• Livsglädjen

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13

Vi snackar om det mesta som har med extremt mycket för tidigt födda barn i den här tråden.

Dessutom försöker vi vara ett stöd för varandra i en av de största och mest kaosartade händelserna som inträffat i våra liv!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 22:35
    Nu har jag startat en ny tråd, eftersom den här går ut om några dagar. Välkomna!

www.familjeliv.se/Forum-3-142/m43335403.html

• Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13
  • Molly i Skåne

Har inte skrivit på länge-men vill bara berätta att det är bra med oss!
    Lillen har bara lite syrgas vissa nätter...så det går sakta men säkert framåt!
    Han fyllde 1 år i torsdags och är en ljuvlig liten person. Nu kan han både klappa i händerna och säga mamma!
    Är 74 cm lång och väger 8,5 kg!!!!Lilla pyret som vägde 940 gram när han kom!

Hoppas alla andra små och deras mammor också har det bra!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Riskiflickan

Molly i Skåne skrev 2009-01-25 20:42:42 följande:

Har inte skrivit på länge-men vill bara berätta att det är bra med oss! Lillen har bara lite syrgas vissa nätter...så det går sakta men säkert framåt! Han fyllde 1 år i torsdags och är en ljuvlig liten person. Nu kan han både klappa i händerna och säga mamma! Är 74 cm lång och väger 8,5 kg!!!!Lilla pyret som vägde 940 gram när han kom! Hoppas alla andra små och deras mammor också har det bra!
    Grattis till ettåringen!!! Härligt att det går framåt å att han kan klappa händer å sånt... :) sitter han upp å så med?
  • Molly i Skåne
    Riskiflickan skrev 2009-01-25 20:46:13 följande:
    Molly i Skåne skrev 2009-01-25 20:42:42 följande: Grattis till ettåringen!!! Härligt att det går framåt å att han kan klappa händer å sånt... :) sitter han upp å så med?
    Åh så länge sen!
    Jo han sitter och går med stöd-har to,m stått lite själv...
    Hur har ni det?
    Grattis själv till 1 åring!!!!
    En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • boktok

Hej alla! Idag har vi slöat och tittat på skidor på TV:n. Jag lyckades nästan med att lära Erik säga: Heja Sverige! Jättekul! På em gick vi till affären i slasket och E kommenterade allt som vi gick förbi.
    Vi har också fått en växasäng som E blev väldigt förtjust i och la sig i på en gång, men han får vänta ett tag till innan han får använda den. Lars har börjat på en provanställning hos en bonde och han trivs bra. Jag hoppas så att han får fast där så att vi äntligen kan få en till lön att leva på. 

• Riskiflickan

Molly i Skåne skrev 2009-01-25 21:01:16 följande:

Åh så länge sen! Jo han sitter och går med stöd-har to,m stått lite själv... Hur har ni det? Grattis själv till 1 åring!!!!
    Tack :) Jodå vi har det bra, han "pratar" mkt, ålar runt, men kan inte sitta eller krypa/stå nått själv än... men det kommer väl, än är det ingen som är nervös :) han var uppe några sekunder i krypställning i fredags innan det blev platt fall, så det går åt rätt håll :)
  • Written Fiction

Kram till er alla!

• MrsFreckles

Hej! Jag skulle sa garna vilja veta lite mer om EPT- en bekant till mig fick en son 15 veckor for tidigt. Han foddes for snart 6 veckor sedan men har inte hort nagot pa flera veckor nu.  Kan beratta lite mer men vill inte bara hoppa in sa har sa sag till om det ar OK att fraga lite.

• Emmy K

Självklart är det okej att fråga. Så får den som känner sig manad svara.
    Fråga på.

• JessAnn

Det är bara att fråga på.

Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13