• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Jazza
    zasata skrev 2009-03-19 12:12:47 följande:
    mia: ååå vad kul, men dom mäter tå till huvud då eller?
    huvud till rumpa är det CRL-mått kallas det, corown-rump length
  • emilias
    Bibabba skrev 2009-03-18 17:47:30 följande:
    Jag kommer söka havandeskapspenning, vilket om jag får det beviljat innebär att jag kan gå hem redan i mitten av augusti (när jag tänkt börja efter semestern).
    Arbetsterapuet, vad intressant! Vad jobbar du inom?
    Själv jobbar jag som beteendevetare inom socialpsykiatrin och tycker inte det borde vara några problem att få hp med tanke på klientgruppen. Men man vet ju aldrig. Får skriva en uppsats till fk så de verkligen förstår vad som kan hända på jobbet..
  • lilla pop

Hej alla!
    Vad skönt att ni börjar må bättre. Samma här, förutom att min laktosintolerans stegrats enormt så nu måste jag vara väldigt noga. Det kan tydligen bli så när man är gravid. Hur som helst är jag såå glad att illamåendet verkar vara över. Imorgon ska jag göra KUB-test och ska även på inskrivning... Känner mig lite pirrig och undrar om allt verkligen är ok. Känns härligt att höra det ni skriver om våra små i magen. Jazza: Njut nu, du som "vet"! Jag längtar till imorgon! Kram på er!

• Blåklockan

Lilla pop, hur gick det på KUB? Hoppas du fick positiva svar och fick se mycket av den lilla i magen

Själv har jag KUB om 1,5 vecka. Blir spännande.

Trevlig helg!

• Jazza

Lilla Pop: Men nu blir jag nervös när du inte skrivit idag
    Hoppas det bara beror på att du är euforisk och har massor att göra? Tänker på dig iaf....
    I övrigt är jag impad av mig själv, som är vaken fortfarande

• Bibabba

Emilas: jag jobbar inom barnhabilitering. Det blir en hel del lyft av hjälpmedel, mycke sittande på golv och risk för sparkar/slag i magen. Jag har förvisso en hel del arbetsuppgifter som inte innebär tunga lyft, men det är ju svårt att förutse vilka behov mina patienter kommer ha i höst. Skolstarter brukar alltid innebära mer hjäpmedel som ska bytas ut o justeras på skolorna. Ett sätt skulle ju vara att jag introducerar nya kollegorna och använder dem som mina "slavar" till tunga uppgifter. Det lär nog ändå sluta med det, eftersom att någon måste introducera dem....

Jag är i v 11+1 idag enligt BM´s uträkning. Är fortfarande trött o lite illamående, kan använda vanliga kläder o försöker låta bli att försäga mig på jobbet. Ska berätta nästa måndag o jag kan säga att jag längtar tils dess!!!

Mamma till 2-åring
  • storstadsmamma

Jippie nu har de oönskade råden från vilt främmande människor börjat droppa in. ( japp tydligen syns det långa vägar att jag är gravid)

Idag när jag satte mig i taxin frågade taxi chaffören på väldigt dålig engelska (jag bor utomlands) "You drink coffe?? I smell coffee!" Jag hade varit på Starbucks men faktiskt inte beställt min vanliga defac latte utan en kopp te så jag säger " No no coffee" Han fortsätter väldigt uppfodrande "You with baby, no drinking coffee!"

Man tackar ödmjukast för rådet :)

Ska bli spännande och säkert väldigt frustrerande att se vilka olika råd de kan tänkas vilja ge en gravid kvinna i detta land. Dom håller ju liksom inte igen med åsikterna:)

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?