• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • lilla pop

Tack för tips mammelutten! Förra graviditeten mådde jag som sagt bara lite illa någon vecka eller så. Det är värre nu... Vad är Postafen? Tabletter?

• Mammelutten
    lilla pop skrev 2009-02-04 19:35:50 följande:
    Tack för tips mammelutten! Förra graviditeten mådde jag som sagt bara lite illa någon vecka eller så. Det är värre nu... Vad är Postafen? Tabletter?
    Mm, det är åksjuketabletter, man blir grymt trött i början av att ta dom, men det blir bättre efter ett tag och de funkar okej tycker jag.
    Kom även på Seaband, känner du till det? Om inte, köps på apoteket, är ung som smala svettisband med en plastkula på som ska trycka in mot handleden, funkar som akupressur.
    ··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • minhalva

har ni alla berättat för familj och vänner om graviditeten?vilka har ni berättat för?

vi har berättat för våra föräldrar och min bästa vän...inga andra....fast jag vill skrika ut det egentligem=)

• Mammelutten
    Bellbox skrev 2009-02-04 18:06:21 följande:
    Imorgon ska jag till BM och jag tror att jag kommer få en tid för VUL om någon vecka; annars kommer jag gå privat! Jag vill VETA hur långt gången jag är i.o.m mina oregelbundna cykler! Men jag tror jag är i v.6 nu bara...
    Lycka till hos bm imorrn!
    minhalva skrev 2009-02-04 21:06:44 följande:
    har ni alla berättat för familj och vänner om graviditeten?vilka har ni berättat för?vi har berättat för våra föräldrar och min bästa vän...inga andra....fast jag vill skrika ut det egentligem=)
    Vi har inte berättat för några än...
    ··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • Flisan79
    minhalva skrev 2009-02-04 21:06:44 följande:
    har ni alla berättat för familj och vänner om graviditeten?vilka har ni berättat för?vi har berättat för våra föräldrar och min bästa vän...inga andra....fast jag vill skrika ut det egentligem=)
    Jag har berättat för min bästa vännina. Inga fler än. Hon är den som skulle stötta om något gick fel så jag berättade direkt för henne. Tänkte göra ett tidigt VUL och om det ser bra ut så kommer jag nog inte kunna hålla mig.
  • Cute Baby

Vi har inte brättat för våra föräldrar än.

men min bästa kompis vet om det.

ingen annan

jag vill brätta det i v12 om jag kan hålla mig  till dess

• miaelund

Sambon vill vänta t det inte går att dölja, men jag har svårt att hålla mig så syster, bror o 4 vänner vet. Väntar m föräldrar o sambons familj då de gärna tar över allt (var så sist iaf o de vill/tänker jag inte va med om igen)

Här gör man inget vul, bara ul i vecka 17-20. Ska t läkaren 19/2 då jag gärna vill göra ett CUB så jag hoppas på att få en tid i mars någongång.

Bortsett från den extrema tröttheten märker jag inget än, illamående el ömma bröst har lagt av så tänker jag mkt på det blir jag lite nojjig, så jag försöker låta bli, men som nämnts tidigare är det svårt att låta bli att oroa sig.....Fundersam

Nu ska jag plugga lite innan Sagan ska hämtas fr dagis

KRAMAR!!!!!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • Beby

Hej

Har en dotter på 4mån och är gravid igen..BF 2 OKT 2009
    Går också runt med massor av frågor .. och är super nervös kan jag säga

Men vi är ändå glada över att få en till o då dottern hinner precis bli 1år o får ett syskon

Hur går det för er andra?

• karla i skane

Hej!

tjej i skåne, som äntligen plussat, BF 7/10-09!

Vill gärna dela tankar med er andra!
    Vi hörs!!

• Cute Baby

hej hej!

idag har jag haft som mensvärk det gör ont lite och sen försviner det

ömma bröst och dem känns TUNGA.

även ont i ryggen

igår vaknade jag mitt i natten för att jag svettades som F*N och hade jätte ont i magen tog 2 alvedon och somnade om efter 2 timmar det gjorde så ont.

är det normalt??

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?