Hej svejs!
Malla, sitter precis med handen på min svullna mage . Det borde ju vara ett gott tecken. Var och tog blodprov idag och allt såg bra ut. Ultraljud blir på fredag och om det ser bra ut då så blir det äggplock nästa måndag och ET fredagen den veckan. Jag blev så nervös när jag pratade med HS och fick dessa tider. Har ju liksom förträngt det hela ganska bra, men nu kom det liksom ifatt mig och jag blev supernervös. Men det ska väl förhoppningsvis gå vägen denna gång...
Kyoko, vännen, jag förstår hur det känns för dig. Att du liksom blir ifrånsprungen precis innan mållinjen. Och jag vet också att det är en supertung känsla. Och som vi sagt så många gånger tidigare så är ovissheten det enda som är jobbigare än väntan, och du går och väntar i ovisshet. Läste din blogg också och ser där att du har det riktigt tufft. Men de vänner som klandrar dig för det vet helt enkelt inte bättre. Det tar tid att läka sådana här sår, och för mig och säkert för er alla här inne så kommer såren aldrig riktigt att läka. De får bara tillräckligt med hud för att inte blöda, men de finns ändå där och skaver och värker. Men det blir ändå lättare med tiden och det kan jag säga trots att jag hela tiden utsätts för nya stora och svåra sorger. Jag kan inte riktigt förklara det, för det borde vara tvärtom, men... Eller är det bara just nu det känns så? Jag vet ju att jag så ofta sagt att sorgen inte blir lättare utan bara större och större för varje misslyckande jag måste ta mig igenom. Ja, jag vet inte... Men jag vet att du kommer fixa detta, Kyoko. Jag skriver det igen och det kommer från dig "Det är alltid för tidigt att ge upp".
Puss och kram!