• Nizen

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Godmorgon!

Malla - Jag hoppas ju att det ska vara enklare så att jag hinner med en skrapning om det skulle visa sig att barnet är sjukt, det beslutet är redan taget. Med den här sjukdomen är man antingen bärare eller inte, är man bärare så kommer man att utveckla sjukdomen och insjukna i den, man kan alltså inte bara bära på den latent sas.

• Nizen

Hej hej!

Ledsen att jag inte är så aktiv i PGD svängarna men just nu är det så långt borta ifrån mig som det bara kan vara. Det är en skön känsla att ha sådan distans till hela behnadlingsprocessen!
    Alla steg, alla delmål, alla tänk om och allt annat.. Visst, det är inte lätt nu heller, men just nu, idag, så är det genomlidligt än andra dagar.
    På onsdag är det dags, usch, jag är rädd för att det ska göra ont, rädd för att jag ska andas fel och röra på magen genom andningen vilket man ju inte ska, rädd att få missfall i samband med provtagningen, rädd för hela kitet.

Ännu mer ensamt är att jag inte kan dela dom rädslorna med R, han tittar på mig med stora osäkra ögon och jag ser i hans blick en panik över att jag ska backa ur den här gången med, som jag gjorde med Denize..
    Men det är väl bara att bita ihop antar jag...
    Alla har vi våra rädslor och inre demoner att fightas med..

Kramar till er allihop!

• Nizen

Kikar in och meddelar att CVB:et är avklarat. Det va ganska obehagligt men det gjorde inte ont precis. Tyvärr är jag längre gången än väntat, borde ha varit i vecka 11+0 idag men är i vecka 12+1. Så det blir väl en sen abort antar jag eftersom man bara för göra kirurgisk abort tom graviditetsvecka 12+0.

Det jobbigaste av allt var att se bebisen, hur den rörde sig, öppnade och stängde händerna, rörde på tårna, man såg ALLT.
    R var helt i chocktillstånd, han har börjat vela, han vet inte om han klarar av att ta bort barnet oavsett.
    Jag är mest ledsen och har ont i själen.
    Hur jag önskar att allt kunde vara annorlunda, bara helt vardagligt och normalt...

Provsvaret skulle komma på fredag eller senast på måndag.

Kramar

• Nizen

Malla - Dr Bui sa att han ringer mig oavsett resultatet nu på fredag eller senast på måndag med resultatet!

Sogo - Tack gumman! Just nu är allt kaos och alla känslor är upp och ner, allt hade känts annorlunda om det hade varit en liten cellklump därinne, men det va för sent gånget för det.

• Nizen

Anna73

Jag har idag gjort ett moderkaksprov för att se om barnet jag bär på har ärvt samma sjukdom som sin far.

Det här barnet kom inte till genom PGD, vi har gjort 2 behandlingar som resulterat i graviditet men tyvärr slutat i missfall. Vi trodde inte att vi skulle få fler behandlingar och har inte riktigt tid att vänta heller eftersom min man är sjuk och vi vill att barnen ska få ut det bästa av sin pappa innan han blir sjuk och går bort.

Kram

• Nizen

Hej tjejer!

Jaha, nu är det fredag då... Tänk om dom ringer idag, usch har världens panikångest, har tagit ledigt från jobbet för jag känner mig inte som en människa alls...
    I mitt inre väntar jag bara på det där negativa resultatet, ett positivt finns inte ens att tänka på.

Ännu sjukare är, att när vi var på provtagningen hoppades jag att det inte skulle finnas någon hjärtaktivitet på fostret, så att jag slapp ta ett beslut, för jag har redan bestämt att barnet är bärare, i mitt inre.. Det låter säkert jätte knäppt, och jag tycker själv att det är det, men då skulle jag slippa allt, kontrollen skulle inte längre ligga hos oss.

Usch jag vill bara att dom ska ringa nu så att vi kan få det överstökat liksom, påbörja sorgearbetet, jag lever inte med hoppet, jag vågar inte det.

Kramar

• Nizen

Inget samtal ännu, så det blir väl på måndag då för inte ringer dom efter 15 heller.

Blää, kul helg liksom *not*

• Nizen

Sogo, oj, det va inte dåligt! Vilken veckodag var det på?

• Nizen

Är det genlabbet i Solna man ringer till då eller? Gjorde provet på HS i Huddinge men dom har väl inget genlabb?

• Nizen

Dom har ringt!!!! Barnet är friskt!!!!!!!!!!!!! Och vi väntar en SON!!!!!!!!

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!