Written Fiction skrev 2009-01-29 17:45:09 följande:
Hej alla ville kika in och säga att igår orkade inte Vincents lungor längre. Varför vet dom inte, förutom att han först fått vätska på lungorna och detta i kombination med ductus som helt öppnat sig igen blev för mycket. Dom försöker söka efter infektioner men hittar inget än. Hans lungor är dåligt ventilerade och intuberingen i Helsingborg blev akut då allt gick åt
skogen.Vi är tillbaka i lund, ilfart ambulans. Och han är nu stabiliserad. Så fort han fick högfrekensrespen igång så började saturationen gå upp igen och dom kunde börja sänka syrgasen. Hans hb är katastrof, fått blod. Fått plasma, och antibiotika. Nu ska jag snart få svar på de nya ultraljuden, och han sover gott men är alldeles utmattad.Jag lånar tråden här för att kräka lite nu. Känns som om någon stampat sönder mitt hjärta och jag håller andan än. Det som var så bra i Helsingborg. Han var i känguru utan cpap bara dagen innan, och mådde TOPPEN!! firade 1 kg. Att saker kan vända så fort :(Vågar knappt lyssna på läkarna, trots att dom säger att dom nu inte är oroliga längre. Jag är och vet snart inte vart jag ska ta vägen...Tillbaka på ronald, tillbaka i lund.. Tillbaka till ruta
1.Smälter maten
iaf.
Liknande situation hände oss. Vi var tillbaks på hemsjukhuset men det blev akuttransport till östra där man stängde ductus, just för de inte visste vad annat de kunde göra. Letade infektioner mm. Kardiologerna trodde inte att hon skulle överleva op och frågade om vi ville ha nöddop, det ville vi inte. Hon överlevde op och efter en vecka började det stabilisera sig, det tog två veckor innan hon var stabil igen - men hon klarade det!
100-styrkekramar till er!