Inlägg från: snöfall |Visa alla inlägg
  • snöfall

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

hejsan!
    får man komma med i er tråd? har en dotter som blev 2år nu i april o nästa bebis är beräknad att komma 3 oktober. Har varit med i septembertråd tidigare för hade först BF den 25.9 men var på UL i måndags o nu är BF då i oktober isället.

• snöfall

zasata: jo vi fick en bild, men har inte satt det i datorn.
    var så orolig innan detta UL, mycket mera än med förra barnet.. konstigt, man tycker ju att man borde vara lugnare nu andra gången..

• snöfall

Jazza: det kan säkert hända att vi träffats i någon sådan tråd jo! såg att din dotter är född en dag efter min (malvina är alltså född 18 april..)såg även att ni har valt ett fint namn till henne, min lillsyrra heter också Elsa

• snöfall

hejsan!
    har varit till läkare o bm nu flera gånger på 2 dagar.. började med att jag igår sku vara på en rutin koll till Bm, men när jag började berätta om alla saker som är jobbiga just nu (allergi, foglossning, trötthet, tungt arbete o en chef som inte bryr sig, trotsig 2 åring, huvudvärk,illamående o viktnedgång o allmänt stressad över arbetet) så började hon skicka mig på blodprover (för att kolla järndepåerna o sköldkörteln..)o sen sku hon kolla hjärtljudet men hittade det inte så då fick jag akut tid till gyn där de gjorde UL men tack o lov var bebisen livlig o hjärtat slog som det skulle!
    sen fick jag en ny tid till läkaren idag för att diskutera allergi mediciner o sjukskrivning, så nu har jag fått nån nässpray som förhoppningsvis ska göra tt jag kan andas lite bättre med näsan igen o så blev jag sjukskriven till den 10 maj, hon sku ringa torsdagen före o kolla upp om hon sku förlänga sjukskrivningen eller om jag kan testa jobba igen.
    jag ska även få åka o träffa en fysioterapeut(tror jag det var..) för att pröva ett bälte som ska hjälpa lite mot foglossningen o gå igenom lite vad man kan tänka på..

Nån so testat ett sånt bälte? hur fungerar det?

• snöfall

flower: jag kände dottern redan i vecka 15-16 men denna gång känner jag inte så mycket... hoppas på att det snart ska börja kännas!
    Bm sa att man i "vanligt" fall borde ha gått upp ca 5 kg vid det här laget.. men jag ligger fortfarande några kilon på "minus" men inget farligt ännu iaf, förhoppningsvis ska det börja gå åt rätt hål!

• snöfall

jg sku få låna ett foglossningsbälte från.. jaa.. vad heter det.. inte sjukhuset men en sort rehabiliteringsavdelning som finn i en byggnad bredvid sjukhuset.. fick remiss dit från rådgivningen..

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?