• Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • apel

Hej allesammans!

Jag har inte varit så aktiv på ett tag men jag har hålit koll på tråden (trodde jag) och tyckte att det mest stod still. Sedan tänkte jag att det kan inte vara möjligt. Efter lite trixande hit och dit upptäckte jag precis tråd nr 5! Så jag har en hel del att läsa ikapp (sisådär 11 sidor!).

jag återkommer - apel

• FångaDagen

Apel, hehe. Välkommen tillbaks, tjejen!

Håll tummarna för mig imorgon. Dags för ultraljud för att kolla läget på äggblåsorna.

Natti natti, starka kvinnor!

• Kyoko

Nu händer det grejer minsann Klara lägger upp bilder på August, FD ULar imorgon, Anna har varit till Lund och Apel dyker in from någonstans

Älskar tråden måste jag säga.

Klara:
    Som jag redan sagt i din gb - vilken liten prins, han påminner mig om min förlust men faktiskt även vad jag kämpar för - ett alldelless friskt litet barn det ger mig lite framtidshopp...

FD:
    Så imorgon är det början på slutfasen Håller alla mina 73 tummar för dig för att de ser massor stora friska livliga villiga underbara ägg minst ett dussin eller två. De andra tummarna håller jag för att det går med kontraktskrivningen.

• Sogo

Hej tjejor,

FD: Lycka till idag! Hoppas du hade många fina blåsor. Du rapporterar väl till tråden?!!

Idag ska vi in till min mans jobb och "visa upp" barnaskaran. Det har inte blivit av förrän nu, tjejorna är 9 månader, men bättre sent än aldrig. Storsonen får förstås också följa med. Tanter brukar gilla honom - lockig och lite lagom söt 5-åring som pysslar med sina småsyrror.

Stolt mamma .

Hedvig har precis lärt sig att stå utan stöd - typ i 20 sekunder - innan hon druttar på ändan. Sonja däremot som är den försiktiga typen - har precis lärt sig att dra sig upp men tycker det är läskigt att sätta sig igen. Så har hon hållt på i flera veckor nu.

Och tidigt går de upp. GÄSP!!

Runt 5-trakten. Hur pigga som helst.

Så vi i övriga familjen har anpassat oss och lägger oss vid 21.
    Har inte sett Aktuellt på flera veckor. Och film ska vi inte tala om.

Apel: Hur står det till med dig?? Long time - no see.

Kram på er alla!!

• Anna73

Hej all a!!!

Det var så spännande att åka till Lund,,,,
    läkaren där var jäätebra o trevlig...

Hon tittade på bilderna , behöll några, ska kolla mer av detta nu.

Som hon sa nu så är det X bunden ärftlighet, det är att Xkromosomen har 2 gener o den ena är förändrad (vilket ger hjärtfelet) och den andra är frisk. När man sen gör bebis så vet man inte vilket gen bebisen får, det kan vara den friska o det kan vara den förändrade.

Det är på mig 50-50 chans att få ett frskt eller sjukt barn.

Så vi sa att det vågar vi inte riskera.

PGD går inte att göra på mig eftersom dom inte vet vilken gen som är förändrad.

Det enda alternativ är äggdonation.

Hon ska behandla detta i ca 1 vecka sen ringer hon igen o vi pratar och då kan hon skicka remiss till RMC i Malmö. dom samarbetar så hon sa att det tar inte lång tid.

Var på Barnhjärtavd åxå o hälsa på o där träffade vi ssk o Hugo anestiläkare , som räddade hans liv när hans hjärta slog för fort.

Han pratade med oss och sa att detta var ett bra steg vi gör nu.. att kämpa på.

vad händer vid en äggdonation???

Hjärtekramar från Anna

• MallaMojs

apel -heeej Kul att se dig!!

FD - håller tummen steeenhårt idag Väntar på rapport!!

Sogo - Sonja? Jag har fått för mig att hon hette Julia - har jag drömt? Haha Kul med utveckling iaf, men ujuj, sååå tidigt vill jag inte gå upp Nääär kommer ni hit då?

Anna - är inte så insatt i äggdonation, men vet att Tindra (med 04 efter namnet tror jag) fick tvillingar efter det Fråga henne vet ja

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Sogo

MM: Du har helt rätt!! Hon hette Julia, men vi har bestämt oss för att byta. Det kändes aldrig helt rätt och nu håller vi på att försöka skola om oss till Sonja istället. Det går sådär måste jag erkänna. Men skam den som ger sig.
    Ja du, när kommer jag?? Måste fixa bil ngn dag. Återkommer i ärendet.

Anna: Jag vet inte heller så mycket om ÄD. Men det finns ju särskilda trådar om det. Dyk ner där så får du säkert svar.

FD: Hur har det gått?

• MallaMojs

Sogo - ok, trodde det var jag som var knäpp bara Hihi... Jättefina namn, men jag förstår att det är svårt att programmera om

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Therese6699

Hej hej tjejer!!!
    Klara!!! Vilken snygging :)

FD, håller tummarna för att allt ska se bra ut.

Anna, jag vet inte heller så mycket om äggdonationer, men det finns säkert trådar om det också.

Kyoko: Tycker det känns som om du mår rätt så bra nu, eller har jag fel?

Själv så har jag haft en rätt så tuff vecka. Jag vet inte varför, men jag känner mig så furktansvärt rastlös när jag är hemma. När sedan Nicklas kommer hem så har jag mest varit trött och less. Hoppas det är en tillfälligt svacka bara.

Kramisar
    Tess

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!