• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Cute Baby

Nej nu i december asså efter sonen

tänkte aldrig på mf förr med nu kan jag inte tänka på annat

• lilla pop

Jag förstår alla som är oroliga för MF som fått det förut. Det måste varit jättetufft! Jag funderar också, framförallt på om allt är som det ska där inne. Och som miaelund skriver; om man kan ha sådan tur igen, att få ett friskt barn. Jag tror också att jag ska göra NUPP-test bara för att åtminstone få se/veta det resultatet. Jag gjorde det förra gången och det kändes bra på något vis ändå. Man funderar väl mer när man är lite äldre kanske och när man redan fått ett barn så blir miraklet så otroligt mycket större när man inser att man ska få ett till. Vi får försöka peppa varandra till att ta en dag i taget tills de kritiska veckorna är över. Kom ihåg att ta hand om er ordentligt! Ät, vila och sov och må så gott ni kan. Själv är mitt fokus att stävja illamåendet... Någon som har bra tips förutom att småäta ofta?

• Cute Baby

jag har inte haft illamående som igår, det var mer igår..
    inte lika ömma bröst heller !!

• Mammelutten
    lilla pop skrev 2009-02-03 20:09:47 följande:
    Jag förstår alla som är oroliga för MF som fått det förut. Det måste varit jättetufft! Jag funderar också, framförallt på om allt är som det ska där inne. Och som miaelund skriver; om man kan ha sådan tur igen, att få ett friskt barn. Jag tror också att jag ska göra NUPP-test bara för att åtminstone få se/veta det resultatet. Jag gjorde det förra gången och det kändes bra på något vis ändå. Man funderar väl mer när man är lite äldre kanske och när man redan fått ett barn så blir miraklet så otroligt mycket större när man inser att man ska få ett till. Vi får försöka peppa varandra till att ta en dag i taget tills de kritiska veckorna är över. Kom ihåg att ta hand om er ordentligt! Ät, vila och sov och må så gott ni kan. Själv är mitt fokus att stävja illamåendet... Någon som har bra tips förutom att småäta ofta?
    Dricka ramlösa... o käka Postafen!
    ··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • Mammelutten
    Cute Baby skrev 2009-02-03 21:13:23 följande:
    jag har inte haft illamående som igår, det var mer igår.. inte lika ömma bröst heller !!
    Behöver inte vara nåt konstigt med det, symtomen kommer och går. Och vi är ju inte så långt gångna än heller.
  • Cute Baby

joo det sant.

vad är Nupp??????????

• Mammelutten
    Cute Baby skrev 2009-02-03 21:42:20 följande:
    joo det sant. vad är Nupp??????????

"NUPP är en ultraljudsundersökning som används för att mäta en vätskespalt (nackuppklarning) som fostret har i nackgropen. Man ser om spalten är bredare än normalt. Genom att kombinera ultraljudsundersökningen med ett blodprov och dessutom räkna in mammans ålder, kan man beräkna risken att fostret har Downs syndrom och vissa andra mer sällsynta kromosomavvikelser.

Undersökningen kan bara göras i graviditetsvecka 11-14 eftersom vätskespalten försvinner senare under graviditeten."

(Ur Vårdguiden)
  • Cute Baby

räcker det inte me en kromosomavvikelse prov när jag rigde förut och undrade om vi kunde göra ett test för att se om fostret mår bra då sa dem att jag kunde åka in när jag var i v14 och bara göra ett  sån tetst och det skulle vara bara ett vanligt venprov

och om dem misstänker kromosomavvikelse då går dem in och tar lite fostervatten så dem kan ta reda på vad det är fel på fostret har jag förståt rätt tro

• minhalva

hej

får jag hänga på er?plussade idag och mitt fösta barn är 15 månader...och vi ska få syskon 7 oktober spännande...och riktigt läskigt...

kommer vi ha tid över till vårt förstfödda...var det inte för tidigt osv...är tankar som upptagit mig...är såå glad men super nervös...

• Flisan79

Efter att ha smält att jag är gravid har jag nu blivit nojjig (som flera andra). Har typ INGA gravsymtom längre. Gör mig super nervös. Och ¨å läser man att många symtom är ett gott tecken...då käs det kört.

Som någon skrev. Hur kan det gå bra en andra gång oxå? Det är ju FÖR bra för att vara sant lixom.

Ska försöka fixa ett tidigt VUL. Någon med erfarenhet av det? Och hur man hittar någon som gör det privat.

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?