• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Sofia 1983
    Svar på #125
    Jag är skitnojig för att jag inte mår illa! Med dottern var det i stil med vinterkräksjukan, plus ömma bröst och hela beletten. Den här gången känner jag absolut ingenting utöver en trötthet, som lika gärna kan ha med förkylning att göra. Tänker hemska tankar och undrar om det finns ett litet liv därinne, eller..? Usch, vad dum man är!
  • Sofia 1983
    Svar på #120
    Jag röstar för inbyggt system som lyssnar av hjärtljud! Går det att fixa tro;) Haha! Eller åtminstonde ett superstetoskop som man kan plocka fram ut handväskan vid behov.
  • Jazza

Sofia: Meh, det är precis så jag har det.... skumt, men alla sgäer ju att det är normalt. Minns dock inte när jag började må illa med Elsa, men kanske v7-8, alltså nu typ. Jag är lite, lite öm i brösten, men inte som sist

• Blåklockan

Jag mår illa! Hela tiden. Och har en konstig smak i munnen. Är inte så roligt... Åker buss till och från jobbet, känns sådär.

I min förra graviditet mådde jag INTE illa! Men hade väldigt ont i brösten. Det har jag inte alls nu.

Det verkar vara olika från grav till grav, så var inte orolig!

Jobba vidare... vill helst åka hem och lägga mig i sängen...

Kram!

• Jazza

Blåklockan: Tack för pepp Vad jobbigt du har det, låter det som.... Jag vill också hem och läggam ig, har ätit Pizza Hut till lunch och är döende i mättnad
    Imorgon skall jag jobba hemifrån, för vi får ny tvättmaskin och tumlare (tjihoo) imorgon... Så, min sambo vabbar och vi håller Elsa hemma från dagis... Känns lite busigt, men gud vad mysigt det skall bli!!

• Cute Baby
    Svar på #130

Jag okje,,
    jag läser till undersköterska

ska göra mitt bästa för att få jobb genom BB eller någonstans där
    det är drömm jobbet för mig

• Sofia 1983
    Svar på #133
    Förra gången mådde jag illa från start och bävade för att den här graviditeten skulle vara likadan. Men konstigt nog är jag inte nöjd trots att jag fick som jag ville, dvs. sluppit illamåendet! Konstigt det där...=) Har MVC sagt någonting om detta till dig? Vad det kan bero på?
  • Jazza

Sofia: Haha, exakt.. Ja, hon sa till mig att alla graviditeter är olika (de behöver inte vara det, men det är nästan mer regel än undantag)

• Mammelutten

Även jag är nojjig över det här med symtomen... i min förra grav (som ju slutade i MA i v.12 i slutet av dec) hade jag ju inte alls lika mycket symtom som när jag väntade dottern, vilket var en av anledningarna till att jag var orolig. Försökte intala mig att det inte var nån fara och att jag inte kunde jämföra... men så gick det som det gick...
    Och nu är man där igen, dock har jag tack o lov mer symtom än nu sist, men inte lika mycket som när jag väntade dottern. Å andra sidan har jag ju inte gått så länge än (går in i v.7 imorrn), så det kan ju komma än...

··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • Fru  W

...jag har inte heller så mycket symtom. Lite mensvärk då och då...trött...men jag är super förkyld så det kan vara därför :) V 7 på torsdag. Men som ni säger så försöker jag tänka positivt och ta dagen som den kommer. Haft ett mf innan sonen, v 12...utan att jag kände nå´t. Oroa er inte så gör inte jag det heller :)

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?