Inlägg från: Blåklockan |Visa alla inlägg
  • Blåklockan

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Hej!

Vilken trevlig tråd

Jag har en dotter född nov-07 och plussade förra helgen! Chansar på bf 12/10 (ska göra ett vul om drygt en vecka pga oregelbunden cykel).

Jag känner mig också sååååå trött och dessutom lite febrig..? Vet inte om det har med grav att göra eller pga min förkylning. Hade 37.8 igår kväll och 37.4 imorse. Någon mer som känner sig varm?

Oro för mf finns ju där... Min mamma har haft tre mf i v.12 och det gör mig orolig. Jag tycker det känns väldigt bra att man kan göra vul för att få veta hur det "står till" där inne i magen och se att den växer! Jag kommer boka in ett vul ytterligare i v.10. Det är ju bätte än att oroa sig.

Vi gjorde KUB förra grav och jag tror att vi kommer göra det nu också.

Vad mysigt vi ska ha med våra magar och tänk vad roligt för våra barn att få ett syskon

Stor kram!

• Blåklockan

Ja, det är därför det är så skönt att få göra ett tidigt vul, då känns risken för missfall MYCKET mindre och man kan vara lugnare Och skulle det visa sig att den är död är det skönt att få veta det och slippa gå i flera veckor och tro att man är gravid... Men så får vi hoppas att det inte blir!

Vet inte om jag har PCOs men jag har själv misstänkt det. Min mens var försvunnen hela hösten (slutade amma i somras). Fick mens först 22/12 och då var jag superglad!!

Äntligen kunde vi försöka och ha en "ärlig chans" att bli gravida. Jag har tagit säker 50 gravtester under hösten, man hoppades att det skulle ha tagit sig men svårt att veta när man ska testa för jag hade ju ingen bim Det var väldigt frustrerande.

Vad spännande med vul för dig!Hoppas att du får se ett pickande hjärta! Jag ska göra vul 16/2 och är sämsta fall bara i ca 6+0 och i bästa 8+0.

KRAM!

Bellbox skrev 2009-02-06 15:34:15 följande:
    Har du också oregelbundna cykler? PCOs som jag kanske? Jag ska göra VUL 18 feb; runt v. 7+5 eller nå´t; du vet väl att OM man sett ett proportionerligt foster vars HJÄRTA slår så har man lika liten risk för MF som efter v 12?! -forskarrön säger detta...De flesta MF i v.12 är ju egentligen försenade; d.v.s fostret dog betydligt tidigare (v.5-6 kanske t.ex) men kommer inte ut som MF förrän senare Huaaa hemska tanke!
  • Blåklockan

Jag mår illa! Hela tiden. Och har en konstig smak i munnen. Är inte så roligt... Åker buss till och från jobbet, känns sådär.

I min förra graviditet mådde jag INTE illa! Men hade väldigt ont i brösten. Det har jag inte alls nu.

Det verkar vara olika från grav till grav, så var inte orolig!

Jobba vidare... vill helst åka hem och lägga mig i sängen...

Kram!

• Blåklockan

NEJ Thelman och Pixter! Åh, jag håller tummarna för att det bara är normala flytningar och jag hoppas att den lilla vill stanna i magen. STOR KRAM.

• Blåklockan

Hej tjejer!

Zasata, hur lyckade de komma på dig?? Känns det OK?

Här är det inga större förändringar. Fortfarande illamående som kommer och går. Jag är också svullen! Och öm. Det är redan jobbigt att ha mina byxor. Jag hade mina vanliga kläder till v.15 förra grav. Nu känner jag för att börja med mamma kläder snart, så jag kan släppa ut magen

Jag känner även av i ryggen, i svanken. Någon mer? Kan det bero på graviditeten?

Imorgon ska jag göra vul. Det är med blandade känslor... Rädd att det ska visa att den är död. Men samtidigt är jag ju jätte förväntansfull över att få se hur det ser ut därinne! Den huvudsakliga anledningen är för att kolla i vilken vecka jag är i. Håll tummarna imorgon!

Kram!

• Blåklockan

Hej tjejer!

Tänkte bara rapportera att vi fick se ett litet hjärta bulta idag Kändes jätteskönt. Dock mätte hon inte fostret, sa att den var för liten och låg inne i en hörna av hinnsäcken. Mätte den istället och sade att jag var i v 6+3. Vilket inte stämmer med vår uträkning, men det får visa sig längre fram!

