• Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • FångaDagen

Tjolahopp!

Jag bloggar ju varje dag så jag glömmer bort att gå in här och rapporter. Tack för att ni tänker på mig. Det värmer verkligen! Nu är underbara.

Ultraljudet visade i alla fall cirka 12 äggblåsor, så några ska de väl få ut på äggplocket som blir av på måndag. Är ändå rätt spänd och nervös, men det är ju bara att följa med. Går ju liksom inte att bromsa upp det hela de dagar man känner lite smått panik. Och lika bra det, bäst att det går så fort som möjligt.

Om jag missar att rapportera här och ni är nyfikna får ni gärna läsa min blogg. Men jag ska försöka bli lite duktigare här också.

Puss och kram!

• Therese6699

Hej hopp FD!
    Det verkar ju väldigt bra det där FD, jag hoppas hoppas hoppas hoppas det går vägen!

Kramisar
    Tess

• MallaMojs

Jag tror visst att det är plockdax för FD imorrn bitti - tiiidigt ska man vara på Huddinge har jag för mig Jag håller alla mina tummar!!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • FångaDagen

Det stämmer, Malla. Klockan 7.45 ska vi vara där. Inte alltför tidigt men vi har ju en bit att åka också. Värre blir det om det blir aktuellt med ET. Då får vi lov att åka hemifrån utan att veta om det finns något embryo att föra tillbaks. Blir för tajt för dem att hinna ringa tydligen, då de inte riktigt vet förrän precis innan om jag har förstått det hela riktigt. Men det SKA gå bra den här gången.

Tack igen för alla tankar!

• Kyoko

Usch, sitter här och är nervös för FD. Eller egentligen är jag inte nervös eftersom jag vet att det kommer gå bra men ni vet det ligger i bakhuvudet och inte förrens du kommer in och rapporterar hur många ägg det blev kommer jag slappna av
    Det blir ju så mycket verkligare när man själv gjort det en gång då vet man ju vad som väntar!

• MallaMojs

Håller med Kyoko - man vet ju precis hur det är att ligga där, drogad å fiiin och nervöst vänta på att få höra hur många ägg det blidde. Massa hoppas jag på för FD

• Nizen

Hallå tjejer!

Länge sedan jag va inne, har precis flyttat så det kommer att ta ett tag tills uppkopplingen är klar, under tiden loggar jag in från skolans datorer.
    Skönt att se att det rör på sig för de flesta, det gillar vi!!

Imorgon är det UL för vår del, för att fastställa graviditetens längd och få en remiss inskickad för MKP:et på Huddinge.
    Det känns... Ja, det känns både och... Jag vill så gärna se att det finns något i min kropp men jag vågar inte se och känna för mycket för något som jag kanske blir tvungen att ta bort/förlora.
    Mycket dubbelt, hela tiden är det dubbelt, och det ärä så svårt att hålla sig borta eftersom jag mår såååååå illa hela tiden, helt sjukt illa faktist! Det blir så himla påtagligt då, pluss att den "lilla" magen inte är så himla liten heller, tyvärr...

Ta det lugnt alla tjejor så kikar jag in på Torsdag igen och ser hur veckan har varit för er alla!
    Jag håller mina tummar FD!!!!!!

Kramar

• MallaMojs

Nizen - håller tummen, det vet du å hoppas det går bra imorrn!!

• Kyoko

Nizen:
    Mina tankar är med dig också i allra högsta grad! Tänker på dig ofta och funderar hur länge det är kvar till Ul, MKP osv. Väntar bara på att jag skall få gå in och läsa de roliga nyheter som ni så väl behöver men förstår att ni just nu lever i en apatisk väntan där man måste värja sig från de mest naturliga och önskade känslorna i världen - moderskärleken till sitt barn - av ren överlevnadsinstinkt. Tänker iallafall på er och skickar massor av stryke kramar som jag hoppas når fram i oskadad skick.

• annhan

Hej allesammans!
    Tänker på er alla även om jag inte varit så flitig här på sistonde.
    FD: hoppas plocket gick bra idag!

KRAM!
    ps, på lördag börjar jag puffa suprecur. Känns lite blandat faktiskt.

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!