• Anna73

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Hej!!

Hur mår ni alla efter omständigheterna??

Här är det faktiskt skit,, allt jag ser o gör påminner om HUgo:(

Har huvudvärk, yrsel, illamående ont överallt, ledsenhet,, ja jag tror nog jag fått en hjärntumör....

Kram på er

• Anna73

Hej på er alla.. ny bild på Prinsens plats i starka bilder,,

Tänkte skriva lite idag i bloggen....känns bra när man gör det.. ska kanske skriva om den 25 maj,,, vad som hände o så,,vad tycker ni???

Orkar man läsa om det???

Kramar Anna

• Anna73

Jag skerv,,o det känns som en bearbetning att få skriva om det hemska....

Ska vila mig nu är hellt sklut o tom....

Kramar Anna

• Anna73

Ledsen jag blir nu..

saknar Hugo o nya bebis såå det gör ont:(

• Anna73

Hej alla godingar!!

Var hos kuratorn idag o bara grät o grät,, hon sa till o med att HON känner hur mycket sorg jag har inom mig.....

det var jättejobbigt idag men efteråt kändes det skönt att få ut det,,,,

Om nåt annat kollar efter annat jobb lite smått.. nån som vet hur det funkar med omplacering???

Ta hand om er alla,,,,'

Hjärtekramar från Anna med Hjärtebarnet Moa o Hjärtebarnsängeln Hugo

• Anna73

Håller åxå alla tummar o tår... för NIZEN!!!!!

*HOPPAS HOPPAS*

Kramar på era alla  o ha en positiv dag, själv ska jag polera parketten. ska ha kalas på lördag:)

Kramar Anna

• Anna73

Hej alla!!!

11 dagar kvar till vi ska till lund:)

Åhh måtte tiden gå fort.

hade födelsedagsfest ilördags o det var såå kul, fick massor av fina presenter, strykjärn matservis, glas, personvåg , ljus,,, mm

Igår var vi hos min kompis på kalas , hon fick en Gabriel den 13 aug,, var jobbigt i början , men det blev lite bättre,, hon o jag pratade om hugo o grät.

Finns bild på Gabriel o mig i galleriet:)

Idag är det slappedag:)

Ha en bra dga alla ..

Hjärtekramar Anna med Hjärtebarnet Moa o Hjärtebarns ängeln Hugo

• Anna73

Hej alla.. nu är det snart torsdag :)

Idag blir det fotboll... HIF- Djurgården :)

Kram på er alla...

• Anna73

Hej all a!!!

Det var så spännande att åka till Lund,,,,
    läkaren där var jäätebra o trevlig...

Hon tittade på bilderna , behöll några, ska kolla mer av detta nu.

Som hon sa nu så är det X bunden ärftlighet, det är att Xkromosomen har 2 gener o den ena är förändrad (vilket ger hjärtfelet) och den andra är frisk. När man sen gör bebis så vet man inte vilket gen bebisen får, det kan vara den friska o det kan vara den förändrade.

Det är på mig 50-50 chans att få ett frskt eller sjukt barn.

Så vi sa att det vågar vi inte riskera.

PGD går inte att göra på mig eftersom dom inte vet vilken gen som är förändrad.

Det enda alternativ är äggdonation.

Hon ska behandla detta i ca 1 vecka sen ringer hon igen o vi pratar och då kan hon skicka remiss till RMC i Malmö. dom samarbetar så hon sa att det tar inte lång tid.

Var på Barnhjärtavd åxå o hälsa på o där träffade vi ssk o Hugo anestiläkare , som räddade hans liv när hans hjärta slog för fort.

Han pratade med oss och sa att detta var ett bra steg vi gör nu.. att kämpa på.

vad händer vid en äggdonation???

Hjärtekramar från Anna

• Anna73

Nån som e bra på poesi??

Vill ha en dikt till farmor/mormor från en ängel
    Tex farmor/mormor var inte ledsen.......

Är inte bra på sånt själv:( inte idag...

Kraaam

• Anna73

Hejjja hejja!!!!!!

Håller alla tummar o tår allt vad jag kan-.......

Tar åxå ett glas vin o SKååålar:)

Hjärtekramar

• Anna73

Hejsan!!!

Ringde från genetiska i Lund igår....

Hon skickar en remiss till Malmö.....så det kommer inte ta lång tid att få tid...

Sen skulle hon skicka journalkopior på allt hon kommer fram till ...till oss..

Känner att nu börjar det hända saker:)

Kanske inte lång tid så är vi igång..

Hjärtekramar Anna

• Anna73

Ska ringa Malmö idag o höra om dom fått remissen...

Nån här som går i Malmö???

Hjärtekramar Anna

• Anna73
    Idag målas det i Moas rum,,, fort fort ska det gå då hon kommer hem på söndag,,hon vet ingenting..

ska nog köpa en silvrig loftsäng till henne åxå, få se hur den är i skick,, 140 cm bred,,jisses hon kan ju ligga på tvären id enFörvånad

Rummet blir 3 väggar nougat o 1 vägg chiliröd,, kan lägga in bild sen när allt är klart....

Sååå mycket grejor dom samlar på sig,, en liten sten hittade jag som det stod släng ej på !!! Fot i munnnen haha hon skrover på sakerna så man inte slänger det:)

Hjärtekramar på er från "Målaren"
  • Anna73

Nizen....

Vad har hänt???

Hänger inte med alls.....

Hjärtiskramar Anna

• Anna73

Hallå hallå.... nu ringde den underbara läkaren från genetiska i Lund,,,, äntligen fick vi tag i varandra:) Hon sa så här: remissen är skickad till RMC I Malmö....o vrannan tisdag har lund o malmö möte så på tisdag ska hon höra med dem om väntetider o så...om jag kan få lite försprång....:) Sen ska jag få remissen till blodprovet på måndag eller tisdag,, hon ville inte skicka den förrän hon pratat med mig om den..... den är för ett blodprov på Catch 22,, hon sa att Hugo hade inga andra syptom på den sjukdomen mer ärn sitt hjärtfel,, men hon vill utesluat den...se om jag är bärare eller iinte. Och de behöver då inte sticka moa om inte jag är bärare..:) Hoppas hoppas att det är felfritt:) Kommer att få hela Hugos journal åxå ,,över 150 sidor,, men vi vill ha den..... Idag är det 21 veckor sedan Hugo slöt sina Underbara Vackra Blå!! Saknar honom sååå,, men nu känns det som han sa till mig att han kommer i en annan bebis kropp,,,kanske i nästa syskon??? Hade en flash inatt av en bebis,, men det var ingen bebis jag kände igen,,, men den var frisk o välmående...kanske var det vår nästa älskling??? Hjärtiskramar på er alla....... hjartebarnsmamman.blogg.se/

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!