• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Mållan 1
    zasata skrev 2009-02-13 21:41:59 följande:
    vad skönt.ååå jag vill göra ett vul så jag vet ordentligt.
    ja de skulle ja också vilja :)
    *hoppfull*
  • miaelund
    Svar på #211
    Ja oxå, men ja gjorde ett gravtest här om dan, ett digitalt, o det sa att jag var gravid, tydligt o snällt så jag får nog nöjja mig med det... Ska dock t läkaren den 19 feb då jag önskar få göra ett KUB så vi får se om jag får det, i så fall görs ju ett ul mellan v.11 o v.14 så det är ju "ganska" snart, eller inte........ (e i v.7 nu)

Mållan, jag är så glad för din skull
  • Mållan 1
    miaelund skrev 2009-02-13 22:13:49 följande:
    Svar på #211Ja oxå, men ja gjorde ett gravtest här om dan, ett digitalt, o det sa att jag var gravid, tydligt o snällt så jag får nog nöjja mig med det... Ska dock t läkaren den 19 feb då jag önskar få göra ett KUB så vi får se om jag får det, i så fall görs ju ett ul mellan v.11 o v.14 så det är ju "ganska" snart, eller inte........ (e i v.7 nu)Mållan, jag är så glad för din skull
    Tack så jätte mycke! :)

Lycka Till den 19:e !!
    Hoppas på de bästa
  • miaelund

"KUB är en förkortning för kombinerat ultraljud och biokemisk screening. Testet består således av två olika prover. Först görs en så kallad biokemisk screening. Genom att ta ett blodprov på den gravida kvinnan kan man mäta förekomsten av två hormon i hennes blod; PAPP-A och fritt ß-hCG. Fem dagar senare utför man en nackuppklarning. Med hjälp av ultraljud mäts bredden på en vätskespalt i fostrets nacke. Ju bredare den är desto större är risken för att fostret har Downs syndrom. Resultatet från de båda testen vägs samman med den gravida kvinnans ålder för att ge en samlad bedömning av hur stor risken är att fostret har en allvarlig sjukdom eller skada. "

Kopierade fr MamaMias hemsida

• miaelund

Mållan, Tack

• zasata

görs det alltid? så det är inte som nupp test då? i så fall vill jag göra det.

miaelund skrev 2009-02-13 22:31:05 följande:
    Mållan, Tack
  • minimou

Mammelutten skrev 2009-02-13 20:22:04 följande:

Välkommen monomi
    Tack!

Vad skönt att du ska få göra vul den här gången då. Vore ju väldigt konstigt annars efter din MA. Jag undrar varför de blivit mer restriktiva på många ställen? Beror det på ev. risker med ultraljud?

Mållan: Vad skönt att strecket blivit starkare. Detta ska gå bra.

Miaelund: Lycka till den 19:de!
    Här i Stockholm tror jag att alla erbjuds kubb (eller nupp?) numera, men jag ska nog inte göra det.
  • LillaG

zasata skrev 2009-02-13 20:25:21 följande:

Jag vill med göra privat, men hittar inget i Göteborg :(
    I Göteborg kan du vända dig till MammaMia eller Barnmorskegruppen om du vill gå privat, eller göra någon undersökning som är utöver standardprogrammet.

Jag var oxå i v 6+0 igår .
  • Jazza

I Göteborg kan du även gå till Gynekologgruppen på Kyrkogatan, Dr Werner Schubert (som jag skall till, har varit tidigare och han är jättebra) Tel: 031: 711 71 72. Det går snabbt att få en tid, men de tar inte emot en före v.7, för att det är risk att man inte ser ngt och man inte skall bli orolig i onödan. (Sen kan det ju handla om att man inte är i den vecka man tror och inget ser pga det, men....

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?