• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Mialid

Hej! Smyger in här om det är okej. Väntar en liten 17/10 enligt FL. Har en liten tjej sen tidigare som precis blivit ett och ett halvt år.
    Nu ska jag läsa igenom tråden.

• miaelund
    Pixter, jag hoppas verkligen att det inte är ngn fara (tror inte att det är det men man vet ju aldrig) skönt att du får komma in på koll iaf Håller tummarna för dig.

Ska iväg t mitt jobb nu o mår så jäkla illa. Känner mig yr o knäsvag och illamående mest hela tiden. Känns så där roligt att åka iväg på 15 hembesök ikväll och hjälpa gamla o sjuka m mediciner o sprutor mm mm. Hos de flesta är det fräscht, men hos vissa luktar det så illa att blotta tanken på att gå in där får mig att vilja kräkas redan
    Men men, det är ju bara att bita ihop, om ngn månad kanske man vågar berätta på jobbet o kan då kanske få de "fräschare" patientbesöken om illamåendet fortfarande sitter i...

KRAMAR t er alla "nya" som "gamla" i tråden o en extra till Pixter
    Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • Mialid

Tänkte tipsa om en sida där man kan hämta en "ticker" för sin graviditet. Den är lite annorlunda än de vanliga, visar bebisen hur den ser ut i magen just nu och räknar ner dagarna. Om man vill hämta en sådan är sidan babystrology.com

• zasata

det får vänta lite..

Mialid skrev 2009-02-11 12:52:01 följande:
    Tänkte tipsa om en sida där man kan hämta en "ticker" för sin graviditet. Den är lite annorlunda än de vanliga, visar bebisen hur den ser ut i magen just nu och räknar ner dagarna. Om man vill hämta en sådan är sidan babystrology.com
  • storstadsmamma

Hej sorry för det tidigare inlägget min dator var konstig.

Jag har en son på 18mån och har enligt FL BF 2 oktober men jag får nog redan på mer på RVUL på måndag. Jag behöver också några att bolla med.

Förresten bor jag inte i Sverige så jag har nog ännu mer funderingar kring allt konstigt som kan komma att komma i min väg i och med detta (första barnet fick jag i Sverige). Jag har tex redan varit tvungen att välja vilket sjukhus jag vill föda på och kommer vara tvungen att betala en massa pengar för att preliminärboka en plats till i oktober. Helt galet!

• Mållan 1
    Mialid skrev 2009-02-11 12:52:01 följande:
    Hur lägger man upp den i sin presentation då? Ja försöker å försöker :S
    Malin hoppas att allt gå vägen!!
  • Themlan
    Bellbox skrev 2009-02-11 10:51:18 följande:
    ska på koll imorgon bitti eftersom jag har lite flytningar; allt från bruna till rosa/röd-strimmiga men ingen smärta & de är sparsamma... men ledsen ändå ju...
    Hoppas allt är väl med lilla smulan....
    Själv har jag börjat ge upp hoppet om en bebis i okt.Hade en brun flytn.den 4:e febr.Har nu idag lite gul-bruna flytn.samt att jag känner av lite mensvärk.Har ej heller fått illamående som jag brukar ha vid den här tiden när allt går vägen.Andra symtom har jag.ex.ömma bröst,förstoppn,trötthet,frusen,men det har jag haft fast jag fått MA.De gånger jag ej fått illamående har jag förlorat skrutten.Men,men...börjar bli van,detta blir isåfall 4:e Ma.VILL HA EN BEBIS!!!!!!!!
  • Jazza

Themlan: Nej, så får det inte vara

• Blåklockan

NEJ Thelman och Pixter! Åh, jag håller tummarna för att det bara är normala flytningar och jag hoppas att den lilla vill stanna i magen. STOR KRAM.

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?