IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
Håll tummarna för mig ikväll blir det vul. Är så nervös så endast ni kan ana...
Håll tummarna för mig ikväll blir det vul. Är så nervös så endast ni kan ana...
Stor besvikelse igår kväll... Han gjorde inget vul utan skickade en remiss till ul och fvp.(Jag vet inte ens om han hade någon ultraljudsutrustning.)Men jag fick tid för ul den 20/8 i alla fall, om de inte får in något återbud. Och jag som ska på semester i en vecka och vill veta!!!! Och jag fick välja antingen fvp eller mkp och el doctore tyckte att fvp var bättre för mig.
Nej han sa att man kunde göra fvp från v.14 och jag går in i vecka 10 imorgon, så det blir inte så stor skillnad. Och han påstod att man fick reda på allt som går att få reda på vid fvp, så jag får väl lita på att han vet vad han pysslar med.
Semestern går till Korsika en vecka och efter det Tallinn några dagar. (Lyckades få tid till ultraljud på dagen och vi åker på kvällen.) Sen är det hem och packa för flytten går 31/8!
Grattis till Klara!!!
Och grattis till Nizen!!!
Och grattis till mig!!!
Hjärtat pickar i magen och det blir fvp den 5/9. Jag är försiktigt glad, men maken vågar inte hoppas förrän vi fått svar på fvp och det lär ju dröja...
Allt såg bra ut på ul och hon tyckte att det såg ut som v,11+3!
Hej alla!
Imorgon ska jag tll mvc på inskrivning och på fredag börjar vi flytta, så jag vet inte när jag kommer att ha någon möjlighet att rapportera till er (dessutom har vi inte skaffat internet i lägenheten än)... Men jag mår bra och har tagit väldigt mycket ledigt från jobbet nästa vecka efter att mitt fvp är taget. Må så gott!
Inskrivningen gick bara bra, men hade inte väntat mig annat heller!! Idag ska vi börja flytta och maken är brakförkyld, så vi får se hur det går... Som tur är så ska inte de nya flytta in förrän om två veckor, så vi hinner nog. Fast jag är en sådan person som vill att allt skulle ha skett helst i förrgår. Men ska man nu vara gravid, så får man väl lära sig hur det är att vara tålmodig...
Skönt att sprutandet funkar bra för dig FD!
Ha det så bra allihopa och hjälp mig i tanken med alla j*vla flyttkartonger!!!
Hej alla!
Äntligen är man uppkopplad igen, men det enda jag har att rapportera är att allt är bra. Vilket är toppen, men en jobbig väntan på provsvar... Det skulle ta 2-3 veckor, men en har ju redan passerat!!!
Vad roligt för dig FD! Jag ska sända dig en tanke imorgon...
Erka: Det är mycket märkligt hur olika man resonerar. För vi fick pgd och ivf betald, trots att jag blir gravid stup i kvarten, men sedan får missfall. Jag har för mig att de sa att vi har 1 chans på 36 att få ett het friskt foster på egen hand. Sen kan vi få foster som är bärare av samma balanserade translokation som min man har...
Kyoko: Vad kul och spännande att det händer något!!!
För här gör det inte det. Nu har det gått två veckor sedan fvp och nu är det riktigt jobbigt varje gång som telefonen ringer...
Hej!!!
Nu har svaret på fvp kommit! Barnet är friskt, men kommer ärva samma balanserade translokation som min man har!!! Het otroligt!!!
Tack alla!
Ja, det innebär att barnet blir lika normalt som barnafadern. Och normala saker att oroa sig för finns redan; jag behöver nya byxor!!!
Tess: Vi gjorde FVP på Danderyds sjukhus, men det låter märkligt att ni inte fick veta... Och det är precis för mig som för Sogo. Mitt barn kommer att ha samma problem som sin far att skaffa barn, men skillnaden är att vi vet om det i förväg.
Grattis Kyoko! Hoppas att det blir snart... Vänta är ju aldrig kul, det vet vi ju alla!
Idag ska vi på ultraljud och även fast fvp bara gav positiva svar, så är man ändå riktigt nervös... Men bortsett från nervositeten så mår jag nästan oförskämt bra!
Jag har haft en väldig tur tror jag, för jag har ALDRIG fått någon dum kommentar!!! (Peppar, peppar.) Och då har vi genomgått två pgd. Och nu 4-5 år senare och hur många missfall som helst, så är man gravid(på naturilig väg), och har fört vidare translokationen till vårt barn, men i det här läget så tänker vi inte på det så mycket. Barnet i sig är ett såpass stort mirakel och den dagen som h*n beslutar sig för att skaffa barn, så har förhoppningsvis forskningen gått framåt och i vilket fall som helst så har vi i alla fall kunskap om den balanserade translokationen och kan gå vidare därifrån.