• Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • Anna73

Nån som e bra på poesi??

Vill ha en dikt till farmor/mormor från en ängel
    Tex farmor/mormor var inte ledsen.......

Är inte bra på sånt själv:( inte idag...

Kraaam

• Kyoko

Anna - amatör poeten i mig plitade ner dessa rader - take it om du vill

Jag ser de tårar du fäller när du tror att ingen ser på.
    Tårar min mormor, för mig som så hastigt fått gå.

Ser de minnen du gömmer i ditt hjärtas innersta vrå.
    Bortom sorg och all smärta dit inte det svarta kan nå.

Där lever jag nu i minnenas land.
    I ditt hjärta har vi för alltid ett band.

Här möter jag dig närhelst du behöver.
    Ditt hjärta den bro som bär mig över.

Det är där i ditt innersta jag numera bor.
    Du är för alltid min älskade mormor.

-------------------------------------
    Gjorde en variant på mamma i min blogg...

• Therese6699

Kyoko, vilken fin dikt!

Jag känner verkligen för dig och Mike... och alla som har haft det tufft här i tråden förstås. För tillfället så känns den ångesten som vi hade medan Tille levde och efteråt väldigt långt borta. Men den finns fortfarande kvar så pass mycket att man förstår hur tur och hur lycklig lottad man är att man får ha ett friskt barn hos sig. Man tar liksom inte något för givet något mer.

Nu ska jag bara ta och lägga mig och slappa... Nicklas är borta kurs i Stockholm och lilleman ligger och sussar!

Kram
    Tess

• Kyoko

Tess;
    Tack vännen. Ja tror ju även att min ångest skulle varit mindre om vi idag varit gravida eller har hunnit få ett syskon. Tror nämligen att det är två ångestar man bär på just nu. Först är det saknade efter Buster men på något sätt har man ju måst acceptera den. Sedan är det rädslan att det inte kommer bli några sykon och där ligger en enorm rädsla. Om vi bara vore gravida så hade man ju en tro på en förändrign men nu har man bara hoppet.

FD;
    Inget från dig vännen . Åhhh vad jag har tänkt på dig idag!

• Kyoko

Hi hi tjuvkikade lite i FDs blogg Tjo hoo och grattis tjejen!

• FångaDagen

Hej alla goíngar!

Nizen; håller alla tummar för er!

En liten rapport då...

De fick ut tio ägg varav åtta är befruktade och delar sig som de ska . Det var mycket bättre än jag vågade hoppas på. Nu är det bara en lång väntan kvar till fredag.

Kyoko; du är ju helt fantastisk på att skriva. Men det har jag ju sagt förr . Snart vännen, blir det er tur. Skaffa en hund vet jag. Ingen ersättning för ett barn så klart, men himla skönt att ha någon att pyssla om och lägga all kärlek och ömhet på. Det är verkligen myspys!

• annhan
    FångaDagen skrev 2007-09-11 19:18:33 följande:
    Hej alla goíngar!Nizen; håller alla tummar för er!En liten rapport då...De fick ut tio ägg varav åtta är befruktade och delar sig som de ska . Det var mycket bättre än jag vågade hoppas på. Nu är det bara en lång väntan kvar till fredag.Kyoko; du är ju helt fantastisk på att skriva. Men det har jag ju sagt förr . Snart vännen, blir det er tur. Skaffa en hund vet jag. Ingen ersättning för ett barn så klart, men himla skönt att ha någon att pyssla om och lägga all kärlek och ömhet på. Det är verkligen myspys!
    Woho, det är ju superduperbra ju!
    Du ska se att tiden fram tills fredag kommer att gå snabbare än du kan ana.
    Håller tummarna för att du ska få tillbaka ett eller två fina då!

Kram på er alla andra också!
  • Kyoko

Åhhh idag har två tjejer mina tankar!

FD:
    WOW och grattis 8 vidare till nästa omgång. Suck det här är mer nervöst än när Stenmark åkte ett av sina gastkramande logg på det glada 70-talet! keep us posted!!!

Nizen:
    Hur gick det på UL idag? Kom in och berätta, fick ni remiss för MKP också och när gör du det i så fall?

• Kyoko

Tänkte på det. Konstigt men det känns som tiden för min väntan går fortare när jag har er andra att tänka och fokusera på

• FångaDagen

Här händer det inte mycket...

Nizen, hur har det gått?

Imorgon blir det förhoppningsvis ET för min del. Håll era tummar och tänk på mig vi ett-halvtvå-tiden.

Kram!

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!