• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Bellbox
    miaelund skrev 2009-02-08 22:22:54 följande:
    Hur känner ni inför mammakläder?  Jag vill börja shoppa en massa nytt redan medan sambon tycker att jag har ju redan kläder sedan förra graviditeten.... Visst har jag det men de är ju minst 2 år gamla o dessutom var de flesta fr min syster så de är 6-8 år nästan alltihop. Känner mkt större längtan efter att shoppa denna gång än sist, o jag har ju knappast fått mage än liksomSka nu försöka sova lite, Sagan vägrar sova utan mig i sängen så det är väl lika bra at få henne o mig själv i säng innan iaf mina ögon går i kors alldeles KRAMAR
    Jag är ju gravid en helt annan ÅRSTID nu även om det bara är 11 månader sen Lillan kom så det behövs nog fler kläder, jag köpte aldrig så mycket kläder sist. Köpte en hel del långa t-shirts från H&M's L:O:G:G (hur det nu stavas) t.ex...

MEN jag kommer vänta till efter VUL så att jag vet om allt är bra & hjärtat slår...
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan min ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Oktober Mamma

Hej
    Har varit och skrivit in mig på MVC idag. Hade sådan tur att jag fick samma tjej som vi hade sist. Jätte roligt. Skönt med någon som känner än.Blev planerad till 3 Oktober.
    Jag har också mått jätte illa. Fick tipset att ta åksjuketabletter av mvc. Så det har jag gjort nu. Känns mycket bättre. Värt att testa.

Gällande mamma kläder så hade pop 70% förra veckan så jag shoppade mamma jeans och en vit tunika.
    Allt för 350kr. Kännde mig jätte glad. Förra gången köpte jag allt p Lindex men dom har slutat med mamma kläder.
    Inte bra. Tyvärr har jag inga av dessa kläder kvar då vi ALDRIG skulle ha fler barn.

Hur mår ni andra.

• Cute Baby

Mammakläderna ska jag köpa efter ul har inga kvar sen sist

• Jazza

Hej hopp, på er! Varit på första inskrivningssamtalet idag (görs i två omgångar) cigg: nej tack, sprit: nej tack, droger: nej tack. Klart... typ

Jag uttryckte att jag är lite orolig över att jag har ont i magen och tycker inte att jag känner igen det från förra grav. Hon sa att det kan kännas mer 2a ggen... Hoppas det stämmer.
    Dock kände jag inte ett skvatt när jag fick mf, så.... Håller tummarna i alla fall....

• Sofia 1983

Här är en till som är konstant trött och yr! Är hemma från jobbet idag, för det gick bara inte att komma iväg på morgonen... Hur gör ni andra? Hur får man yrsel/trötthet att gå ihop med vardag, hämta på dagis, laga mat, bada och natta?

• Mammelutten

Jag är oxå lite sugen på att köpa nya mammakläder, även om de man har kvar sen sist inte är utslitna så vill man ju ha NYTT Dock tänker jag vänta ett tag, ffa så jag vet att bönan i magen lever o växer... Än så länge klämmer jag ner min blek/fet/svullna kropp i mina vanliga kläder
    Tycker oxå det är trist att inte Lindex har kvar mam-kläder i sortimentet, tycker de hade ganska bra grejer.

··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • minhalva

miaelund tack för kommentaren...tur att jag inte jobbar och är ledig från skolan ett tag passar jätte bra nu när jag inte fungerar=)...

• minhalva

angående mammakläder...

sist köpte jag inga mammakläder...inga som helst..funkade med vanliga jeans och tunikor...hihi...dock tror jag inte att jag kan ha mina vanliga jeans dena gång...magen syntes inte förrän v25 första gången denna gång putar magen ut...vet dock inte om det bara är svullnad..

• Bellbox

Helvete också
    Nu hade jag en liten färgad flytning (ursäkta detaljerna) när jag kom hem från en långpromenad
    Usch vad rädd jag blev nu
    Men någonstans i bakhuvudet klingar det att man KAN ha så i början av graviditeten, men det känns ju inte så kul att behöva väta & se liksom...
    Det var INTE blod utan mer en ljusbrun flytning.
    Fick tag på mannen som sa att "men vi hade ju sex i helgen" men det kan väl knappast bero på det; sköra slemhinnor visar sih väl före det eller?

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan min ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • miaelund
    Svar på #109
    jag hade det förra gången, men inget mf, så du behöver inte oroa dig tror jag
    Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?