• Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • MallaMojs

Oj, grattis Nizen Eller ja, jag vet ju preciiis hur det känns. Även jag var till mvc och fick en remiss till HS för moderaksprov. Ring snart så maskineriet börjar rulla!!! Jag håller tummen stenhårt!

Å Klara...när jag såg att du skrivit inlägg idag så hoppades jag att det var bebisrapport... Kom igen

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Sogo

Nizen: Ja, jag säger också grattis.
    Om du bor i Stockholm så är det bara att du ringer till HS och KRÄVER att få ett tidigt Mkp - så att det inte behöver gå så långt. Jag blev lovad att få i vecka 10 med en snabbanalys - med svar inom 3 dagar.

Berättar gärna mer om vem du ska prata med och så.

• Nizen

Tack alla goa tjejer!!

Idag har jag ordnat med en tid hos MVC för att träffa en läkaren som ska fastställa graviditetens längd och skriva en remiss för MKP. Samtidigt fick jag en tid för inskrivning hos en supermysig BM. Så, nästa anhalt VUL den 11:e September dårå, jag är idag i vecka 3+5 enligt sista mensen dvs vecka 4 som jag trodde.
    Jag vet inte alls hur jag ska förhålla mig till allting, hur jag ska tänka, hur jag ska kunna hålla mig från att fästa mig vid graviditeten. Går det öht?... Jag tänker inte på det så mycket förutom när illamåendet tränger sig på, då blir det så påtagligt att det finns något i min kropp som gungar igång hormonerna...
    Jag kom på mig själv att inse hur mycket min kropp gått igenom då jag fick rabbla upp tidigare graviditeter:
    Spontan abort ( dvs missfall ) 1995 i v 7, graviditet 2003-2004 resulterade i Denize, Medicinsk abort 2004 ( Oktober ) i v 7, missfall 2007 ( Januari ) i v 5, missfall 2007 ( Juni ) i v 5 och nu graviditet 2007 ( Augusti ). Min kropp har liksom varit gravid 6 ggr som jag vet om, inte konstigt att jag känner mig sliten ibland..
    Kramar på er!!

• Kyoko

Nizen:
    ...Och till det skall läggas all den oro du lever med för din man och Denize. Självklart känner du dig sliten, finns nog inget som bryter ner kroppen så mycket som oro. En liten bit i taget...
    Ja finns ju inget jag kan säga om hur du hanterar att inte fästa dig vid det lilla pyret. Det är ju en omöjlighet så som du kämpat och önskat barn så vore man ju inte människa om man inte fäste sig vid det gryende livet för det är ju det de är! Och med de gryende livet kommer hoppet förstås. Men kanske kan det underlätta om du så snart som möjligt får ett datum som du siktar på så vet du när du får göra MKP och hur länge du måste behålla ett visst nått av avståndstagande. Tycker att det hjälper mig på vägen att klara av om jag har vissa datum att hänga upp mig på - så hoppas du får en tid snart. Eller...det är ju som att hoppas på en tid för presumtiv avrättning

Äsch jag förstår att det måste kännas skitjobbigt även om jag inte varit där själv ännu och kan förstå hur mycket du måste oroa dig så vet jag ju att OM jag själv kommer dit en dag så kommer det ta oerhört mycket energi!

Klara:
    Hallååååå inget ännu?!

FD:
    Hur går det med sprayningen? Fortfarande alla symptomen i boken? Har du fått något datum för UL?

Fia:
    Frågar också hur det gått för dig?

Anna:
    Dig kramar jag bara om igen och hoppas du har en dag med näsan ovan vattnet!

• Anna73

Hej alla godingar!!

Var hos kuratorn idag o bara grät o grät,, hon sa till o med att HON känner hur mycket sorg jag har inom mig.....

det var jättejobbigt idag men efteråt kändes det skönt att få ut det,,,,

Om nåt annat kollar efter annat jobb lite smått.. nån som vet hur det funkar med omplacering???

Ta hand om er alla,,,,'

Hjärtekramar från Anna med Hjärtebarnet Moa o Hjärtebarnsängeln Hugo

• Kyoko

Anna:
    Ja visst är det skönt att bara tömma ur sig sitt innersta hjärtas sorg. Det är konstigt hur oändligt mycket gråt man har som sitter där inne som hotar att spränga en om den inte får komma ut. Vår terapeut har blivit en sådan ventil för mig att så fort hon öppnar dörren och hälsar oss välkommen så kommer mina tårar. Som om hela mitt väsen är inställd på att hos henne har jag friheten att bara släppa på gråten, sorgen och saknaden i en trygg miljö. Så gråt du vännen för hur jobbigt det än är så lättar det för en stund på hjärtats tunga börda.

Vet inte vad du menar med omplacering visste inte ens att det fanns, men hittade denna artikel som nosar lite på ämnet. Kanske kan du finna mer info på ams sida eller ett fackförbund exvis sif hit lo etc. Än en gång en stor kram till dig idag!

• Klara69

Nuuuuuu... ar han har Det blev en liten gosse pa 4252g. Han tittade ut tidigt i morse den 21 augusti. Narmed far han namnet August!

• Kyoko

Åhhhh Klara änteligen, finally fini så är han här! August ett härligt good ol' swedish name och ändå inte, så otroligt passande med tanke på när han kom - vilket ni förmodligen varit helt ovetande om Jaja det innebär ju att nästa gång måste det komma en tjej, April, Maj, June eller Julie Men nu får du bara njuta av segerns sötma efter en lång kamp och bara njuta av att du nått dina drömmar. Grattis en än gång och väl kämpat min vän! Lova att snusa honom på huvet och tänka en tanke på mig så kommer jag ett litet knyte närmare

P.S. iallafall en god anledning till att jag inte kunde sova och gick upp och nattsurfade lite - jag blev först i tråden att gratulera

• Kyoko

Åhhhh Klara änteligen, finally fini så är han här! August ett härligt good ol' swedish name och ändå inte, så otroligt passande med tanke på när han kom - vilket ni förmodligen varit helt ovetande om Jaja det innebär ju att nästa gång måste det komma en tjej, April, Maj, June eller Julie Men nu får du bara njuta av segerns sötma efter en lång kamp och bara njuta av att du nått dina drömmar. Grattis en än gång och väl kämpat min vän! Lova att snusa honom på huvet och tänka en tanke på mig så kommer jag ett litet knyte närmare

P.S. iallafall en god anledning till att jag inte kunde sova och gick upp och nattsurfade lite - jag blev först i tråden att gratulera

• Kyoko

Ha ha ha så glad blev tydligen jag att det tålde att upprepas - för det hade ju inget att göra med att de förmodligen håller på att uppdatera sidan och det är extremt långsamt här ikväll så man hinner trycka 2 ggr i ren frustration!

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!