• Anonym (Kämpe)

Ni som gett en andra chans...

Ni som gett er pojkvän/sambo/make/maka/partner en andra chans efter en otrohet och försöker att lappa ihop förhållandet igen..

Hur gör ni för att orka de stunder där det är extra svårt?
    Jag känner att jag håller en distans som i längden kommer att bli jobbig för oss båda, har ni samma problem och hur tacklar ni det?

Här peppar vi varandra att orka kämpa för något vi tror på men som vill ha stöd av någon i samma sits på den slingriga vägen!

• Svar på tråden Ni som gett en andra chans...
  • Anonym (hoppas...)

detsamma. jag vill ha ett liv med honom - en framtid. han träffar henne inte alls ofta, bara när han kör via jobbet ibland, hon bor några mil härifrån. det är det som fått mig å hoppas! hon finns långt bort härifrån och jag skulle märka om han skulle ta tid å besöka henne. men jag pressar honom på att jag vill ha ett svar och får ja inte det inom en snar framtid så kommer jag be honom å välja alt. planera högt om att säga upp lägnheten osv för han ska fatta att ja inte kommer å vara kvar en evighet, då kan jag ha roligare i mitt liv...

• Anonym (förlåtit?)

Å denna tråden hamnar i mina favoriter
    Det har nästan tagit mig ett år att komma dit jag är idag.
    Nu kan jag somna utan att behöva läsa halva natten tex Det va det enda som fickmig att tänka på nåt annant än min sambos alla svek. Men nåt fick mig att stanna kvar trots allt och nu känns det okej även om det kommer vidriga tankar och misstänksamhet nu och då...
    Bra tråd!!

• Anonym (segt)

Min fru åkte utomlands ett par dagar med en kompis. Hon följer med en person hem efter en middag och har sex med honom.

Det har gått någon månad nu, och vi försöker hitta tillbaka till vardagen, men det går väldigt mycket upp och ner. Jag vill verkligen inte att vår familj ska splittras, men hur länge ska man orka försöka?

• Anonym (Nr 16)

Anonym segt
    Ja du.. jag har börjat tappa orken att försöka nu efter ca 4-5 mån.. Har ni barn?

• Anonym (segt)

Ja, ett barn som är ett år gammalt. Utan det så hade besluten varit enklare. Det väger in tungt för att fortsätta försöka.

Frågan är dock till vilket pris. Jag mår inte alls bra som det är nu.

I många andra trådar läser man "du är värd bättre". Min fru säger samma sak till mig. Problemet är ju att "den bättre" inte står utanför dörren och väntar... Vad finns det som säger att gräset är grönare på andra sidan?

• Anonym (Ledsen=()

Hejsan. Jag har saknat er. nr 16, är det okej om jag addar dig? Har ingen möjlighet idag men snart förhoppningsvis? Många kramar på er. (har lite bråttom nu, ville bara att ni ska veta att jag inte lämnat er) Jag loggar in någon dag snart när jag har mer tid!!

Många styrkekramar till er alla!!!

• Anonym (detsamma)

Segt, du måste vara säker på att du vill ha henne. Hur är det med känslorna? Finns de kvar? Vi har också ett litet barn och jag känner också att barnet gjorde att jag hade inte handlat alltför fort utan tänkte till lite. Men bara för barnets skull ska man inte vara tillsammans. Jag förstår inte din fru som säger att du är värd bättre. Betyder det att hon inte vill vara med dig? Eller så spelar hon martyr nu? Ursäkta om jag är hård, men det gillar jag inte. Hon borde i stället övertyga dig om att ni kommer att ha en fin framtid tillsammans och hon vill kämpa för det och hjälpa dig så gott hon kan.

• Anonym (detsamma)

Nr 16, har skrivit till din adress. Imorgon åker vi på semester så jag kommer att vara borta några dagar. Hoppas att jag hittar er sen.

• Anonym (segt)

Anonym (detsamma) skrev 2007-07-18 14:45:38 följande:

Jag förstår inte din fru som säger att du är värd bättre. Betyder det att hon inte vill vara med dig? Eller så spelar hon martyr nu? Ursäkta om jag är hård, men det gillar jag inte. Hon borde i stället övertyga dig om att ni kommer att ha en fin framtid tillsammans och hon vill kämpa för det och hjälpa dig så gott hon kan.
    Hennes förklaring är att hon älskar mig och vill enbart mitt bästa. Hon vill satsa på oss.
  • Anonym (detsamma)

Kul. Då behöver hon inte säga såna saker utan hon ska bevisa att hon ångrar sig och älskar dig.

Hur känner du? Älskar du henne trots allt?

Svar på tråden Ni som gett en andra chans...