• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • lilla pop

Tack för tips igen kring illamående, mammelutten! Idag har jag faktiskt mått mycket bättre, så kanske att det är på väg att vända nu! Jag hoppas! Om inte så ska jag kolla upp Postafen.

Cute baby: Jag har också haft ont i magen, som molande mensvärk, i förrgår natt, men nu är det inget alls. Jag har för mig att det var så i förra graviditeten också, att det onda kom och gick i början. Jag minns att jag trodde att jag skulle få mens hela tiden eftersom jag hade rejält ont, men då var jag ju gravid, så jag tror att det kan vara så.

Stort grattis till alla "nyplussade"!

• Sofia 1983

Hej allihopa! Har bf 1/10, och en tjej på 15 månader=) Hon kommer med andra ord att vara 2 år när bebben kommer!

• Mammelutten

Hej alla nytillkomna Vad kul att vi är ett gäng nu som väntar höstbebisar!

··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • Jazza

Mammelutten skrev 2009-02-06 08:38:16 följande:

Hej alla nytillkomna Vad kul att vi är ett gäng nu som väntar höstbebisar!
    Mysigt mysigt
  • miaelund

Tjena tjejer

Igår kväll vaknade Saga o var varm som en vulkan. Försökte ta tempen men när den hade stigit t 38,2 på ngr sekunder o hon gallskrek konstaterade jag snbbt att hon hade hög feber o slutade tempa. Mannen blev lite orolig o ville promt veta HUR hög feber hon hade, men ja tyckte att om hon inte blir bättre m alvedon, dricka o sömn så kan vi oroa oss då, hade jag fel tycker ni? nu är hon inte lika varm men dock febrig o gnällig så vi är hemma idag.
    Trodde jag klarat mig men har nu en kraftigt svullen lymfkörtel på halsen så jag blir direkt nojjig över lilla fröet i magen o infektioner... kan det leda t missfall el missbildningar? oron gör mig galen.... Ska ringa bm men innan jag får tid att ringa blir man ju lite nojjig...

Bortsett fr det är det såååå härligt att få vänta barn igen Är så spänd av förväntan över hur denna grav ska bli o hur bebis ska bli

Stora kramar fr Maria, Saga o fröet

• miaelund

Ja just det, glömde bort att säga det förut, Va kul att vi har blivit ett litet gäng som ska få i okt
    Grattis t oss alla Räcka ut tungan

• Jazza

Mia: Stackars liten.... Jag håller med dig, testa det först och se om det ger med sig... Krya på er!

• Bellbox
    miaelund skrev 2009-02-06 09:19:09 följande:
    Tjena tjejer Igår kväll vaknade Saga o var varm som en vulkan. Försökte ta tempen men när den hade stigit t 38,2 på ngr sekunder o hon gallskrek konstaterade jag snbbt att hon hade hög feber o slutade tempa. Mannen blev lite orolig o ville promt veta HUR hög feber hon hade, men ja tyckte att om hon inte blir bättre m alvedon, dricka o sömn så kan vi oroa oss då, hade jag fel tycker ni? nu är hon inte lika varm men dock febrig o gnällig så vi är hemma idag.Trodde jag klarat mig men har nu en kraftigt svullen lymfkörtel på halsen så jag blir direkt nojjig över lilla fröet i magen o infektioner... kan det leda t missfall el missbildningar? oron gör mig galen.... Ska ringa bm men innan jag får tid att ringa blir man ju lite nojjig...Bortsett fr det är det såååå härligt att få vänta barn igen Är så spänd av förväntan över hur denna grav ska bli o hur bebis ska bli Stora kramar fr Maria, Saga o fröet
    Var hos BM igår & frågade just om t.ex influensan som ska vara tuff i år, men hon sa att det är ingen fara för barnet... men jag skulle ju ändå bli nojjig om jag fick influensan såklart Men skönt att höra det i alla fall...
    Hoppas Lillan mår bättre snart!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan min ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?