Inlägg från: emilias |Visa alla inlägg
  • emilias

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Hej!
    Tänkte att jag hakar på här jag med. Har en liten Julian på 2 år (070112) och väntar nu ett syskon med BF 1 oktober (enligt familjeliv men sånt brukar ju ändras).

Ser att några av er verkar må illa, uh vad jobbigt. Jag mådde jättedåligt när jag var gravid med Julian, kräktes 3-4 ggr om dagen. Sedan köpte jag seabands på apoteket och vips så försvann illamåendet. Om det nu var för att det helt enkelt var dags (mådde dåligt till runt vecka 20) eller om de hjälpte vet jag dock inte ;)

Denna graviditet mår jag inte så illa, bara om jag glömmer äta regelbundet. Men är sjuukligt trött, hela tiden. Kan slockna varsomhelst hursomhelst.

Ja det var jag, hej på er alla!

• emilias

Jag har också fått mage!
    Ser ut som jag gjorde i vecka 20 med Julian.
    SKitjobbigt! Har inte heller någon större lust att berätta för jobbet.
    Sen kan man ju undra om det är ett helt fotbollslag där inne och hur magen kommer se ut mot slutet om den putar så redan nu..

• emilias

lilla pop: Nej jag har faktiskt inget minne av det, det enda jag minns är att illamåendet försvann.. Men hoppas det fungerar! Kanske värt att vara lite yr om man slipper må illa?

Så hur mår ni tjejer? Här är läget ganska oförändrat, så trött hela tiden. Har inskrivning på tisdag så ska bli skönt och kolla lite järnvärden och sånt.. Kanske har de även botemedel mot tvååring som kan tjata i timmar om att få gå upp mitt i natten och "titta teve". Gah. Sover era barn på nätterna? Vi kanske kan bytlåna lite i såndat fall ;)

• emilias

Tänkte kolla, är det någon mer som tränar?
    Jag försöker gyma mina 3-4ggr i veckan men det är kämpigt.
    Däremot ikväll är magen som en ballong efter träningspasset,
    hmm..någon mer som brukar få så?

• emilias

lilla pop: har ingen koll alls på kubtester och liknande tyvärr. Vi blev tillfrågade om vi ville göra det, var på inskrivning idag eftersom det finns utvecklingsstörning på min killes sida men vi tackade nej. Jag blir livrädd för allt som ger minsta risk till missfall ;) . Och vad skönt att illamåendet gett med sig! Så du har gått in i vecka tolv, när är du beräknad? Jag blev omräknad idag med en dag, är enligt familjeliv beräknad 1 oktober och enligt bm 30 september

Ja det är skönt att kunna träna. Eftersom jag jobbar långa pass när jag jobbar så är jag ledig lite här och där i veckan, så det ger mig chans att hinna med sådant. Är rädd för att svälla upp till en val som förra gången, så ska verkligen försöka hålla igång.

Annars var jag på inskrivning idag, tid till ul 30 april. Och nästa tid hos bm 12 JUNI!! Känns som ett år tills dess haha!

Tänkte kolla om det är någon mer som tänkt söka havandeskapspenning här??

• emilias

Skönt att illamående och trötthet börjar försvinna! Även typiskt att man börjar oroa sig ist för att njuta, det är väl de där moderskänslorna som spökar! :)

• emilias
    Bibabba skrev 2009-03-18 17:47:30 följande:
    Jag kommer söka havandeskapspenning, vilket om jag får det beviljat innebär att jag kan gå hem redan i mitten av augusti (när jag tänkt börja efter semestern).
    Arbetsterapuet, vad intressant! Vad jobbar du inom?
    Själv jobbar jag som beteendevetare inom socialpsykiatrin och tycker inte det borde vara några problem att få hp med tanke på klientgruppen. Men man vet ju aldrig. Får skriva en uppsats till fk så de verkligen förstår vad som kan hända på jobbet..
  • emilias

Lillapop, Linköping, bf sep. 27
    Jazza, Alingsås, bf 1 okt
    Emilias, Fruängen, bf 1 okt
    Miaelund, Enskede, bf 4 okt
    Fru W, Värmdö, bf 6 okt
    Kiwifia, Landskrona, bf 7 okt
    oktobermammsen bf 10 okt Göteborg

• emilias

Hej tjejer!
    Längesen jag skrev nu, uppdaterade listan ni skriver, jättekul!
    Rangordnade oss efter bfdatum, tänkte att det kunde vara lite kul :)

Kul att många börjar må bättre, jätteskönt!
    Själv börjar allt ta sig och jag känner inte av att jag är gravid, mer än att brösten har exploderat till meloner och är ömma hela tiden, suck! Men det kan jag leva med hehe.

Jag har också funderat på detdär med syskonvagn. Julian kommer vara 2 år och 9 månader när bebis kommer. Känns som att vi börjar med vang med ståbräda och köper syskonvagn om behovet finns. Men knepigt..kan bli jobbigt när man är iväg och han blir trött och grinig. Får lägga slag på bilen här hemma helt enkelt ;)

Jag hade även tänkt köpa bärsele. Är det någon som har förslag på någon bra? Har fått tips om någon som heter..ehum..manducca? Typ?

• emilias
    Bibabba skrev 2009-03-30 21:02:29 följande:
    idag har jag berättat på jobbet. Det känns skönt att inte riskera att försäga sig längre. Sonen är fortfarande helt bestämd på att han vill ha en lillebror, och försökte kika in genom naveln idag, när vi pratade om att bebisen bor i min mage.
    Haha vad roligt. Min son är däremot bestämd att det är en liten slicka (flicka) där inne. Fast ibland inte pojke eller slicka mamma bebis såklart.
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?