• Nizen

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Hej tjejer

Ville bara titta in så att ni vet att jag lever
    Har varit väldigt upptagen och frånvarande från PGD svängen, försöker ju på egen hand nu under tiden tyvärr så just nu är allt ett virrvarr av känslor.
    Min syster fick sin dotter förra Onsdagen ( 1:a Augusti ) och jag va med på den 22 timmar långa förlossningen.
    Ut kom en underbar liten Esperanza på 3775 gram och 51 cm, helt perfekt såklart!

Hoppas att ni alla har det bra och tack för alla tankar och all omtanke!

Kram / Nizen

• Nizen

Kyoko

Haha jaa du, vi är ju italienare och Speranza betyder hopp ( för framtiden ) på italienska, men iom att pappan till barnet är latino så vart det ett E i början för att ge det en spansk klang Jag själv ville ha lite sting i Denize namn så då fick det bli ett Z istället för ett S
    Det va faktist min R som i förbifarten sa när jag ringde samtalet om att hon äntligen hade kommit: - En liten Esperansa!!
    Och det namnet passade henne perfekt!

Det var känslomässigt tufft när Esperanza kom, min syster födde i salen mittemot den som jag födde Denize i och det var mycket minnen som kom tillbaka till mig. Fast på sätt och vis blev jag mer sporrad till att kämpa vidare så att jag får uppleva allt det där igen, samtidigt som en envis röst trängde sig på med en negativ inställning, typ vad händer om jag aldrig mer får göra det här... Hur går jag vidare då..?
    Tiden får utvisa vad framtiden har att ge mig..

• Nizen

Jaha mina damer och herrar, så sitter man med en teststicka i handen och ser alldeles chockad ut. Vet inte riktigt om jag testat för tidigt eller för sent men jag är på dag 25 iallafall. Testet visar att jag är gravid.. Antagligen i 4:e veckan..
    Vad gör jag nu då?... Vart ringer man liksom? Måste man ha en remiss för ett moderkaksprov och vart fixar man det då isånnafall..? Jag är glad, superglad men samtidigt ledsen och orolig för framtiden, är branet friskt, är det sjukt, kommer det att stanna?

• Nizen

Tack alla goa tjejer!!

Idag har jag ordnat med en tid hos MVC för att träffa en läkaren som ska fastställa graviditetens längd och skriva en remiss för MKP. Samtidigt fick jag en tid för inskrivning hos en supermysig BM. Så, nästa anhalt VUL den 11:e September dårå, jag är idag i vecka 3+5 enligt sista mensen dvs vecka 4 som jag trodde.
    Jag vet inte alls hur jag ska förhålla mig till allting, hur jag ska tänka, hur jag ska kunna hålla mig från att fästa mig vid graviditeten. Går det öht?... Jag tänker inte på det så mycket förutom när illamåendet tränger sig på, då blir det så påtagligt att det finns något i min kropp som gungar igång hormonerna...
    Jag kom på mig själv att inse hur mycket min kropp gått igenom då jag fick rabbla upp tidigare graviditeter:
    Spontan abort ( dvs missfall ) 1995 i v 7, graviditet 2003-2004 resulterade i Denize, Medicinsk abort 2004 ( Oktober ) i v 7, missfall 2007 ( Januari ) i v 5, missfall 2007 ( Juni ) i v 5 och nu graviditet 2007 ( Augusti ). Min kropp har liksom varit gravid 6 ggr som jag vet om, inte konstigt att jag känner mig sliten ibland..
    Kramar på er!!

• Nizen

Grattis till sonen Klara!!!

Och tack till alla tjejer härinne för alla grattis och allt annat som ni skrivit!

Jag är fortfarande delvis chockad, delcis glad och delvis orolig. Men jag antar att det kommer att vara såhär tills testresultatet kommer. Försöker att räkna ut vilket datum detta pyre skulle kunna ha blivit till, men det stämmer inte riktigt. Under en hel vecka va det dryspell här hemma i sänghalmen och i mitten av den veckan skulle ägglossningen ha varit enligt cykeln, men så va det nog inte, tror att det va lite tidigare denna månad.

Jag ser fram emot ultraljudet, att få se att det är på riktigt, men samtidigt är det en grym upplevelse att få se det man mest vill ha, att smaka på lyckan, att känna den, i verkligheten, och sen veta att man kanske måste ta bort den...

Jag antar att det kommer att vara en del mörka tankar framöver, men det känns bra att vara gravid trots allt. Magen är svullen, konstiga sug smyger sig på - ja, helt normalt för en gravidis

Kramar till er allihop!!

• Nizen

Hallå tjejer!

Länge sedan jag va inne, har precis flyttat så det kommer att ta ett tag tills uppkopplingen är klar, under tiden loggar jag in från skolans datorer.
    Skönt att se att det rör på sig för de flesta, det gillar vi!!

Imorgon är det UL för vår del, för att fastställa graviditetens längd och få en remiss inskickad för MKP:et på Huddinge.
    Det känns... Ja, det känns både och... Jag vill så gärna se att det finns något i min kropp men jag vågar inte se och känna för mycket för något som jag kanske blir tvungen att ta bort/förlora.
    Mycket dubbelt, hela tiden är det dubbelt, och det ärä så svårt att hålla sig borta eftersom jag mår såååååå illa hela tiden, helt sjukt illa faktist! Det blir så himla påtagligt då, pluss att den "lilla" magen inte är så himla liten heller, tyvärr...

Ta det lugnt alla tjejor så kikar jag in på Torsdag igen och ser hur veckan har varit för er alla!
    Jag håller mina tummar FD!!!!!!

Kramar

• Nizen

Hej alla tjejer!!

Det är såå länge sedan jag va inne, har verkligen saknat er allihop!! Det har hänt så mycket här inne så man blir alldeles snurrig! Jag har fått tid till MKP den 17:e Oktober hos Dr Bui, det känns tryggt att det är han som ska göra provet.
    Jag är glad men väldigt avståndstagande till graviditeten, lite för mycket tycker min psykolog men det här är det enda sättet jag kan ta mig igenom det här. Till råga på allt ringde Anette igår med en ny tid för behandling, i vecka 50... Jag kunde inte få ur mig att jag är gravid och allt det där utan skulle höra av mig när jag får min nästa mens... Usch...

Jag drömmer om missfall och massa annat rörande bebisar, det är jobbigt att inte få vila ens i drömmarna, men det undermedvetna jobbar väl när jag inte kan spjärna emot lika väl som i vaket tillstånd.
    Jag har iallafall varit på inskrivningen och allt såg bra ut, beräknat BF enligt sista mens är 08-04-30 och enligt UL 08-05-06.

FD - Hur går det för dig??
    Kyoko - Fått nån ny tid?

Ni andra som är på G, lycka till!!

• Nizen

Hallo tjejer!!

Kikar bara in en liten snabbis och skickar runt en massa kramar!
    Vecka 11 nu, nästa onsdag är det dags för mkp, ni som gjort det. fick ni brev ut med resultatet oavsett resultat eller fick ni ett telefonsamtal eller kunde ni logga in via en kod ( nätet ) och se resultatet??

Som sagt, KRAMAR!!

• Nizen

Okej, men då kanske det stämmer som det står i informationsbladet då. Dom ringer om det inte är bra och man får ut ett brev med posten om det är bra.
    Men 3 veckor??? Till mig sa dom att det skulle ta högst 1 vecka...

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!