• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Jazza

zasata: trist.. men skönt att allt är ok, känns det bättre?

• storstadsmamma

var på UL idag..10 fingrar och 10 tår och troligen en liten pojk:) Det är ganska overkligt att se den i 4 D när doktorn snurrar på den och har sig:)

• miaelund

Zasata, så trist när det jobbar skitläkare på akuten, särskilt gyn dit man kommer med sån oro.... Skönt att allt verkar bra iaf{#lang_emotions_sunny}

Storstadsmamman, va härligt att få se den sprattla i 3D   Skulle oxå vilja bo i höng köng  när det gäller mödravård iaf   misstänker att det ingår i er försäkring mödravården iom att den verkar vara så omfattande..?

Saga har börjat putta o knuffa mig när hon vill saker, tidigare brydde jag mig inte, men nu när brösten börjat växaa igen o ömmar t tusen o magen är lite känsligare än normalt blir det ngt jobbigare... hon är ju inte stark o tar inte i så mkt men minsta lilla putt på brösten gör sååå ont.... minns inte att de var så ömma länge sist, är det nån som kommer ihåg om brösten kommer ömma i ett halvår till el om det blir bättre snart?
    Annars e allt bra m magen, har satt upp mina tre små bilder fr UL på kylen o har fotat en av dem som jag har som bakgrundsbild i mobilen Tycker det är så fantastiskt att det simmar en liten bebis i min mage som jag inte känner av än

Snart ska vi på barndop, ska bli kul. Det är min bästakompis bebis som döps så det känns lite extra.

KRAM o Trevlig helg!!!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • storstadsmamma

Ja allt ingår i försäkringen vilket är en himla tur. Totalt tror jag att det går på mer än ca 200 000 att få barn här. Men visst är det omfattande!!

Föresten sa min läkare att min livmoder ligger långt ner (om jag tolkade honom rätt) så troligen kommer jag inte kunna födanormalt. Men asch jag hade iallafall tänkt kejsarsnitt så det kanske kvittar men det är ju lite snopet att inte ens få välja.

Jag kommer ihåg att mina bröst ömmade hela graviditeten förra gången. Hoppas att det inte är likadant för dig miaelund utan att det blir bättre snart.

• Bibabba

Storstadsmamma: vad menade läkaren med att livmodern ligger långt ner? På vilket sätt skulle det kunna hindra dig från att föda normalt?

Mamma till 2-åring
  • miaelund

Kan det kanske varit moderkakan han menade som låg långt ner? Det kan ju hindra fr en vaginal födsel.....

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • lilla pop

Hej på er alla!
    Skönt zasata att allt var ok i magen, trots dåligt läkarbemötande. Hoppas det känns bättre nu!

Det där med att inte kunna föda vaginalt känner jag igen och det låter ju som det miaelund skriver. Nu när jag var på UL sa läkaren att moderkakan låg långt ned men inte att den helt täckte livmodertappen. Han förklarade det så att antingen så kan den ligga helt för (kallas föreliggande moderkaka) och då kan man inte föda vaginalt eller också så kan den (som i mitt fall) mycket väl växa uppåt en sida ju större den blir och ju längre tiden går och då är det inget problem att föda. I mitt fall får vi alltså vänta och se hur det blir, men det var inget att oroa sig för nu sa läkaren. (Han var verkligen toppenbra!) Först tyckte jag det kändes lite jobbigt men å andra sidan hade jag en väldigt jobbig förlossning förra gången, så det är väl heller inget jag ser fram emot. Hur som helst har min tanke hela tiden varit att föda vaginalt, men nu får vi väl se hur det blir. Någon som har erfarenhet av kejsarsnitt?
    Kram på er och trevlig helg!

• storstadsmamma

sorry självklart menar jag moderkakan och inte livmodern:) Men han sa också att det kan försvinna men kan orsaka blödningar under graviditieten.

Jag snittade i ett katastrofsnitt förra gången. Vilket ju inte var helt lyckat eftersom man sövs ner och missar första timmen med bebis och kroppen var så chockad att min amning aldrig kom igång. Så nästa gång planerar jag ett planerat snitt vilket skulle kännas mycket bättre även om det är jättejobbigt efter snittet och man har ont länge och inte får lyfta något osv.

• Plantago

Hejhej!

Tänkte hoppa med i denna tråd. Vi har en tjej som är född i januari 2007 och nu väntar vi förhoppningsvis ett litet syskon med BF 10:e oktober. Tyvärr känns det som graviditeten ligger på is sen besked efter KUB-test i fredags. Vi fick risken 1/21 att föda ett barn med Downs Syndrome. På onsdag ska vi göra moderkaksprov. Jag är lite orolig hur provet ska kännas och fasar för att vänta på svar. Jag vet att man kan få sämre prognoser och sen få veta att barnet är helt friskt. Mätningarna är ju godtyckliga och jag har hört att även om nackspalten är tjock på fostret är det inte alltid ett tecken på att något är fel. Jaja, moderkaksprovet ska ge ett klart besked!

• Fru  W

Det där med lågt sittande moderkaka...Jag hade så med min son. I de flesta fall...över 90%...hoppar den uppåt i takt med att barnet växer. Finns risk för ev blödningar, men jag slapp det. Man får ändå en ny tid för ultra i v 34 tror jag det var. För att se var moderkakan ligger då. Har den inte hoppat upp då kan det bli kejsarsnitt. Det gick bra för mig :) Som sagt läkarna har koll på det där.

Plantago...Har ni nån i släkten som har ds? Jag har också hört att testen inte är helt pålitliga. Men jag förstår att det sätter igång tankar. Hoppas ni får ett bra svar på moderskapsprovet.

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?