Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Hej
    Jag har också precis plussat!
    Har en dotter på 11 månader hemma (är föräldraledig) och från att ha haft väldigt svårt att bli gravid p.g.a PCO(s) så tog det sig denna gång utan hormoner
    -vi har alltså inte skyddat oss...
    Har ju oregelbunden cykel men kort Luthealfas, så jag gissar på att BF (om allt går vägen) blir runt den 8-9 oktober... Då är lillan bara 19,5 månader drygt *hjälp!*
    Oroar mig för det mesta käns det som just nu pendlar mellan total lycka, oro och förvåning!
    *Hoppas det är normalt!*

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan min ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Bellbox
    miaelund skrev 2009-01-30 07:55:21 följande:
    Gomorr dag ska ja t riga m ngr kompisar o har inte berättat för dem om lilla fröet i magen, vill inte berätta än heller. Så nu t min fråga, HUR smusslar jag på lättast sätt m ickealkoholhaltiga drycker så de ej misstänker ngt?Har ni ngr tips?
    Åhhhh så svårt
    En "klassiker" är ju att säga att man går på penicillin för urinvägsinfektion t.ex men det är ju stor risk att dina vänner anar vad som är på G då
    Men det är ju helt klart enklaste sättet att slippa problemet & bara kunna dricka alkoholfritt!

Hörde någon gång om någon sm skulle på fest & som hade med sig en 50cl PET-flaska med röd juice/saft/dricka som liknade rödvin (stark svartvinbärs-saft kanske?) i handväskan!
    Hon tog då med sig det ÄKTA vinglaset hon fick i baren på toaletten, hällde ut & när hon kom tillbaka sippade hon alltså fusk-vin
    Rätt omständigt!! & rätt dyrt att behöva köpa äkta vin för att slänga ut det

Nej, hoppas någon annan här har idéer att komma med
    *Trevlig resa!*
  • Bellbox

Ps: en annan alltför avacnerad idé kanske hade ju varit att köpa alkoholfria drinkar i baren & sen inför dina vänner låtsas "smussla" i  "fusk-vodka" under bordet (d.v.s typ vatten i en mini-flaska) i drinken sittandes vid baren
    Då framstår du ju som snål men DE tror säkert att du spetsar de billiga alkoholfria drinkarna typ Coca Cola

Men som sagt; hoppas någon annan har en smartare idé

• Bellbox
    ellen84 skrev 2009-01-30 15:00:02 följande:
    hej! jag plussade igår, bf 3 okt enligt familjelivs kalender! är fortfarande hemma med min son som blir ett nu i februari så nu gäller det att fixa dagis å jobb fort som tusan.. pluggade innan förra barnet så har haft lägsta möjliga föräldrapenning och det vill jag INTE uppleva igen! jag är självklart jätteglad men samtidigt stressad, nervös och orolig.. ang alkohol så ska jag också ut på en länge planerad middag i helgen, vi har verkligen planerat att "supa till de lite!.. jag tänker nog köpa en öl i början å aldrig låta den ta slut, ha glaset brevid men drick vatten istället. efter en stund tänker inte de andra på vem som dricker vad å hur mycket. hoppas jag iaf!

Vad roligt; då är vi i rätt "lika" situation Jag fick min dotter i februari 2008, är hemma fortfarande-tänker vara det också fortsättningsvis om allt går bra med den lill* i magen

Ska du alltså jobba nu innan bebisen kommer då?

