Tess:
Tackar som frågar. Ja vad skall man säga, mest seg väntan. Tror jag förtrycker min oro djupt där inne och så yttrar det sig i ett vemod.
Men såg en klinik i Finland som gör PGD om vi inte får fler försök. Men om vi blir nekade så ja jag vet inte vad jag skall säga till dem då. Kommer liksom svepa fötterna av marken... Orkar inte än en gång få ett barn som är så sjukt att det inte överlever och orkar inte utsätta ett barn för en abort så vad återstår liksom i så fall - jo sälja allt och köpa det utifrån... Ja de vet inte hur bra de har det som bara kan säga:
- Nu skall vi ta och skaffa barn...
Just nu känns det som om jag bara skulle vilja ha ett break. Något positivt som förgyller tillvaron. Frånsett barn är det ju andra saker vi drömmer om som inte slår in och nu med Mike friställd i veckan och måste söka jobb så känns det motigt. Ja det känns tufft just nu livet, man går och undrar när skall det vända liksom... Känner ju djupt inom mig att det kommer att vända men när? Att dessutom inte veta om vi blir beviljade fler försök och i så fall när ja det sätter livet på "paus" och man tänker ständigt när vi fått barn, när vi skaffat hus, när vi köpt hund, när vi flyttat från stan.
Innerst inne så vet jag ju att vi måste själva förändra tillvaron med vi är ju så beroende av de yttre faktorerna. Först göra vårt PGD sedan kunna flytta etc. Men fortsätter det här så måste vi väl bara köpa hund för att röra om lite i grytan
Man blir ju lite avis att läsa om era mysiga tillvaro tillsammans med era barn men samtidigt ger det mig ju hopp kan det vända för er så måste det väl kunna göra det för mig. Tycker det är jobbigt att iom det som hänt har man förvandlats till en tvivlare och det är ju egentligen inte jag - jag brukar ju ha förmågan att kunna tro att allt ordnar sig till slut.
Men men jag kämpar på och snart är det den 19 faktiskt bara 1 vecka kvar nu och jag har ju väntat i 1.5 ¨månader sedan negativt testande så man vet ju att man är rustad med tålamod trots att det inte känns så.