Inlägg från: oktobermammsen |Visa alla inlägg
  • oktobermammsen

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

kikar in och vill gärna hoppa med i denhär tråden..

• oktobermammsen

jag måste vara knäpp eller nåt men känner redan den där sockerdrickskänslan i magen när det kittlar till sådär ett antal veckor innan man känner sparkar.

• oktobermammsen
    storstadsmamma skrev 2009-03-21 13:23:42 följande:
    Jippie nu har de oönskade råden från vilt främmande människor börjat droppa in. ( japp tydligen syns det långa vägar att jag är gravid) Idag när jag satte mig i taxin frågade taxi chaffören på väldigt dålig engelska (jag bor utomlands) "You drink coffe?? I smell coffee!" Jag hade varit på Starbucks men faktiskt inte beställt min vanliga defac latte utan en kopp te så jag säger " No no coffee" Han fortsätter väldigt uppfodrande "You with baby, no drinking coffee!"Man tackar ödmjukast för rådet :)Ska bli spännande och säkert väldigt frustrerande att se vilka olika råd de kan tänkas vilja ge en gravid kvinna i detta land. Dom håller ju liksom inte igen med åsikterna:)
    nu blir jag supernyfiken på vart du bor...
    jag som bor i göteborg  har till och med fått kommentaren om kaffe-men du är ju gravid tycker du då kaffe är gott? ja inte smakar det som förr brukar jag säga men jag tar en kopp ibland för att hålla magen i trim och det brukar vara ett acceptabelt svar tydligen
  • oktobermammsen

vi var faktiskt och provade vagn i veckan...vi körde alla varianter som gick och tryckte in dom i bagaget för att se om det kunde passa vår v40 eller om vi var tvungna att byta upp oss. vi fastnade för en teutonia med svängbara hjul då jag kan tänka att det blir ganska tungt att svänga en syskonvagn annars när barnen väger en 15 kg styck om vagnen har 4 fasta hjul. så nu vet vi vad vi skall beställa framåt juni månad iaf

• oktobermammsen

lista låter skoj...om någon vet hur man gör för där är inte jag hemma med nätet. men skriver gärna till mig: oktobermammsen bf 10okt Göteborg

hihi ja det där med vagn är skoj och finns ju så otroligt många lösningar på hur man kan ha syskonen. här hemma hos oss finns dock bara 1 alternativ då våran son kommer vara 11månader och 2 veckor när lill*n kommer. men bärsjal kommer vara guld värt hemma hos oss också då det säkert blir att bära den store killen under armen och den minsta i bärsjal. ja mama mia tänk vilka muskler jag kommer ha om en 2 år ungefär*s*

• oktobermammsen

ihh nu blir jag nervös i magen. skall göra cub testet på torsdag. nån som snabbt och lätt kan förklara hur de mäter? vad innebär 1:26?bra eller dåligt eller mitt emellan? skall man ha högt eller lågt värde?

• oktobermammsen
    Flisan79 skrev 2009-03-31 15:27:15 följande:
    Allt mellan 1 och 2 är normalt. Jag hade 1,5 i nackspalten. Den ska vara så smal som möjligt. Fick med det måttet 1:20 000 vilket är det bästa man kan få. Om du nu menar att risken är 1:26 är det ett ganska dåligt resultat och alla under 1:200 (1:300 i vissa komuner) erbjuds fostervattenprov.
    tack för svaret, nu blev jag lite klokare.  att välja kubb testet vid denna graviditet känns ändå tryggande trots den relativt storta felmarginalen. vi är väl mest intresserade av de andra 2 sjukdomarna "trisomierna" som gör att barnet aldrig överlever till vuxen ålder.  ett barn med ds är självklart en omställning så kan vara skönt att ha 5 månader på sig att förbereda sig mentalt om man får ett ds barn och sicka goa ungar ds barnen brukar vara när de växer sen då
  • oktobermammsen
    Plantago skrev 2009-04-01 18:29:06 följande:
    Idag gjorde jag moderkaksprovet. Det var helt ok. Inget ont, bara en märklig känsla och lite snurrigt efteråt av anspänningen. Rådet var att vila efteråt och låta någon annan laga maten idag. Så jag har ju knappt vågat gå på toa... Känner mig inte sååå orolig men man blir ju lite nojig över hur rörlig man kan vara när de säger så. Nu får vi vänta en vecka på svar.
    vad skönt att det gick bra. se det som en njutning idag nu då när man får husera där hemma och du vara lite "drottning". så det tar 1 vecka för att få svar? ni får se till att sysselsätta er så tiden går fort.
  • oktobermammsen

hej tjejer. nu har min oro släppt och jag tänker njuta av graviditeten!! var på KUB testet idag och fick resultat 1: 44 000 så dom sa att jag kunde vara lugn som en filbunke. fick även den glada nyheten att vi är i vecka 13+2 och inte 12+4 som de trott. låg ett härligt liten pyre och vinkade till oss och gjorde volter som en liten tok. fick ett fint litet kort också som skall pryda bokhyllan.

• oktobermammsen
    Jazza skrev 2009-04-02 10:36:09 följande:
    Ah, jag vill också kolla könet, men min sambo vägrar... Kan tänka mig att gå privat, då vi inte får veta här i V:a Götaland annars... Får väl se hur jag gör, är ju så jäkla nyfiken Mår annars bra, jag med!
    vi har faktiskt diskuterat här hemma om jag skall gå på köns ul själv på mama mia då mannen absolut inte vill veta könet. jag kanske är knäpp men ser ingen större tjusning i att få en överraskning på förlossningen om det är en kille eller tjej. jag vill hellre veta innan så att jag får mer personlighet på bebisen i magen(kanske knasiga funderingar jag vet inte). i så fall skall jag vara tyst om det hela för jag fick ju verkligen masskritik från släkten för att vi kollade könet förra gången..
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?