• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • storstadsmamma

och där kom illamåendet som ett brev på posten...jisses vad jag mår dåligt och hela dagen och natten med. Typiskt nu när mannen är bortrest hela veckan och helgen med. Jag vet att det låter ganska illa i svenska öron men senast nästa månad ska jag se till att ha ett fulltidshembiträde inflyttat här hos mig som hjälp. Jag har inte orkat ta tag i det tidigare men nu finns det definitivt orsak. (99% av alla utlänningar har helper här)

• Jazza

storstadsmamma skrev 2009-02-13 11:00:29 följande:

och där kom illamåendet som ett brev på posten...jisses vad jag mår dåligt och hela dagen och natten med. Typiskt nu när mannen är bortrest hela veckan och helgen med. Jag vet att det låter ganska illa i svenska öron men senast nästa månad ska jag se till att ha ett fulltidshembiträde inflyttat här hos mig som hjälp. Jag har inte orkat ta tag i det tidigare men nu finns det definitivt orsak. (99% av alla utlänningar har helper här)
    Låter illa?? Låter underbart, i mina öron
  • Jazza

kan tillägga att jag också mår riktigt illa idag, men det beror på att jag slarvade med frullen.... dumt

• miaelund

ÅÅÅHHHH, vad jag oxå vill ha ett hembiträde, lyckost där som kan ha det.....Cool

Illamående har jag oxå haft oturen at drabbas av, mest hela tiden faktiskt, men men, det är väl ett tecken på att allt e som det ska så jag får försöka se det positiva i det.....

Pixter, jag tänker på dig massor........

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • Cute Baby
    Svar på #191
    ojj är det inte  dyrt ??

skulle också vilja ha det men bara en gång i veckan eller så
  • storstadsmamma

nej här där jag bor är det inte så farligt dyrt ca 4000kr i månaden och då gör de i stort sätt allt hjälper till med barn och hem. Det finns inga dagis förrän de är 2 här och då får man bara lämna barnen några timmar så det kan behövas avlastning. Det som jag nästan ser fram mest emot är att slippa laga mat. Det är ju ett ständigt matlagande sen sonen kom :)

• minimou

Hej hej
    Undrar om man får hoppa in i tråden?
    Har precis plussat helt oväntat och oplanerat. Vet inte riktigt när bf är men skulle tro runt den 15 oktober. Har en flicka som är född i januari förra året. Det är ingen som vet i våran omgivning än(så om någon känner igen mig så får ni vara tysta... )
    Vi får se om detta går vägen, då jag liksom flera andra i tråden gått igenom en MA tidigare, har dessutom knappt några symptom. Hade iofs inte det då jag var gravid med min dotter heller, så vi får se om det går vägen.
    Ska på gynbesök den 2 mars, antar att det blir vul då.

Kul o följa andra som väntar sin tvåa.

• Cute Baby
    Svar på #197
    Hej och gratttis till plussen

vad orättvist att i vissa kommuner erbjuder dem vul och
    i vissa andra får man inte änns dröma om det..

inte änns när man fått mf så orättvist..

jag har gått egenom ett MF för ca 3 månader sen och när jag ringde denna gång och bad om ett vul för att jag är jätte orolig. NEJ det finns inte sa hon till mig :-S
  • Jazza

CB: Man erbjuder det inte i min kommun (tror inte det är speciellt vanligt) utan jag gör mitt privat och betalar för det

• Cute Baby
    Svar på #199
    okej var kan man göra det ??
    jag bor i falköping
     hur mycket kostar det ??
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?