• Sogo

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Tittar in jag också. Tänkt - har det gått ett år! Otroligt.

Håller tummarna för att det är dags snart Klara.

• Sogo

Kyoko: Håller med Klara. Du kanske jobbar med skrift i ditt yrke?? Om inte kanske det vore en tanke.
    Har du funderat på att skriva ngt skönlitterärt/poesi ngn gång?
    Tycker mig se en slumrande ådra.

Bokförläggaren Sogo

• Sogo

Hej där,

Kyoko: så tråkigt att frysisen inte klarade sig. Då får vi se vad de tycker om din framtida behandling - skulle väl vara skönt att slippa sprutorna förstås.

Klara: Trum, trum, trum......

FD: Kämpa på. Vad har du för datum att rikta in dig på?

Jag försöker vara helyllemamma och laga all bebismat själv, hämta tidigt från dagis och ha rena kläder på samtliga. Det går inte.... Så kläderna får vara skitiga och stöket i vårt hem skall vi inte diskutera. Tjejrna är inne i rivaråldern och drar ur allt ur lådor och hyllor.

• Sogo

Kyoko:Nja riktigt så fort går det inte.Det är stora pojken (5) som går på dagis. Tjejerna är bara 8 månader.

Jag är en liten matfetischist och är rätt petig med vad jag stoppar i mig. Hellre ren inombords än utombords . Om man nu tvingas välja.

• Sogo

Om man nu har kämpat så hårt o länge - ja ni vet ju vad jag talar om. Så vill jag nog tillbringa lite tid med mina så önskade barn istället för att gå till jobbet och skicka in dem på dagis. Så någon start vid 10 månader blir det inte. Vi planerar att vara hemma i två år - får se om vi får ihop det.

Annars är jag inget motståndare till tidigt dagis - alla har vi olika livssituationer. Man ska aldrig dömma ngn annan.

• Sogo

Nizen: Ja, jag säger också grattis.
    Om du bor i Stockholm så är det bara att du ringer till HS och KRÄVER att få ett tidigt Mkp - så att det inte behöver gå så långt. Jag blev lovad att få i vecka 10 med en snabbanalys - med svar inom 3 dagar.

Berättar gärna mer om vem du ska prata med och så.

• Sogo

Härligt! Grattis till lille August.

• Sogo

Hej tjejor,

FD: Lycka till idag! Hoppas du hade många fina blåsor. Du rapporterar väl till tråden?!!

Idag ska vi in till min mans jobb och "visa upp" barnaskaran. Det har inte blivit av förrän nu, tjejorna är 9 månader, men bättre sent än aldrig. Storsonen får förstås också följa med. Tanter brukar gilla honom - lockig och lite lagom söt 5-åring som pysslar med sina småsyrror.

Stolt mamma .

Hedvig har precis lärt sig att stå utan stöd - typ i 20 sekunder - innan hon druttar på ändan. Sonja däremot som är den försiktiga typen - har precis lärt sig att dra sig upp men tycker det är läskigt att sätta sig igen. Så har hon hållt på i flera veckor nu.

Och tidigt går de upp. GÄSP!!

Runt 5-trakten. Hur pigga som helst.

Så vi i övriga familjen har anpassat oss och lägger oss vid 21.
    Har inte sett Aktuellt på flera veckor. Och film ska vi inte tala om.

Apel: Hur står det till med dig?? Long time - no see.

Kram på er alla!!

• Sogo

MM: Du har helt rätt!! Hon hette Julia, men vi har bestämt oss för att byta. Det kändes aldrig helt rätt och nu håller vi på att försöka skola om oss till Sonja istället. Det går sådär måste jag erkänna. Men skam den som ger sig.
    Ja du, när kommer jag?? Måste fixa bil ngn dag. Återkommer i ärendet.

Anna: Jag vet inte heller så mycket om ÄD. Men det finns ju särskilda trådar om det. Dyk ner där så får du säkert svar.

FD: Hur har det gått?

• Sogo

Kyoko: Känner igen det där med att ställa livet på PAUS.
    Under en period i vårt liv hängde allt på IVF:erna. Vi kunde inte planera semestrar eftersom man inte visste när nästa behandling skulle ske, man ville inte gå på fest för man var klimakteriehäxa p g a sprayningar, man kunde inte köpa nya kläder eftersom det var onödigt om man snart var gravid ...... osv osv osv. Vi höll på så under flera års tid. Och så ständigt denna oron över att kanske inte få fler försök.

För att inte tala att jag gjorde minsta möjliga insats på jobbet. Saknade förstås all motivation för att göra en bra insats. Så kostade det mitt jobb också. Fick gå i och med en omorganisation eftersom jag inte visat framfötterna.

Men - det vart det värt.
    Så livet vänder - oftast förr istället för senare.

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!