• Anonym (Kämpe)

Ni som gett en andra chans...

Ni som gett er pojkvän/sambo/make/maka/partner en andra chans efter en otrohet och försöker att lappa ihop förhållandet igen..

Hur gör ni för att orka de stunder där det är extra svårt?
    Jag känner att jag håller en distans som i längden kommer att bli jobbig för oss båda, har ni samma problem och hur tacklar ni det?

Här peppar vi varandra att orka kämpa för något vi tror på men som vill ha stöd av någon i samma sits på den slingriga vägen!

• Svar på tråden Ni som gett en andra chans...
  • Anonym (Ledsen=()

Tja.. Jag har ALLTID sagt att otrohet är ingenting som jag kommer förlåta. Men så när det hände så vet jag inte vad som hände. Jag hade nog inte kunnat förlåta om det hade varit ett förhållande mellan honom och tjejen. Detta va en engångsföreteelse och han berättade det för mig direkt efter och grät. Jag tror det spelade in stor roll att han va så ärlig mot mig och sa som det va. Hade nog varit väre om ahn gått bakom ryggen på mig.

• Anonym (segt)

Anonym skrev 2007-07-25 16:51:26 följande:

En fråga bara.. ni som blivit bedragna anser ni att ert förhållande är äkta?
    Det här var en svår fråga.

Förhållandet känns inte äkta idag. Respektlösheten har grävt ett stort hål där. Förhoppningsvis täcks hålet igen med tiden.

Det som fortfarande känns äkta är familjen. Det känns väl ungefär lika luddigt som min förklaring framstår.
  • Anonym (segt)
    Anonym skrev 2007-07-25 16:48:13 följande:
    Tur att man inte sitter i er båt... skulle må så dåligt!Känna mig så kränkt... Måste vara hemsk sitts. Hoppas att jag aldrig behöver hamna där. För mig är otrohet så väldigt känsligt ämne..skulle vilja skaka om alla som är det! skulle nog hellre vilja att min kille gjorde slut och sa som det va..att han inte älskar mig längre. Än att komma på honom med någon annan. Kan inte förstå dom som spelar spel.. hur kan man vara så egoistisk och känslokall! Visa lite respekt mot den som älskar dig.
    Jag resonerade som du - INNAN jag blev förälder. Hade det inte funnits barn med i bilden så hade beslutet varit enklare. Barnet är dock inte enda faktorn som gör att jag vill försöka lösa detta, men det väger in tyngst.
  • Anonym (qwerty)

Anonym (Ledsen=()
    Precis som du säger känner jag också. Jag har haft ett ex som vart otrogen en gång. Honom dumpade jag snabbare än fortast. Min sambo var också helt ärlig dagen efter, han erkände då att han varit med en annan tjej, men att dom aldrig hade sex, utan endast kel.

Minns inte vem som skrev det om mobiltelefonen, att förr hade han den med sig vart han än gick och ALLTID på ljudlös. Nu ligger den framme hela tiden och han bryr sig inte ett dugg om jag rör den. Det måste ju bevisa något. En gång otrogen alltid otrogen har jag också hört, men man kan inte dra ALLA över en kant. Antingen ger man sig in i förhållandet igen och riskerar att han gör om det, eller så flyr man.

Jag anser att vårt förhållande är äkta, mer äkta än vad det va innan faktiskt. Någon vart ju fel, annars skulle han inte dras till en annan kvinna. Men det är också en följd av misstänksamhet, tårar och mardrömmar. Tiden får utvisa vad som händer i framtiden.

• Anonym (mardrömmar)

Anonym (qwerty) skrev 2007-07-26 16:16:14 följande:

Minns inte vem som skrev det om mobiltelefonen, att förr hade han den med sig vart han än gick och ALLTID på ljudlös. Nu ligger den framme hela tiden och han bryr sig inte ett dugg om jag rör den. Det måste ju bevisa något. En gång otrogen alltid otrogen har jag också hört, men man kan inte dra ALLA över en kant. Antingen ger man sig in i förhållandet igen och riskerar att han gör om det, eller så flyr man.Jag anser att vårt förhållande är äkta, mer äkta än vad det va innan faktiskt. Någon vart ju fel, annars skulle han inte dras till en annan kvinna. Men det är också en följd av misstänksamhet, tårar och mardrömmar. Tiden får utvisa vad som händer i framtiden.
    Ja precis jag tänker likadant som dej... än så länge är allt bra, det värsta är att man då å då råkar springa på "bruden" på stan, det gör liksom lite ont i en. Annars är det inga större problem för mej förutom mardrömmarna.
  • Anonym (lovetolove)

nu är det slut mellan mig å min sambo...han va otrogen för ett år sen å vi försökte igen..jag har mått dåligt psykist över otroheten i mellanåt..men kämpat vidare..han tröstar mig att jag inte behöver va orolig att han älskar mig å vill inte ha henne...i dag loggade jag in på hans hotmail å vad ser jag...meil från henne där de ska äta middag i dag..så det va därför han skulle till stan å inte på intervju...så lessen över att han ljuger så nu orkar jag inte mer...orkar inte drömma drömmar om dom å tänka på henne varje dag å gå å va misstänksamm årkar inte med lögnerna..hoppas bara jag är tillräckligt stark att jag orkar stå emot han när han kommer med sina hundögon

• Anonym (mardrömmar)

nä men fy (lovetolove) vilken patetisk ynkrygg! Man kan inte både äta kakan å ha den kvar, en gång är ingen gång men två gånger det är fasen två gånger för mycket! Du är garanterat värd något bättre så dumpa fanskapet å se till att få han ut ur ditt liv =( tröstkramar!

• Anonym (Nr 16)

lovetolove
    Har du pratat med honom om det?

Jag har bett min make att sova hos sin mamma inatt så nu surar han.

• Anonym (BEDRAGEN)

Love to love: Vilket ärkekräk. Får man en chans till och så sumpar man den. Hur tror han att du ska kunna lita på honom efter det här? Hur hårt det än är så tror jag det bästa för dig på lång sikt är att hitta två nya hundögon att drunkna i. Har ni inga barn tillsammans så ge dig själv en ny chans att få hela Askungesagan.

Jag har märkt att många försvunnit härifrån. Jag skrev till epostadressen och har fått mail och bekräftat att jag vill med på mailinglistan. Jag är allt annat än datasnille och trodde att det skulle komma mail som man sedan kunde svara på, typ. Helt dödstyst. Jag antar att många är på msn. Jag har aldrig varit på msn och antar att man måste registrera sig på något sätt och sedan leta upp de andra där. Hur i hela friden ska man veta vilka man ska leta efter? Någon som är med som kan upplysa en mindre vetande?

• Anonym (mardrömmar)

Håller med (Bedragen), får man en chans till så tar man den på alla sätt och annars är det nog inget att satsa på... Världen är full av killar och mister man en står det tusen åter ;) Jag är nog rätt bestämd när det väl gäller, jag har förlåtit otrohet men en andra gång skulle jag inte förlåta, alla är värda en andra chans men inte en tredje å en fjärde osv... Och har man fått förlåtelsen en gång så har man enligt mej inte ens tillåtelse att ha "mystiska" mail eller sms, även om man inte gjort själva sexet igen. Då är det stenhårt!

Vad gäller mailinglistan så har jag noll koll, men det lät ju intressant? Jag trodde det var så att man fick ett mail varje gång det kom ett nytt svar i denna tråd?

Svar på tråden Ni som gett en andra chans...