Inlägg från: MrsFreckles |Visa alla inlägg
  • MrsFreckles

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13

Hej! Jag skulle sa garna vilja veta lite mer om EPT- en bekant till mig fick en son 15 veckor for tidigt. Han foddes for snart 6 veckor sedan men har inte hort nagot pa flera veckor nu.  Kan beratta lite mer men vill inte bara hoppa in sa har sa sag till om det ar OK att fraga lite.

• MrsFreckles

Nu ar jag tillbaks igen...Ar det nagon har som har erfarenhet sjalv av att foda i vecka 25? Och hur gick det? Mina bekants son har tydligen fatt 6 blodtransfusioner hittills, samt att lungorna blodde vid ett tillfalle. Lakaren sager (enligt en gemensam bekant, vi ar alla kollegor/fd kollegor sa har inte pratat med henne direkt) att han kan fa stora men Och han maste ju ha sa ont

Vill garna skicka nagot men vet inte riktigt vad. Vad hade ni uppskattat? Och nu vet jag ju inte hur illa eller hur bra det ar da jag inte fatt nagot meddelande/mail pa lange.

• MrsFreckles

Valters familj - stort tack for svar nar jag horde att hon redan fatt sin son, inte direkt genom henne, sa vagade jag forst inte kontakta for visste ju inte om han levde eller ej - men sa skickade de lite bilder fore jul och da grattade jag. snuttefilt ar en bra ide -det kan man nog aldrig fa for manga av.

Da verkar det som blodtransfusioner ar nagot man gor ofta i dessa fall och att de inte borde ha ont.

• MrsFreckles

Riskiflickan - tack for ditt svar med! Jag har kontaktat mamman idag sa far se om jag far nagot svar och mer information om laget.

Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13