• Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • fia72

Hej alla!
    Äntligen är man uppkopplad igen, men det enda jag har att rapportera är att allt är bra. Vilket är toppen, men en jobbig väntan på provsvar... Det skulle ta 2-3 veckor, men en har ju redan passerat!!!

Vad roligt för dig FD! Jag ska sända dig en tanke imorgon...

• Kyoko

FD:
    Du vet att du har mina tankar - du har ju för 17 okuperat de hela veckan Kommer tänka på dig massor och lycka till!

Fia:
    Åhhh vad nervöst - nu drogs det där hjärnbandet runt bröstet ihop sig. Så svårt att bara behöva gå och vänta så där... Nej vår väg är inte rättvis!

Själv sitter jag här och tar mig ett glas vin i min ensamhet. Ett glas rött och det är gott Skål på er!

• Sogo

Skål själv Kyoko SJälv har jag inte tagit ett glas rödvin utan en halv sömntablett eftersom jag har sovit urdåligt de 3 senaste nätterna. Tjejerna är inne i värsta separationsångestfasen (enligt alla barnpsykologer, som inträffar vid ca 8-9 månader). De sover otroligt stökigt just´nu och jag har svårt för att somna när jag vet att jag MÅSTE sova. Har också svårt att somna om ibland när man har varit och petat i en napp. Men ngn gång då och då tar jag en halv sömntablett och då sover jag som en prinsessa. . Behövs ibland för att man ska orka med dagen då sonen är förkyld och hemma från dagis.
    Inte meningen att gnälla - bara en liten reflektion från vardagen.

Puss och kram på er och lycka till i morgon FD. Vi håller tummarna för att det blev ett friskt toppägg att sätta in. God natt!

• Kyoko

Sogo:
    Du kan skicka de små prinsessorna till Norrort så kan mamma få en riktig drottningsömn - här står jag med hela öppna famnen

FD:
    Jag hoppas du får TVÅ toppägg insatta imorgon

• annhan

Lycka till imorgon, FD! Håller tummen hårt för att ett eller två toppenfina ägg flyttar in hos dig!

• FångaDagen

Dagens blogg

"Ruvardag 1
    2+4

YES!!!!!

Jag ruvar för tillfället på två små pyren. Enligt läkarens rekommendation måste jag tillägga. Men såklart till min och M´s stora glädje. Enligt A på Huddinge kommer den ena bli en envis liten rackare . När läkaren skulle föra in embryona följde den ena med tillbaks ut, så han fick göra ett nytt försök. Det var du härliga A sa som hon sa. De sa också att det inte gjorde något att det blev så. Jag blev nämligen lite orolig. Men i det stora hela så känns det ju helt fantastiskt.

Av åtta befruktade kunde de göra analys på sju och av dessa sju var tre sjuka. Vi fick tillbaks två och om de andra två fortsätter att dela sig som de ska så hamnar de i frysen.

Känner mig hoppfull, men en känsla av panikångest kommer som ett skott emellan varven. Än så länge klarar jag av att kontrollera de känslorna och med en djup suck föser jag undan dem.

Officiell testdag är den 27:e september

Nu jäklar!!! "

Vet dock inte om det var några toppägg. Fick inga sådana siffror och jag frågade inte heller. Vet inte om jag orkar veta. Skulle det inte vara toppägg skulle jag säkert bara nojja över det. Nu är det som det är och de SKA göra mig på tjocken

• MallaMojs

Åhhh, jippie, FD Nu börjar den riktiga "tumm-hållar-fasen" Såklart att iaf en utav dom ska klamra sig fast - det har iaf jag bestämt, oavsett kvalitet (mina varju absolut inga tipptoppägg så)

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • annhan

åååååh!! Får gåshud här, är såå glad för din skull! Vilken kanonbra utdelning. Nu fortsätter tumhållningen såklart, hoppas innerligt att du får ett fint positivt gravtest den 27:e

Jag måste komma ihåg att ställa fram Suprecuren ikväll, ska ju börja puffa imorgon bitti.

Kram, och trevlig helg!

• Kyoko

FD:
    Grattis, precis vad jag hoppades på! Blir bara så glad tjohoo yippie nu måste jag bara ta ett glas vin - så nu skålar jag för dig jag som får SKÅL!

Annhan:
    Åhh härligt då är det dig jag får hålla tummarna för härnäst. Hur känns det att börja igen?

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!