Jag är också trött och svullen, särskilt på kvällen.

Nu ska jag ta en kopp te och lite choklad.

Kram!

• Blåklockan

Hej!

Här är en till som håller på att somna efter lunchen...

Jag tänker göra KUB, och hoppas att jag inte ska behöva betala för det.

Jag har kört GI sedan i november (och faktiskt lyckats gå ner 10 kg)! De var de extra kilon som satt kvar sedan förra graviditeten. Nu när jag är gravid så kör jag lite GI light Lyxar på helgerna. Nu i helgen ska vi på herrgårds weekend där det ingår afternoon tee och tre-rätters med dessert buffé. Då ska jag äta gott!

• Blåklockan

Jazza, vad kul att det gick bra på vul!!!

Cute Baby, vilken taskig BM. Hoppas du kan hitta någon privat som kan göra det?

• Blåklockan

Jazza skrev 2009-02-25 13:46:32 följande:

wretis: Välkommen!zasata: Ja, kvällarna är ju värst... En kollega stirrade på min mage igår (jag är inte supersmal, men inte stor, direkt...normal med lite fluffig mage kan man säga ) pekar: Mmm, det är ju semmeldagen idag, ja... Jag ser på dig att du är gravid, du pustar som om du skall kräkas hela tiden och ser ut att falla ihop av trötthet.... Jag bara: Åh, tack som fan för den komplimangen.... och gick, haha
    Haha

Min mage är också svullen, jag går och håller in den på jobbet...
  • Blåklockan

Hej!

Jag tycker att tiden går långsamt... men den gick ÄNNU mer långsamt under första grav Det blir skönt om någon månad, när vi gått förbi v. 12. V.13 blir det KUB för min del, känns också som en "milstolpe".

Japp, också varit på inskrivning och fick nästa tid i maj, v.20. Man går inte lika ofta som omföderska, från v. 30 drygt är det var tredje vecka, med första barnet var det varannan vecka.

Nu sussa, imorgon fredag och snart helg!

KRAM

• Blåklockan

Lilla pop, hur gick det på KUB? Hoppas du fick positiva svar och fick se mycket av den lilla i magen

Själv har jag KUB om 1,5 vecka. Blir spännande.

Trevlig helg!

• Blåklockan

Vad härligt att höra att allt gick bra

Jag håller med, det är mirakel vi är med om! Att det bor en liten bebis i magen, som ser ut som en liten människa redan.

Jag tycker att tiden flyger fram, v 12 imorgon. När jag testade pos. kändes vecka 12 som en EVIGHET. Magen är ju dessutom stor redan

Här hemma är lillan sjuk. Har haft över 40 grader idag, så inatt sover hon mellan oss.

Vad spännande att kika på vagn! Jag vet inte riktigt ännu, men det blir en vagn med svängbara hjul iallafall.

Kram på er!

• Blåklockan

Hej hopp!

Idag är jag hemma med dottern som är sjuk. Kl 11.30 ska jag göra KUB, känns pirrigt! Gjorde det med dottern också, men det pappret låg i "gravidmappen" man skulle ha med sig till bb och där försvann hela mappen Så jag vet inte vad jag fick för sannolikhet då.

Kram!

• Blåklockan

Åh, Valter tycker jag är superfint! Det har jag som en favorit om det blir en pojke. Gillar även Nils, men det blir ofta Nisse. August är också en favorit.

Dottern heter Edith (min man var super-bestämd och gillade bara det namnet haha, han som är helt o-brydd i vanliga fall)

Flick namn gillar jag Alice, Alma och Klara. Men de är nog ganska vanliga namn. Elsa är ju också superfint.

Härligt med frdag och helg Nästa vecka påsk. Den här våren kommer bara flyga fram! Blir mysigt med en växande mage att stoltsera med

Plantago, härligt med positiva besked!

• Blåklockan

Åh, jag har fallit in i mitt gamla gravid-beteende Äter alldeles för mycket, och gärna fika och godis.. Kan inte låta bli att önska att jag kände som dig Oktobermammsen

Jag tycker att jag har kännt små rörelser, men är inte säker på att det är bebisen. Är i v 13+2 idag. Men magen är stor, det är verkligen skillnad mot första grav

Känner ni sparkar?

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?