• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • miaelund

Min mage putar mer än vanligt oxå. Har jag ngt tight på mig så kan man nog ana att det inte BARA är godis o glass där i Men det är ju märkligt att magen putar så mkt redan, menar det är ju knappast embryot som tar sån plats......Fundersam

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • zasata

jag kan inte dälja det typ. det jobbiga är ju att jag jobbar 17-21 då man är så trött och svullen. Blir inte mycket gjort kan jag säga. Går runt i jätte stora tröja. Är också smal annars. Och jag brukar klä mig tajt annars.. så dom har nog lite mistankar.. 2 vet ju redan som svalöjat mig.
    sen tror jag minm blir större med 2an tidigare..
    sen har min hy blviit sååå dålig. tvi

• wretis

Hejsan
    Jag hittade just hit till familjeliv, hoppas att det är ok att jag hoppar in? Jag har en tjej som fyller 2 år i augusti och en till på väg BF 4 oktober. Jag har mått mkt illa, varit otroligt trött. Längtar tills illamåendet och den värsta tröttheten lägger sig.

• Jazza

wretis: Välkommen!
    zasata: Ja, kvällarna är ju värst... En kollega stirrade på min mage igår (jag är inte supersmal, men inte stor, direkt...normal med lite fluffig mage kan man säga ) pekar: Mmm, det är ju semmeldagen idag, ja... Jag ser på dig att du är gravid, du pustar som om du skall kräkas hela tiden och ser ut att falla ihop av trötthet.... Jag bara: Åh, tack som fan för den komplimangen.... och gick, haha

• wretis

Haha...det är precis så man känner sig

• oktobermammsen

kikar in och vill gärna hoppa med i denhär tråden..

• Blåklockan

Jazza skrev 2009-02-25 13:46:32 följande:

wretis: Välkommen!zasata: Ja, kvällarna är ju värst... En kollega stirrade på min mage igår (jag är inte supersmal, men inte stor, direkt...normal med lite fluffig mage kan man säga ) pekar: Mmm, det är ju semmeldagen idag, ja... Jag ser på dig att du är gravid, du pustar som om du skall kräkas hela tiden och ser ut att falla ihop av trötthet.... Jag bara: Åh, tack som fan för den komplimangen.... och gick, haha
    Haha

Min mage är också svullen, jag går och håller in den på jobbet...
  • lilla pop

Jag har också fått mage såå snabbt! Det känns ganska oroande med tanke på hur lång tid det är kvar... Många på jobbet vet p.g.a. att jag mått så illa och fått "gå ifrån" vilket gjort att de undrat, men nu syns det ju faktiskt lite och idag frågade en annan kollega...

Jazza: Har du testat Postafen? Funderar på att göra det också om inte illamåendet ger sig snart... Gillar din beskrivning f.ö. "normal med lite fluffig mage" : ) Samma här fast med extra fluff just nu då!

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?