• boktok

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13

Hej alla! Idag har vi slöat och tittat på skidor på TV:n. Jag lyckades nästan med att lära Erik säga: Heja Sverige! Jättekul! På em gick vi till affären i slasket och E kommenterade allt som vi gick förbi.
    Vi har också fått en växasäng som E blev väldigt förtjust i och la sig i på en gång, men han får vänta ett tag till innan han får använda den. Lars har börjat på en provanställning hos en bonde och han trivs bra. Jag hoppas så att han får fast där så att vi äntligen kan få en till lön att leva på. 

• boktok
    Tessita skrev 2009-01-27 20:22:40 följande:
    Hej alla. Jag är så otroligt ledsen idag. Vi har pratat med läkarna och de är mkt oroliga eftersom det ej har bildats några blodkärl i näthinnan på vår lilla dotter. De har aldrig sett ngt liknande och står handfallna. De vet inte vad de ska göra!!!! Vi har varit inställda på att hon skulle få ROP eftersom hon är så extremt för tidigt född men det här är ju ngt helt annat. Jag har börjat söka på internet efter svar på alla mina tusen miljoner frågor men har hittills inte hittat någon info. Någon som har hört talas om ngt liknande??? Hon är i v 33 nu så det borde ju ha bildats blodkärl i ögat. Har bett läkarna att söka efter liknande fall utomlands vilket de ska göra.
    Vad tråkigt för er! Skickar styrkekramar!
  • boktok

Oj vilka minnen som kommer tillbaka när jag läser vad ni nya prematurföräldrar skriver. Kunde dock aldrig amma pga medicinering, men syrgasmask och grimma känner jag alltför väl igen.
    Nu har vi något annat att tampas med. Erik är fortfarande förkyld med feber och hostar men får inte upp det utan sväljer slemmet igen. Som tur är kommer det ut via näsan.
    Har skrivit till vårdcentralen via mina vårdkontakter och "beställt" ett nytt recept på mollipect.
    Jag börjar också att känna mig sjuk nu och har kurerat mig med sinovatabletter, halstabletter och alvedon. Känner mig tung i huvudet. Jag hoppas att Erik kan sova ett tag nu, han var vaken ända till tio igår! Men så sov han 2 timmar på em och det är han inte van vid.

• boktok
    boktok skrev 2009-02-02 12:04:50 följande:
    Oj vilka minnen som kommer tillbaka när jag läser vad ni nya prematurföräldrar skriver. Kunde dock aldrig amma pga medicinering, men syrgasmask och grimma känner jag alltför väl igen. Nu har vi något annat att tampas med. Erik är fortfarande förkyld med feber och hostar men får inte upp det utan sväljer slemmet igen. Som tur är kommer det ut via näsan. Har skrivit till vårdcentralen via mina vårdkontakter och "beställt" ett nytt recept på mollipect. Jag börjar också att känna mig sjuk nu och har kurerat mig med sinovatabletter, halstabletter och alvedon. Känner mig tung i huvudet. Jag hoppas att Erik kan sova ett tag nu, han var vaken ända till tio igår! Men så sov han 2 timmar på em och det är han inte van vid.
    Han har somnat!!! Nu ska jag äta lunch!
Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13