• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Jazza

Har inte testat postafen, då jag faktiskt mått hyfsat i två dagar... får se hur jag gör. Kanske vänder det redan? (eller så har ngt hänt, hua....)

• zasata

var glad för det, jag mår skit. vill bara sova och inte jobba och inte göra något alls. vid minsta grej jag gör känns det som jag skall spy. kul att vi skall på rytmik här hemma sen med..

• Kiwifia

Idag var jag på VUL. Allt såg bra ut och hjärtat pickade på fint. Så lättad...

• miaelund

Välkommen ni nya, så klart vi hänger tillsammans t det e dags

Magen putar, tröttheten håller på att kväva mig o jag åustar o stånkar o e vresig t tusen. Har berättat för de närmsta på jobbet då jag har blivit så lynnig o trött.

Hoppas allt känns bättre snart, orkar knappt m mig själv... Generad

Till råga på allt börjar jag känna av foglossningen, misstänker att det är den iaf då det onda känns igen o jag får ont när jag sitter "snett", bär ett par matkassar eller Saga, rör mig "ojämnt" m kroppen mm mm... 
    Just nu undrar jag nästan om det var en så god idé m syskon t Sagan min....Fundersam 

Kram

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • Jazza

En äcklig grej, ni som är äckelmagade, läs inte:
    Nån som vet/känner igen?
    Igår tog jag ett muttpiller "pevaryl" mot svamp. Idag läcker det, givetvis, rester från pillret, som det ju gör och det är ju vitt, som regel, har jag förstått?
    Nu när jag var på toa, så kom en rejält stor klump, som var gul, kletig och liksom seg... Jag kunde se ett pytte pyttelitet rosa strim i den, inget jag hade reagerat på om jag inte varit gravid, men.... Blir lite orolig nu.. Nån som har teori?

• Fru  W

Jazza...ingen aning vad det ka ha varit för nåt?

Miaelund...Känner igen mig lite...är också trött...eller mer orkeslös. Är ju hemma med min son och passar på att vila när han sover på dan...men det hjälper inte. Hittar inte energin nånstans :( Allt är så jobbigt. Deppig? Byxorna spänner redan och jag undrar hur stor man ska bli? Klart att min son peppar mig :) men jag känner inte igen mig själv. Blir rädd med tanke på att vi ska ha ett barn till...hur man ska orka...men det var ju min högsta önskan :) Imon är det vul...kanske det som spökar, är nervös. Inte meningen att vara pesimist...jag är ju så glad över att vara gravid!!! Men hormonerna spelar ett spratt med mig just nu.

• Mammelutten

Välkomna till nya!

Kiwifia: Grattis till lyckat vul!

Jazza: Vet inte, men det kanske var slemproppen? Den ska ju visst återbildas hela tiden...

Även min mage har de senaste dagarna "exploderat" i svullenhet

··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • Bibabba

Här är ett "svullo" till. Jag har suttit på möte med teamet hela fm och höll in magen för att det putar rätt mycket högt upp annars. När jag ställde mig upp o skulle gå till fikat kunde jag knappt gå för jag hade sån träningsvärk i magen o molvärk i livmodern. Att sitta i soffan framåtlutad är omöjligt med bälte på byxorna. Jag får nog gå över till mammabyxor snart.

Mamma till 2-åring
  • Jazza

Håller med om svullnaden... sååå befriande att komma hem och i pyamasbrallorna... Jag skall till Spanien med jobbet nästa lördag... kan inte dölja detta put i bikini.. Jaja..

• zasata

jag tror det kan vara den grejen man för upp i slidan som åker ut efter ett tag, men skall ju inte vara blof. ring gyn och fråga. var det färskt blod? mkt?

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?