• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Linda Jimmy

Hej!
    Har en tjej som blir 5 månader på söndag och igår plussade jag! Helt oplanerat men välkommet ändå. Har ingen aning om BF då min mens inte kommit igång regelbundet efter förlossningen så jag ska också få gå på VUL men ska inte få boka in något fören efter inskrivningen den 26:e.

Men chansar på ett sent september eller tidigt oktober barn..=)

• Mållan 1

Hej! Enligt mina egna uträkningar så ha ja bf 5:e okt.
    Ska försöka få mej ett vul eftersom ja hade ne blödning i början på grav.
    Ska ringa min bm på måndag!

Han en son som e född i maj -07
    Så skoj att han ska bli storebror!! :P

Symptom:
    Känner darrningar i kroppen... må illa, e fruktansvärt trött, halsbränna, känner som om de hettar i ansiktet... alldeles varm i ansiktet

Hade även metallsmak i munnen igår.

• minhalva

är det bara jag som är sssupertrött och yr och inte orkar ens laga mat?jag är riktigt trött och vill ligga ner hela tiden...tröttnat redan nu på att bara vila...orkar ni laga mat?

• Mammelutten

Kul med nya igen, välkomna

··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • Kiwifia

Här är en till som är supertrött. Men eftersom jag har sonen att ta hänsyn till så blir det knappt ngn vila tyvärr...

• miaelund

Trött trött och åter trött, känns inte som man kan få nog m sömn. O m lilla Saga 17 månader som nu dessutom är sjuk känns det omöjligt att få vila.
    Tröttheten o lite lätt "mensvärk" ibland är nog det som kan kallas grav. symptom. Svårt att veta nu då jag själv inte är på tip top m kraftig förkylning...

Men ngt som är positivt, är att jag ingen mens har fått o testat positivt tre gånger så m största sannolikhet bor det en liten bebis i min mage

• Mållan 1

Ja ha vart jätte trött hela eftermiddagen... + väldigt yr!!
    Haft mensvärk hela kvällen... eller växtvärk eller va man kalla de :P

• minhalva

är detta normatl?

jag är yr och har svimmningskänsla så fort jag vaknar på morgonen och det håller på hela dagen till jag lägger mig igen...jag har huvudvärk och gråter flera ggr om dagen pga att jag känner mig så knäsvag och kan inte ens stå upp och laga till en macka...snälla någon som kan svara?

är i v6+4...sover dessutom flera ggr på dagen men det hjälper inte...

• miaelund
    Svar på #98
    Tyvär så e de nog så att det är helt normalt   Jobbigt men det ska nog gå över så småningom..... Försök att äta ofta o regelbundet, få i dig mkt vätska o rör på dig i den mån du orkar, kan ej komma på ngt mer tips.

KRAM
  • miaelund

Hur känner ni inför mammakläder?  Jag vill börja shoppa en massa nytt redan medan sambon tycker att jag har ju redan kläder sedan förra graviditeten.... Visst har jag det men de är ju minst 2 år gamla o dessutom var de flesta fr min syster så de är 6-8 år nästan alltihop. Känner mkt större längtan efter att shoppa denna gång än sist, o jag har ju knappast fått mage än liksom

Ska nu försöka sova lite, Sagan vägrar sova utan mig i sängen så det är väl lika bra at få henne o mig själv i säng innan iaf mina ögon går i kors alldeles

KRAMAR

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?