• Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • Sogo

Kyoko: Håller med Klara. Du kanske jobbar med skrift i ditt yrke?? Om inte kanske det vore en tanke.
    Har du funderat på att skriva ngt skönlitterärt/poesi ngn gång?
    Tycker mig se en slumrande ådra.

Bokförläggaren Sogo

• Kyoko

Klara och Sogo:
    Tack det var fina ord - det värmer . Speciellt som man ibland bara tycker att man svammlar. Ja, vem vet kanske en dag så lyckas jag motivera mig att skriva något, är iallafall en dröm sedan länge.

Så sitter man här i sena natta timmen. Har precis agerat chaufför från en fest och har lite svårt att varva ned så tänkte jag skulle kika in innan jag lägger mig. Hade iallafall en trevlig dag då jag rattat vår 6 m långa Ford genom Stockholms gator på cruising.

Så vad har ni andra gjort? Varit ute i det sköna vädret förståss.

Klara:
    Inget på G ännu

• FångaDagen

Hej tjejer!

Skoj att forumet blivit lite aktivare igen. Mycket tack vare dig, Kyoko Och jag håller med Klara och Sogo om att du alltid hittar de rätta orden (men det har jag ju skrivit till dig förut).

Klara, väntar spänt!

Anna, tänker på dig och hoppas att du snart får må lite bättre.

Och stora kramar till er alla här i forumet.

Och Kyoko, känner väl inte jättemycket av mitt sprayande än. Lite huvudvärk och humörsvängningar, men jag vet ju att det kommer bli MYCKET värre än så här. Men det är det förhoppningsvis värt denna gång!!!

• Anna73

Hej på er alla.. ny bild på Prinsens plats i starka bilder,,

Tänkte skriva lite idag i bloggen....känns bra när man gör det.. ska kanske skriva om den 25 maj,,, vad som hände o så,,vad tycker ni???

Orkar man läsa om det???

Kramar Anna

• Anna73

Jag skerv,,o det känns som en bearbetning att få skriva om det hemska....

Ska vila mig nu är hellt sklut o tom....

Kramar Anna

• FångaDagen

Anna, självklart ska du skriva om sådant som hjälper dig att bearbeta det som hänt. Och strunta i om folk orkar läsa eller inte. Dem som orkar och vill beundrar säkert dig för att DU orkar skiva om det. Och jag håller med, visst är det ett skönt sätt att bearbeta allt det tunga och jobbiga på. Jag har också börjat blogga nu, men det blir mest en massa vardagliga saker märker jag. Har nog stoppat undan alla känslor långt under ytan någonstans. Men jag vet att de snart kommer att tränga sig på igen och då kommer bloggandet att få en annan betydelse.

Stor kram till dig.

• Therese6699

Anna, jag kan verkligen rekommendera att skriva av sig i exempelvis en blogg. Man får bearbeta känslorna om och om igen och det blir ju så klart tungt, men oftast så blir man starkare av det också.

Tess

• Kyoko

Ja blogging är skönt - faktiskt ett bra alternativ till jogging!

Idag har jag precis pratat med HS och vår tur vill fortfarande inte vända. Tydligen har vårt sista lilla embryo inte klarat nedfrysning så nu måste vi göra färskförsök trots allt dvs. om vi får fler beviljade försök. Det verkade som man hade planerat fortsatta försök för oss men jag måste vänta tills nästa vecka eftersom vår bm inte var tillbaka efter semester.

Jaha så det är bara att börja ställa in sig på att börja spruta igen. Eller kanske vi slipper den metoden eftersom jag inte svarat som de vill på nedregleringen.

Men men på något konstigt sätt så inbillar jag mig att oddsen för ett nytt färskförsök är bättre än för FET men hade ju varit skönt att fått ett litet försök utan stimulering till som bonus.

Men men jag är inte surprised - vi är ju inte i ett "winning mode" just nu min käre sambo och jag så det är väl bara spotta i nävarna för 70 elfte gången. Men men man börjar ju bli rätt så härdad vid det här laget. Bara så svårt att vänta vänta vänta hela tiden denna väntan. Jag som ine ens klarar av att vänta tills Mikes födelsedag innan jag ger presenterna har verkligen fått försöka förfina denna ädla konst.

• Kyoko

Jaha här var det tyst vill jag lova. Har alla andra upptaget med barnsussning, sprayning, ringa kliniken, oroa sig och allt det där andra som får vår IVF/PGD vardag och livet efter att snurra?

Här är trist som i ett gyttjedike men på lunchen kom en kollega in med båt för att överaska en annan kollega som firar födelsedag idag. Så på lunchen satt jag nedanför skanstullen i en bår och åt potatismos och renskav och även om renskav inte är min grej så var det super duper mysigt! Gäller ju att utnyttja sommaren och få tiden att gå. Så på kvällstid har vi börjat ta kvällsdopp igen efter jobbet. Så skönt att svalka den klibbiga lekamen och förlänger kvällarna och tar bort den rastlösa väntan.

Så hur är det med er övriga? Malla, Sogo och Tess fullt upp med att snyta osnutna bebisar, FD sprayar och pluggar, Nizen sporrad till kamp att försöka på egen hand, Anna kämpar med sorgen och saknaden (kram) och väntar på ett startdatum, Annhan väntar och väntar på nästa cykel och sist men inte minst KLARA nu måste det väl ha satt igång?! Ja och så alla övriga kämpare vad händer hos er alla?

• FångaDagen

Kyoko, skit också att inte frysisen klarade sig. Men jag tror som du, att det är bättre odds med färskförsök. Ingegerd lät ju SÅÅÅÅ förvånad och överraskad när jag sa att jag fått ett plus efter FET. Hon sa att det var de inte så vana vid när det gällde oss PGD:are. Jag håller tummarna för dig i alla fall för ett nytt försök snart och då hoppas jag att ni kan få genomgå en annan metod så att du slipper spraya i en evighet igen.

Kram till er alla!!!

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!