• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • oktobermammsen

plantago: skönt att höra med provsvaren. nu kan ni verkligen njuta av helgen som kommer. om dte inte blir Alvin vad blir det då?*nyfiken*

• Plantago

oktobermammsen: Jag gillar namn på J... Jonas, Jonatan, Jonny, Johanna... men min man gillar nog inget av dem...

• oktobermammsen

plantago: fin bokstav(jag heter ju jessica*s*) ja karlarna skall ju ofta tycka tvärt emot oss tjejer. själv försöker jag muta min man med en liten Alice men har inte lyckats ännu. vi får helt enkelt bearbeta dem på något annat sätt

• lilla pop

Plantago: Vad skönt för dig/er att allt var i sin ordning! Nu kan ni njuta också!

Rutin-UL kallades jag till via BM som bokade tiden. (Men sedan gjorde jag ändå KUB test privat och bokade av. )

Ja, tiden går rasande fort tycker jag, hinner knappt med att "vara gravid" och är redan i v. 15. Börjar må ganska bra nu men känner litegrann av fogarna. F.ö. längtar jag till nästa vecka och påsklovet. Sambon har bokat in familjen på hotell/spa och jag njuter redan... Efter en otroligt intensiv period på jobbet behöver jag verkligen komma ifrån och koppla av.

Alla som ska på UL/KUB: Lycka till!

• Jazza

Plantago: Skönt att höra att det gick bra!
    Håller med Oktobermammsen, jag heter ju Jenny
    lilla pop: SPA då, eller? Fan, vad skönt!! Blir avis på er!

Idag går jag in i v 15 Jobbar kortdag och skall ha överraskningsfest fr min svärfar som går i pension idag

• zasata

min bm bokade rutin ul på inskrivingen 15/5 längtar så!
    går in i v14 idag!

när jag skulle in på bb, blev det de som låg närmast..

tänkte på det där med köns ul, jag vill nog veta denna gången, tog inte reda på det förra. Men här i v.götaland säger dom ju inte. Förstår inte varför..

• oktobermammsen
    zasata skrev 2009-04-03 08:15:29 följande:
    min bm bokade rutin ul på inskrivingen 15/5 längtar så!går in i v14 idag!när jag skulle in på bb, blev det de som låg närmast..tänkte på det där med köns ul, jag vill nog veta denna gången, tog inte reda på det förra. Men här i v.götaland säger dom ju inte. Förstår inte varför..
    jag ifrågasatte mina barnmorskor under min förra graviditet varför de inte kollar könet och:

kortfattat fick jag till svar att på senare år när mycket av våran kultur har ändrats så har man också sett att kvinnor oftare väljer att göra abort om fostret inte är av det kön de önskat.vid vecka 16-18 då ultraljud görs finns fortfarande en abortmöjlighet.
    sedan var en av anledningarna också att bedöma ett fosters kön i vecka 16 har ganska hög felmarginal som jag antar har lett till att folk skickat in stämningar osv.

är säkert flera olika orsaker som grott under ytan och som skapat detta numera "förbud" att se könet på RUL.

var ju ett uppmärksammat fall om en kvinna som varit gravid 3 ggr och gjort UL där hon fick reda på könet och då hon inte ville ha ett flickebarn till gjorde hon abort alla 3 gångerna. kan tänka mig att de utgått från sådana skräckexempel när de skapat detta förbud
  • Bibabba

Jag funderar oxå på namn. Sonen heter Valter (efter sin farfars far) och om han varit en tjej skulle han hetat Iris (efter sin farmors mor). Nu vet jag inte val den lill* i magen ska heta. Wilma är fint, men 2 namn på V??? Elsa är fint o passar till Valter, dessutom heter min farmor Elsa. Dock har vi mycket nära vänner vars dotter heter Elsa. Vi umgås med dem ofta o ska bl a åka på semester till Mallorca med dem om en vecka.
    Och så pojknamnen då, det är ju helt omöjligt, har inga förslag alls.

Mamma till 2-åring
  • Blåklockan

Åh, Valter tycker jag är superfint! Det har jag som en favorit om det blir en pojke. Gillar även Nils, men det blir ofta Nisse. August är också en favorit.

Dottern heter Edith (min man var super-bestämd och gillade bara det namnet haha, han som är helt o-brydd i vanliga fall)

Flick namn gillar jag Alice, Alma och Klara. Men de är nog ganska vanliga namn. Elsa är ju också superfint.

Härligt med frdag och helg Nästa vecka påsk. Den här våren kommer bara flyga fram! Blir mysigt med en växande mage att stoltsera med

Plantago, härligt med positiva besked!

• oktobermammsen

på tal om inget..jag borde ju ändra min BF i vår lista till den 5e istället. någon som kan hjälpa en okunnig gravid kvinna?*s*

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?