IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
Gud, Gud, jag kan inte förstå att det här är sant!!!!
Tack så jätte mycket!
Gud, Gud, jag kan inte förstå att det här är sant!!!!
Tack så jätte mycket!
Jag har nog aldrig varit lyckligare, jag va så inställd på ett dåligt svar att jag bara toktjurade när han ringde!! Han ville ge oss resultatet innan helgen =)
Tack Annhan!!!!
Det är helt obeskrivligt!! Vi är verkligen i himlen!
iliaca - Tack så jättemycket!! Det känns helt overkligt, heeeelt overkligt!!
Tack så jätte mycket för alla gratulationer, det är verkligen helt overkligt! Jag tror inte att läkaren hörde vad jag sa haha för jag bara storgrät under hela samtalet, eller, iallafall ifrån det att han sa att allt såg hur bra ut som helst
R vart superchockad och helt överlycklig, ett friskt barn OCH en son, det kan liksom inte bli bättre, även om han säger att det absolut inte spelar någon roll Man är liksom inte i posiion att önska sig ett kön men nu så får vi uppleva att ha en av varje!
Denize, ja hon är ju superglad men poängterar att hennes leksaker än HENNES och att lillebror bara för LÅNA dom haha
Men hon längtar och har frågat nääääääääääääär kommer han uuuut Så det ordnar sig nog
Annhan - Det är så tradigt att få stanna upp mitt i allt Jag fick ju också spraya väldans länge sist, hela 6 veckor men sen gick det vägen till nästa steg så det ska det göra för dig med denna gång!!!
Jag håller mina tummar såklart!
ingenting - Jag vet inte heller vad skillnaden är, på oss var dom tvugna att kolla så att vi som par inte hade samma CAG repetitioner på vår kromosom 4 så att man med säkerhet kunde fastställa vilken som kom från vilken partner, kanske är något liknande?? Har för mig att Kyoko har pratat om markörer, hon kanske vet??
Iallafall så håller jag också tummarna för er skull att allt ska funka som det ska och att ni ska kunna dra igång med behandlingen snarast!!!
Hej hej tjejer!
Kikar bara in en snabbis innan helgen, vi ska upp till Umeå där jag ska skriva mitt högskoleprov imorgon
Jag har ju sökt in till Psykologlinjen i Stockholm till våren så kommer jag in så får jag skjuta på utbildninngsstarten ett par år Högskoleprovet förbättrar ju mina chanser.
Hoppas att allt flyter på som det ska för er alla!
Kramar
Ja hallååååååå vad händer med er allihop??
Annhan hur har det gått?
Jag mår bra, trött men bra. Idag fick jag hem brevet från Karolinska med svarem på alla prover och allt såg bra ut
Vecka 15 nu, tiden går fort!
Kram
Annhan och Kyoko, fyyyy va tradigt!! Den där väntan inför nästa steg är ju så jobbig. Och inte blir det bättre när det ska krångla heller! Tur i oturen att någon annan gått igenom det du nu ( annhan ) går igenom, så att du kan få lite stöd!
Hej alla tjejer!
Här rullar dagarna på i snabb takt och jag hinner inte vara inne så ofta men såfort jag får chansen tittar jag till er så glöm mig inte trots att jag slapp PGD
Till er nya tjejer - Man vet aldrig vad man kan tänka sig gå igenom efter ett par misslyckade försök och med den eviga väntan som förekommer emellan försöken. Nu hoppas vi ju alla att ni lyckad på en gång självfallet
Jag har två misslyckade behandlingar bakom mig, båda gångerna har jag lyckats bli gravid men det har tyvärr resulterat i missfall. Tydlogen så är risken högre med PGD för missfall då man mixtrat en del med embryot när man sugit ut cellerna ur det vilket gör hinnan på embryot skörare.
Om man inte "bara" ska göra en könsbestämning så förekommer alltid ICSI då man inte vill låta spermierna själva befukta ägget eftersom de som inte lyckats ta sig in kan "kontaminera" provresultatet med sitt DNA som lämnats i äggskalet!
Vi har 50% chans för ett sjukt barn och lyckades ju pricka in de 50% som ger oss ett friskt barn!
Vi chansade, mot vår vilja vill jag säga, vi visste inte om vi skulle få fler beviljade försök och iom att det tar sån tid emellan behandlingarna och min man som är bärare av den här sjukdomen inte blir friskare för varje dag som passerar så hade vi en viss tidspress på oss. Men nu är det som det ska i universum igen för vår del, min mage växer och i den ligger en alldeles perfekt liten frisk son.
Jag önskar er alla samma lycka!
sagogrynet82
Ja det är verkligen helt fantastiskt att lyckas, jag bröt totalt ihop efter att ha fått det positivta resultatet, man bygger upp en stenhård omkring sig för att överleva de 12 veckorna till modekaksprovet.
Jag hoppas verkligen att ni lyckas genom PGD för de 12 veckorna var helt sjukt psykiskt påfrestande!
Njae, att få missfall är ju inte ärftligt på så vis, det är en annan sak om det är en genetisk avvikelse som resulterar i missfall.
Vi i Stockholm fick 2 beviljade försök sen var det en bedömningsfråga.
Kort efter att jag fick reda på att jag blivit gravid på naturligt vis så fick vi samtalet från PGD mottagningen att vi fått ytterligare försök beviljade, nice tajming liksom *asg*
ingenting
Desperation kan leda in en på massa olika vägar..
För vad är alternativet då om ingen behandling lyckas..?
Är det alternativet ( dvs inget barn ) i rimlig proportion till önskan man har, till ens lycka och resten av ens liv?
Nu utgåt jag självfallet ifrån mig själv då adoption kan vara ett alternativ för andra par men i vårt fall är det inte genomförbart iom att min man är sjuk och kommer att gå bort.
Ja det var märkligt! För exakt den informationen fick vi av genetiskern på genalbbet, att ICSI utförs för att DNA rester inte ska kunna förvirra slutresultatet på proverna.