• Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • fia72

Stor besvikelse igår kväll... Han gjorde inget vul utan skickade en remiss till ul och fvp.(Jag vet inte ens om han hade någon ultraljudsutrustning.)Men jag fick tid för ul den 20/8 i alla fall, om de inte får in något återbud. Och jag som ska på semester i en vecka och vill veta!!!! Och jag fick välja antingen fvp eller mkp och el doctore tyckte att fvp var bättre för mig.

• MallaMojs

fia...määä, vilken besvikelse - man vill ju se NU NU NU ju!! Men det är inte alltför lång tid till 20:e och vi hoppas på en återbudstid snaaart. Men, fvp? Vilken vecka är du i?

De är här nu!!!
  • Kyoko

fia72:
    Förstår att du vill veta innan semestern och inte leva i ovisshet. Varje dag är ju en lång seg väntan. Åhh du måste vara besviken. Men du sa han varför FVP skulle vara bättre för dig. Jag som velat ha MKP (v. 9) eftersom man kan få göra det så mycket tidigare. FVP görs ju först i v 16-18. Man vill ju veta så fort som möjligt precis som du säger.

Vart styr semesterstegen?

• fia72

Nej han sa att man kunde göra fvp från v.14 och jag går in i vecka 10 imorgon, så det blir inte så stor skillnad. Och han påstod att man fick reda på allt som går att få reda på vid fvp, så jag får väl lita på att han vet vad han pysslar med.

Semestern går till Korsika en vecka och efter det Tallinn några dagar. (Lyckades få tid till ultraljud på dagen och vi åker på kvällen.) Sen är det hem och packa för flytten går 31/8!

• MallaMojs

fia - ok, han är ju läkare så...han borde kunna sin sak (även fast man aldrig riktigt vet )! Låter skönt med semester - hoppas du kan koppla av liiitegranna iaf, vet att det är svårt men ja, hoppas!

Håll oss underrättade !!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • annhan

Hej alla goa tjejjor!

Kyoko: Jaaa, jag har inte så mycket nytt att förtälja egentligen. Går och väntar och väntar. Spraystart nästa cykel, så det är inte så långt kvar till startskottet i alla fall.

Hmm.. börjar plugga nu i augusti, ska vara tjänstledig från jobbet. Undra hur det funkar då med pgd-svängen samtidigt. Men det ska väl gå, man har ju ganska fri undervisning, det är ju inte föreläsningar och lektioner hela dagarna/varje dag.

Tänker på er alla även om jag inte varit så flitig med skrivandet på sistonde!
    STOR KRAM till er!

Ps, vad sägs om en dejt framöver - vore inte det kul? Jag bor i Sthlmsområdet, vet att fler bor i närheten.

• MallaMojs

annhan - hej här också Vad ska du plugga för något? Jag pluggade ju under mina försök och hmm, det blir tyvärr liiite för mycket tid över till att fundera, analysera och hänga härinne men ja, man är ju väldigt flexibel också...

Jag vill jättegärna ses

• Nizen

Hej tjejer

Ville bara titta in så att ni vet att jag lever
    Har varit väldigt upptagen och frånvarande från PGD svängen, försöker ju på egen hand nu under tiden tyvärr så just nu är allt ett virrvarr av känslor.
    Min syster fick sin dotter förra Onsdagen ( 1:a Augusti ) och jag va med på den 22 timmar långa förlossningen.
    Ut kom en underbar liten Esperanza på 3775 gram och 51 cm, helt perfekt såklart!

Hoppas att ni alla har det bra och tack för alla tankar och all omtanke!

Kram / Nizen

• Klara69

Nämen, Fia, vilken besvikelse. Fy så jobbigt att behöva fortsätta gå i ovisshet. Man vill ju så gärna få allt bekräftat, speciellt när man vet att det finns teknik och metoder som kan hjälpa till men den informationen. Men OK, ny tag och tålamod till den 20:e.

Grattis till syster yster, Nizen. Var du med på självaste förlossningen?

Här händer ingenting.... Jag trodde nästan att det var på gång igår dock. Hela dagen och kvällen hade jag sån tryckande värk neråt, som riktig illa mensvärk. Är det en indikation att det händer något eller är det bara kroppen som lurar en? Imorse när jag vaknade kände jag inte av något alls.

Det låter roligt med dejt irl. Har ni träffats förut något? Jag bor ju visserligen lite långt borta än så länge tyvärr, men det låter alltid så kul när folk träffas. Fast vi planerar ju hemfärd till Stockholm framåt jul och då kan jag vara med och dejta

• MallaMojs

Nizen - grattis moster!! Å vilket fint namn hon valt till dottern Kul att se dig här vännen - hur går hemmaförsöken?

OM vi ska ha fler barn (stooort OM just nu) så kommer vi försöka iaf en gång hemma...eller ja, jag vet inte. M vill så gärna ha en son och det är enda sättet, att chansa... Näe, vill inte tänka på det nu

Klara -åhhh, så spännande ju!!! Jag hde visserligen ett enormt tryck neråt i princip hela graviditeten, men de sa att det berodde på att det var två därinne...men iofs blev det värre å värre innan det satte igång. Hoppas det kickar igång snart!!

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!