• Bellbox
    Oktober Mamma skrev 2009-02-02 14:33:07 följande:
    Fick då reda på att man from Februari i år kommer man att utöka ulltraljudet( i v 18) med en fulständig organ kontroll.Det känndes väldigt possetivt tycker jag.Men ultraljudet i v 10 fick man inte som omföderska tydligen. konstigt tycker jag.
    Vart i landet bor du?? HOPPAS det gäller ALLA rutin-UL i Sverige Sa de något om det?
  • Bellbox
    minhalva skrev 2009-02-03 23:50:30 följande:
    hejfår jag hänga på er?plussade idag och mitt fösta barn är 15 månader...och vi ska få syskon 7 oktober spännande...och riktigt läskigt...kommer vi ha tid över till vårt förstfödda...var det inte för tidigt osv...är tankar som upptagit mig...är såå glad men super nervös...
    Jag har samma känslor Min dotter är bara 11 månader  men ni hamnar väl exakt på 2 år mellan barnen; det är väl relativt vanligt?
  • Bellbox
    Jazza skrev 2009-02-04 15:13:02 följande:
    Mammelutten skrev 2009-02-04 15:11:53 följande: Öööh, det borde vara v8 typ, om jag inte är helt ute och snurrar med cykeln...
    Imorgon ska jag till BM och jag tror att jag kommer få en tid för VUL om någon vecka; annars kommer jag gå privat! Jag vill VETA hur långt gången jag är i.o.m mina oregelbundna cykler! Men jag tror jag är i v.6 nu bara...
  • Bellbox
    miaelund skrev 2009-02-06 09:19:09 följande:
    Tjena tjejer Igår kväll vaknade Saga o var varm som en vulkan. Försökte ta tempen men när den hade stigit t 38,2 på ngr sekunder o hon gallskrek konstaterade jag snbbt att hon hade hög feber o slutade tempa. Mannen blev lite orolig o ville promt veta HUR hög feber hon hade, men ja tyckte att om hon inte blir bättre m alvedon, dricka o sömn så kan vi oroa oss då, hade jag fel tycker ni? nu är hon inte lika varm men dock febrig o gnällig så vi är hemma idag.Trodde jag klarat mig men har nu en kraftigt svullen lymfkörtel på halsen så jag blir direkt nojjig över lilla fröet i magen o infektioner... kan det leda t missfall el missbildningar? oron gör mig galen.... Ska ringa bm men innan jag får tid att ringa blir man ju lite nojjig...Bortsett fr det är det såååå härligt att få vänta barn igen Är så spänd av förväntan över hur denna grav ska bli o hur bebis ska bli Stora kramar fr Maria, Saga o fröet
    Var hos BM igår & frågade just om t.ex influensan som ska vara tuff i år, men hon sa att det är ingen fara för barnet... men jag skulle ju ändå bli nojjig om jag fick influensan såklart Men skönt att höra det i alla fall...
    Hoppas Lillan mår bättre snart!
  • Bellbox
    Blåklockan skrev 2009-02-06 14:30:14 följande:
    Hej!Vilken trevlig tråd Jag har en dotter född nov-07 och plussade förra helgen! Chansar på bf 12/10 (ska göra ett vul om drygt en vecka pga oregelbunden cykel).Jag känner mig också sååååå trött och dessutom lite febrig..? Vet inte om det har med grav att göra eller pga min förkylning. Hade 37.8 igår kväll och 37.4 imorse. Någon mer som känner sig varm?Oro för mf finns ju där... Min mamma har haft tre mf i v.12 och det gör mig orolig. Jag tycker det känns väldigt bra att man kan göra vul för att få veta hur det "står till" där inne i magen och se att den växer! Jag kommer boka in ett vul ytterligare i v.10. Det är ju bätte än att oroa sig.Vi gjorde KUB förra grav och jag tror att vi kommer göra det nu också.Vad mysigt vi ska ha med våra magar och tänk vad roligt för våra barn att få ett syskon Stor kram!
    Har du också oregelbundna cykler? PCOs som jag kanske?
    Jag ska göra VUL 18 feb; runt v. 7+5 eller nå´t; du vet väl att OM man sett ett proportionerligt foster vars HJÄRTA slår så har man lika liten risk för MF som efter v 12?!
    -forskarrön säger detta...
    De flesta MF i v.12 är ju egentligen försenade; d.v.s fostret dog betydligt tidigare (v.5-6 kanske t.ex) men kommer inte ut som MF förrän senare Huaaa hemska tanke!
  • Bellbox
    miaelund skrev 2009-02-08 22:22:54 följande:
    Hur känner ni inför mammakläder?  Jag vill börja shoppa en massa nytt redan medan sambon tycker att jag har ju redan kläder sedan förra graviditeten.... Visst har jag det men de är ju minst 2 år gamla o dessutom var de flesta fr min syster så de är 6-8 år nästan alltihop. Känner mkt större längtan efter att shoppa denna gång än sist, o jag har ju knappast fått mage än liksomSka nu försöka sova lite, Sagan vägrar sova utan mig i sängen så det är väl lika bra at få henne o mig själv i säng innan iaf mina ögon går i kors alldeles KRAMAR
    Jag är ju gravid en helt annan ÅRSTID nu även om det bara är 11 månader sen Lillan kom så det behövs nog fler kläder, jag köpte aldrig så mycket kläder sist. Köpte en hel del långa t-shirts från H&M's L:O:G:G (hur det nu stavas) t.ex...

MEN jag kommer vänta till efter VUL så att jag vet om allt är bra & hjärtat slår...
  • Bellbox

Helvete också
    Nu hade jag en liten färgad flytning (ursäkta detaljerna) när jag kom hem från en långpromenad
    Usch vad rädd jag blev nu
    Men någonstans i bakhuvudet klingar det att man KAN ha så i början av graviditeten, men det känns ju inte så kul att behöva väta & se liksom...
    Det var INTE blod utan mer en ljusbrun flytning.
    Fick tag på mannen som sa att "men vi hade ju sex i helgen" men det kan väl knappast bero på det; sköra slemhinnor visar sih väl före det eller?

• Bellbox

Det hade kommit lite i trosskyddet när jag kom hem från promenaden; ljusbrunt/beige typ som en 50 öring/1 krona max... Sen var det lugnt ett tag, sen kom det liiite synligt på pappret igen... *suck*
    så inget klarrött blod i alla fall...
    Miaelund: Var det ungefär så för dig eller var det bara lite vid just 1 toalettbesök?

Tack för att ni delar med er tjejer

• Bellbox
    Jazza skrev 2009-02-10 09:25:18 följande:
    Cute Baby: Tack, jag försöker verkligen intala mig det
    jag med
  • Bellbox

ska på koll imorgon bitti eftersom jag har lite flytningar; allt från bruna till rosa/röd-strimmiga men ingen smärta & de är sparsamma...
    men ledsen ändå ju...

• Bellbox

Tack för era tankar tjejer!
    Det känns inte hoppfullt alls, men ska dit imorgon 8.30 så får vi se
    F*n jag som har svårt att bli gravid & DENNA gång tog det sig ju utan hormoner Gråter

• Bellbox
    Gråter Det är inte kul just nu... Dr såg bara en hinnsäck eller att det motsvarade v. 4+ vilket ju inte stämmer med vare sig när jag plussade eller att jag borde vara i v.7 Gråter
    Blöder gör jag också så skickades hem med smärtlindrande och en återbesökstid den 26:e; 2 dagar innan Lillans 1-års dag  Gråter

Tack till alla som stöttat mig...
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?