• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • minhalva

Blir ni trötta och fryser ni efter maten? jag blir skittrött och kallfryser direkt efter att jag ätit en måltid, var så även första gravve...

undrar om det är vanligt?

• lilla pop

Hej på er!
    Appropå mammakläder... Jag har faktiskt hämtat ned stora påsen från vinden nu med kläder från förra graviditeten och börjat använda "de minsta" lite tajtare mammabyxorna. Jag tycker det känns så himla obehagligt att de vanliga byxorna spänner jättehårt (vilket de gör nu.)Sedan kör jag mycket med tunikor så det syns inte att det är mammabyxor. För övrigt mår jag fortfarande illa, är yrslig och grymt trött. Ska till MVC på fredag för inskrivning. Funderar på om jag "redan" behöver äta järntabletter... Hoppas alla VUL gått bra!

• lilla pop

Jag fryser också en massa...och känner mig urtrött. Skumt, kan inte minnas att det var så förra gången (med frysandet alltså).

• Blåklockan

Hej tjejer!

Tänkte bara rapportera att vi fick se ett litet hjärta bulta idag Kändes jätteskönt. Dock mätte hon inte fostret, sa att den var för liten och låg inne i en hörna av hinnsäcken. Mätte den istället och sade att jag var i v 6+3. Vilket inte stämmer med vår uträkning, men det får visa sig längre fram!

Jag är också trött och svullen, särskilt på kvällen.

Nu ska jag ta en kopp te och lite choklad.

Kram!

• Mammelutten
    Blåklockan skrev 2009-02-16 20:24:24 följande:
    Hej tjejer!Tänkte bara rapportera att vi fick se ett litet hjärta bulta idag Kändes jätteskönt. Dock mätte hon inte fostret, sa att den var för liten och låg inne i en hörna av hinnsäcken. Mätte den istället och sade att jag var i v 6+3. Vilket inte stämmer med vår uträkning, men det får visa sig längre fram!Jag är också trött och svullen, särskilt på kvällen. Nu ska jag ta en kopp te och lite choklad.Kram!
    Åh vad härligt att få se!
    ··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • Mållan 1

Åh ja skulle också vilja ha ett Vul... min inskrivning e inte förens 4/3 :S
    Å ja vill höra me min bm om de vore möjligt att få ett Vul..

E jätte trött fortfarande... å väldigt yr!
    E på andra veckan me dessa symptom!

Sen går de i vågor som ja må illa... väldigt olika...

Hoppas lilla pyret ha de bra där inne!!
  • Cute Baby

ojj börjar härtat slå så tidigt, i v 6+3

• zasata

från v5 börjar väl hjärtat slå? jag skall ringa i morgon och hoppas får vul på fredag 7+0 då ser man hjärta väl?
    japp 3% har jag med hört, det jag ahr läst om man gör mycket vul kan barnet bli vänsterhänt. ÅÅÅnej liksom..

hur är det att bo i höng köng annars?

jag kan frysa efter jag ätit med. är så svullen och kan itne ha några kläder typ. Så vill gärna göra ett vul också så man kan berätta.

• Cute Baby
    Svar på #258
    ojj så tidigt. jag har gått och trott att hjärtat slår i v 7 :S hmm!!

ska ochså ringa imorgon till gyn. ajg måste få höra ett vul
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?