• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Jazza

Zasata: Nej nej, alltså det var inte ens som nålshuvud, så... Det var absolut ingen blödning, på det viset, utan tydligt från slemhinna.....
    Du måste till doktorn, din stackare!! Få ngt riktigt hästpiller utskrivet, så kan du ju inte ha det!

• Kiwifia

Zasata: Här är en till som spyr hela tiden och mår illa konstant..skitjobbigt

• miaelund

Hej Tjejer o magar

Idag mår jag lite bättre, inte så starkt illamående som tidigare men inte så mkt matlust heller, men hellre det än spykänsla 24/7. Tröttheten finns dock där men iom illamåendet inte är så påtagligt så känns det inte lika jobbigt som för heller

På måndag ska jag på inskrivning nr 2 m provtagning o säkert en massa annat prat. Skönt att kunna "bocka" av lite händelser på "gravidtidsaxeln", ju fler "vanliga" besök hos BM, ju närmare BF kommer man ju

Hoppas er helg blir topp, själva ska vi få besök av sambons syster m familj i morgon plus att vi måste köpa varmfodrade stövlar åt Saga... var vi u ska hitta sånna i rätt storlek, har letat halva vintern utan resultat

Kram o ta hand om er så hörs vi snart igen ! ! !

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • Fru  W

Är så glad :) Var på vul idag...eller det blev vanligt ultra på magen och allt såg bra ut. Liten överraskning som tickade :) Beräkningen stämde ganska precis så jag är i v 8+1. Ha en jätte fin helg! Imon blir det på My Fair Lady :) och middag ute.

• Cute Baby

Heej tjejer=)

en vännina till mig har fått barn en liten Adam blev det jag är så glad och bara längtar till bf. han är så liten så det omöjligt att tro att Victor va så liten..

Ni som har varit på vul/ul va glad jag är för eran  skull hoppas  att det fortsätter så.

alla  nya Välkommna

Och ang illamående igår måde jag hur bra som helst, nen idag har det vänt igen mår ila och vill inte änns vara i köket.. trött är jag helllla tiden så jobbigt,

idag går jag in i v 7 enligt fl. men den 20/2 när jag va på vul så sa han till mig att den kan inte vara 6 veckor så han gissade på 5 veckor.  vilken vecka är jag inne nu ????

• storstadsmamma

Igår var det dags för mitt andra VUL och denna gång i 4D läkaren lovade att skicka bilden på vad som mest liknar en heffaklump som screensaver. Man kan se små armar och ben och huvudet speciellt bra när 4Dn roterar.

Nu ska jag iallafall inte gå på några mer VUL utan om en månad är det UL som gäller uppenbarligen i 4D varje gång.

Allt såg iallafall bra ut och äntligen har illamåendet gett med sig lite. Men shit vilken mage jag fått och den verkar bli större för varje dag som går.

• lilla pop

Grattis alla som varit på VUL/UL! Jag väntar med spänning tills det är vår tur. Det känns som evigheter dit.

Japp magarna växer minsann... Jag har nu testat Postafen och blev så tok-trött att jag bara somnade rakt av i soffan kl. 19.00. Inte ska man köra bil när man tar dem heller, så det funkar nog inte när jag ska jobba iallafall. Men jag tror faktiskt att den värsta illamående-toppen försvann vilket kändes fantastiskt efter alla dessa veckor med konstanta kräk-reflexer. Min förhoppning är dock att det ska kunna ge sig av sig självt snart, jag är ju i tredje månaden. Hur är det med er andra? Börjar det mattas av lite nu eller?

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?