Inlägg från: miaelund |Visa alla inlägg
  • miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • miaelund

Känner samma sak, trots symptom är det svårt att förstå
    Sitter nu på jobbet så jag kan inte skriva så mkt, ses nog snart igen

KRAM!

• miaelund

Gomorr

dag ska ja t riga m ngr kompisar o har inte berättat för dem om lilla fröet i magen, vill inte berätta än heller. Så nu t min fråga, HUR smusslar jag på lättast sätt m ickealkoholhaltiga drycker så de ej misstänker ngt?
    Har ni ngr tips?

• miaelund

Jag klarade mig bra genom helgen, tog vin t middagen o drack vatten medan syrran drack mitt vin Illamåendet ja kände härom dan har stannat hemma så helgen var topp. Snart ska jag t MVC på inskrivning o hälsosamtal, känns overkligt men skönt. Har ju inte fått ngn mens, tre positiva test o lite tröttare än vanligt så jag borde ju liksom platsa på mvc men ändå känner jag mig inte lika gravid som förra gången. Fast det är ju inte samma graviditet så det är väl logiskt kan man tänka..... Hur har ni andra haft det i helgen? Bra hoppas jag KRAMAR!!!

• miaelund

Halloj

Tror att folsyra o ett par frukter o grönsaker per dag är gott väl nog vad vi behöver BM rekomenderade 3 portioner fisk / vecka så det är det jag nu jobbar på att få i mig.... Fundersam

Mår ganska bra förutom trötthet o oro över att ngt ska va knas, har inga tecken på problem men som ni vet är "Hur ska man kunna få ett friskt barn 2 gången...?" tankarna ganska irriterande...

Ska få träffa läkare om 2 veckor o prata om ett ev nupp-test, har bett om ett dels då jag känner mig gammal o sen pga all oro. För även fast jag gillar barn o har inget emot utvecklingstörningar (har en kusin o en fostersyster som är lite "efter" o har DS) så vill jag inte ha ett barn som är skadat. Vet att det är inte mkt av allt som kan hända man kan se m diagnostik men det lilla man kan göra vill jag gärna göra, om inte annat för att förbererda sig på ev operationer el dyl.

Men men, inte dra händelserna i förväg, sannolikheten att ngt är fel är väl ganska liten men oron är desto större...

Nu ska jag jobba vidare m yrsel o trötthet o bara önska att klockan blir 23 så jag m gott samvete kan få gå hem

KRAMAR

• miaelund

Sambon vill vänta t det inte går att dölja, men jag har svårt att hålla mig så syster, bror o 4 vänner vet. Väntar m föräldrar o sambons familj då de gärna tar över allt (var så sist iaf o de vill/tänker jag inte va med om igen)

Här gör man inget vul, bara ul i vecka 17-20. Ska t läkaren 19/2 då jag gärna vill göra ett CUB så jag hoppas på att få en tid i mars någongång.

Bortsett från den extrema tröttheten märker jag inget än, illamående el ömma bröst har lagt av så tänker jag mkt på det blir jag lite nojjig, så jag försöker låta bli, men som nämnts tidigare är det svårt att låta bli att oroa sig.....Fundersam

Nu ska jag plugga lite innan Sagan ska hämtas fr dagis

KRAMAR!!!!!

• miaelund

Tjena tjejer

Igår kväll vaknade Saga o var varm som en vulkan. Försökte ta tempen men när den hade stigit t 38,2 på ngr sekunder o hon gallskrek konstaterade jag snbbt att hon hade hög feber o slutade tempa. Mannen blev lite orolig o ville promt veta HUR hög feber hon hade, men ja tyckte att om hon inte blir bättre m alvedon, dricka o sömn så kan vi oroa oss då, hade jag fel tycker ni? nu är hon inte lika varm men dock febrig o gnällig så vi är hemma idag.
    Trodde jag klarat mig men har nu en kraftigt svullen lymfkörtel på halsen så jag blir direkt nojjig över lilla fröet i magen o infektioner... kan det leda t missfall el missbildningar? oron gör mig galen.... Ska ringa bm men innan jag får tid att ringa blir man ju lite nojjig...

Bortsett fr det är det såååå härligt att få vänta barn igen Är så spänd av förväntan över hur denna grav ska bli o hur bebis ska bli

Stora kramar fr Maria, Saga o fröet

• miaelund

Ja just det, glömde bort att säga det förut, Va kul att vi har blivit ett litet gäng som ska få i okt
    Grattis t oss alla Räcka ut tungan

• miaelund

Hej Igen

Lilla Sagan sover i famnen på sin far o jag känner mig lugn efter ett besök hos världens trevligaste doktor. Ringde för att fråga om råd o de ville att jag skulle komma in, men det var ingen fara, ett virus, förkylning, som satt sig i halsen, bara att vila o ta det lugnt o INTE oroa mig för lilla fröet i magen Som läkaren sa att OM ett förkylningsvirus skulle vara farligt för fostret skulle mänskligheten ha dött ut

Skönt att vara ledig i helgen, ska egentligen jobba men läkaren rådde mig att vara hemme o ta det lugnt så jag stannar hemma m gott samvete, gick hem tidigt i tisdagskväll pga illamående o ont i kroppen, men igår mådde jag bättre så då var jag inne ett par timmar men borde kanske så här i efterhand ha stannat hemma helt... Men men, duktiga flickor är väl inte sjuka va?

Ska börja förbereda middagen nu, tänkte försöka njuta av att ha en trött dotter istället för att oroa mig, tänkte att nu när hon sover i pappas famn kan jag ju bara fokusera på lilla magen

• miaelund

Trött trött och åter trött, känns inte som man kan få nog m sömn. O m lilla Saga 17 månader som nu dessutom är sjuk känns det omöjligt att få vila.
    Tröttheten o lite lätt "mensvärk" ibland är nog det som kan kallas grav. symptom. Svårt att veta nu då jag själv inte är på tip top m kraftig förkylning...

Men ngt som är positivt, är att jag ingen mens har fått o testat positivt tre gånger så m största sannolikhet bor det en liten bebis i min mage

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?