåendet ja kände härom dan har stannat hemma så helgen var topp. Snart ska jag t MVC på inskrivning o hälsosamtal, känns overkligt men skönt. Har ju inte fått ngn mens, tre positiva test o lite tröttare än vanligt så jag borde ju liksom platsa på mvc men ändå känner jag mig inte lika gravid som förra gången. Fast det är ju inte samma graviditet så det är väl logiskt kan man tänka..... Hur har ni andra haft det i helgen? Bra hoppas jag KRAMAR!!!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • Jazza

Hej på er! Har en tjej född April- 07 och har just plussat och antar BF i början av oktober... Hur mår alla?

• lilla pop

Hej på er!
    Skönt miaelund att det löste sig med "vindrickat" ; )
    Jag har inte heller berättat för så många ännu, förutom de närmaste som sett att jag inte mått så bra. Jag mår faktiskt mer illa och är mera yr den här gången jämfört med förra graviditeten. Jag har nu fått tid för inskrivning på MVC den 20 feb. Det känns ganska tufft just nu att jobba heltid (lärare) allrahelst med illamåendet... Man kan ju inte så smidigt bara be barnen vänta ett tag och sedan gå på toaletten och kräkas lite. Hoppas på att få må bättre snart! Hur mår ni andra?

• Flisan79

Hallå tjejer!

Har BF 2 oktober med nr 2. Har en dotter som fyller 2 i mars. Dottern tog 7 år att få till och denna gång blev det av "misstag".....känns helt sjukt och overkligt.

Har ni ringt MVC än? Jag tror nog inte på grav förens jag fått det bekräftat . Känner mig dock sjukt trött och blir lätt yr och darrig. Liiiite ömma bröst. Annars ingenting.

• Jazza

Flisan: Wow, vad härligt!!! Vi har blivit gravida rätt fort både med dottern och nu, dock hade jag ett mf innan min dotter, så är faktiskt lite nojig denna gång... Hoppas det går över

• Flisan79

Jazza skrev 2009-02-02 14:24:25 följande:

Flisan: Wow, vad härligt!!! Vi har blivit gravida rätt fort både med dottern och nu, dock hade jag ett mf innan min dotter, så är faktiskt lite nojig denna gång... Hoppas det går över
    Ja så här tidigt försöker man inte drömma sig bort för mycket . Man skulle bli så besviken. Vill att tiden ska gå.
  • Oktober Mamma

Hej

Plussade i förra veckan.
    Har en dotter född Oktober 06

Befarad i början av oktober i år.

Bokade ett Kub och nupp test idag.
    Är det någon på tråden som har gjort detta eller som skall göra detta?

Anmälde mig även till MVC idag. Fick då reda på att man from Februari i år kommer man att utöka ulltraljudet( i v 18) med en fulständig organ kontroll.
    Det känndes väldigt possetivt tycker jag.
    Men ultraljudet i v 10 fick man inte som omföderska tydligen. konstigt tycker jag.

• Bellbox
    Oktober Mamma skrev 2009-02-02 14:33:07 följande:
    Fick då reda på att man from Februari i år kommer man att utöka ulltraljudet( i v 18) med en fulständig organ kontroll.Det känndes väldigt possetivt tycker jag.Men ultraljudet i v 10 fick man inte som omföderska tydligen. konstigt tycker jag.
    Vart i landet bor du?? HOPPAS det gäller ALLA rutin-UL i Sverige Sa de något om det?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan min ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Bibabba

Hej hej
    Jag har en son f nov 06 och en liten i magen med BF 6/10.
    jag håller med om att det känns overkligt, trots alla symptom.
    är supertrött, yr, illamående o lättretlig så det blir spännande att se hur jag kan hantera en 2-åring samtidigt!

Har märkt att jag tänker mer på förlossning o bebis nu än förra gången, då jag bara läste gravidböcker o tidningar.

Mamma till 2-åring
  • Flisan79

Oktober Mamma skrev 2009-02-02 14:33:07 följande:

HejPlussade i förra veckan.Har en dotter född Oktober 06Befarad i början av oktober i år.Bokade ett Kub och nupp test idag.Är det någon på tråden som har gjort detta eller som skall göra detta? Anmälde mig även till MVC idag. Fick då reda på att man from Februari i år kommer man att utöka ulltraljudet( i v 18) med en fulständig organ kontroll.Det känndes väldigt possetivt tycker jag.Men ultraljudet i v 10 fick man inte som omföderska tydligen. konstigt tycker jag.
    Någon särskilld anledning att du vill göra nupp/kub test?

Va, inget VUL heller? Jag måste få ett annars kommer jag dö....på riktigt....haha.....
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?