• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • minhalva

jag känner att det går sååååå himla långtsamt denna gravidietet jämfört med första-...jag räknar dagar...o hoppas att jag ska komma förbi v 12 och i bästa fall slippa illamående, yrsel, hunger och huvudvärk...

är heeeelt slut...orkar inte ens ta hand om min älskade dotter som har världens tröttaste och gnälligaste mamma nu förtiden...åhhhhhhhh....så trött

känner ni occkså att det går långtsamt för er denna gång?

• Cute Baby
    Svar på #381
    jeep
    Victor min solstråle
  • lilla pop

Välkommen emilias! Jag har faktiskt just börjat testa sea-band som du skrev om. Jag fick dem av mamma (som köpt på Apoteket för åksjuka från början.) Jag kan inte riktigt säga än hur stor effekten är, men jag tror att jag känner att den värsta illamåendetoppen gått ned. Däremot verkar det som att jag blir lite yrslig ett tag efter att jag satt på dem. Kände du något sådant?

• minhalva

ja var på isnkrivning idag och nästa gång jag har tid hos bm igen är i v25 efter midsommar...så långt emellan tycker jag....

är det så för er med? omföderskor går tydligen mindre hos bm...konstigt liksom...när har ni tid hos er bm igen efter inskrivningen...är ju bara i v10 såå...

• Blåklockan

Hej!

Jag tycker att tiden går långsamt... men den gick ÄNNU mer långsamt under första grav Det blir skönt om någon månad, när vi gått förbi v. 12. V.13 blir det KUB för min del, känns också som en "milstolpe".

Japp, också varit på inskrivning och fick nästa tid i maj, v.20. Man går inte lika ofta som omföderska, från v. 30 drygt är det var tredje vecka, med första barnet var det varannan vecka.

Nu sussa, imorgon fredag och snart helg!

KRAM

• Cute Baby

hallå hur går det för alla..

har ni slutat att skriva här inne..

Victor min solstråle
  • miaelund
    Svar på #386
    Åh nej åh nej, har bara en jobbintensivperiod o en superpigg Saga som inte vill sova middag så tiden räcker inte riktigt till{#lang_emotions_embarassed}

Jag mår bättre o bättre, har inte lika ont längre heller som jag haft men tröttheten är kvar.

Har en jättetjockismage på kvällen som verkligen ser supergravid ut, vet att det mest är bullar o godis men nog ser man att jag inte bara är tjock utan att ngt annat oxå lurar där {#lang_emotions_gravid}

Har fått tider t KUB o UL o en även en tid t BM redan i april då hon gärna vill att vi ses lite oftare än normalt för omföderskor då jag tidigare i mitt liv varit svårt sjuk i deppresion och ångest så hon vill hålla lite extra koll på mig. Först tyckte jag det kändes onödigt då jag inte känner ngt stort behov av det men så här i efterhand är jag väldigt glad att hon ser mig som person o inte bara som en omföderska o faktiskt verkar värna om mitt välbefinnande. Själv är jag inte så orolig över att jag ska "trilla dit igen" men då hormonerna löper amok i kroppen under en graviditet vet man ju aldrig vad som händer....{#lang_emotions_undecided}

Nu ska jag sova, har en dotter som tydligen slocknade redan 18:30 i kväll så hon lär ju vakna i ottan, sen jobbar jag i morgon kväll igen så det kommer åter bli en lååååång dag känner jag.

KRAMAR!!!{#lang_emotions_sunny}
    Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • emilias

lilla pop: Nej jag har faktiskt inget minne av det, det enda jag minns är att illamåendet försvann.. Men hoppas det fungerar! Kanske värt att vara lite yr om man slipper må illa?

Så hur mår ni tjejer? Här är läget ganska oförändrat, så trött hela tiden. Har inskrivning på tisdag så ska bli skönt och kolla lite järnvärden och sånt.. Kanske har de även botemedel mot tvååring som kan tjata i timmar om att få gå upp mitt i natten och "titta teve". Gah. Sover era barn på nätterna? Vi kanske kan bytlåna lite i såndat fall ;)

• Oktober Mamma

Hej Tjejer

har inte skrivit på ett tag men läst offta.
    Mår precis som många av er andra illa och spyr och är trött.
    Hoppas det går över snart. Är i v 11 idag.

Var på ulltraljud idag i samband med mitt kubb test.
    Bara ett litet kort men änndå.
    Nu vet jag att barnet lever och attt det bara är en.
    Känns jätte skönt så idag har jag berättat för alla på jobbet och alla tyckte det va jätte kul.
    Känns så bra. Nu är det ute och man slipper smyga.

• emilias

Tänkte kolla, är det någon mer som tränar?
    Jag försöker gyma mina 3-4ggr i veckan men det är kämpigt.
    Däremot ikväll är magen som en ballong efter träningspasset,
    hmm..någon mer som brukar få så?

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?