• Anonym (Kämpe)

Ni som gett en andra chans...

Ni som gett er pojkvän/sambo/make/maka/partner en andra chans efter en otrohet och försöker att lappa ihop förhållandet igen..

Hur gör ni för att orka de stunder där det är extra svårt?
    Jag känner att jag håller en distans som i längden kommer att bli jobbig för oss båda, har ni samma problem och hur tacklar ni det?

Här peppar vi varandra att orka kämpa för något vi tror på men som vill ha stöd av någon i samma sits på den slingriga vägen!

• Svar på tråden Ni som gett en andra chans...
  • Anonym (Nr 16)

klart ni får adda mig.
    Loggar själv inte in varje dag.

• Anonym (segt)

Anonym (detsamma) skrev 2007-07-18 15:17:14 följande:

Kul. Då behöver hon inte säga såna saker utan hon ska bevisa att hon ångrar sig och älskar dig.Hur känner du? Älskar du henne trots allt?
    Ja, men jag litar inte på henne. Hon har ingen förklaring till varför det hände. Vi hade det väldigt bra innan.

Jag vill inte gå runt och vara rädd för att det ska hända igen.
  • Anonym (detsamma)

Det är något som alla vi bedragna gör, vännen. Men om man bestämmer sig för att gå vidare, om man har känslor kvar då kan man lyckas. Det dröjer länge, men de "kloka" säger att tilliten kan komma tillbaka. Det hoppas jag också på ... och många andra här.

Du har inte svarat på frågan: älskar du henne fortfarande? För svaret på denna fråga är avgörande.

• Anonym (segt)

Anonym (detsamma) skrev 2007-07-18 17:26:49 följande:

Du har inte svarat på frågan: älskar du henne fortfarande? För svaret på denna fråga är avgörande.
    Jodå, jag svarade. ;) Ja, jag älskar henne - men kan inte lita på henne.
  • Anonym (detsamma)

förlåt, nu ser jag att jag inte läste det ordentligt. om du älskar henne får du ge dig tid. allt kan inte kännas bra på en gång. men om ca ett år ser du om du kan leva med alla dessa minnen eller inte. så planerar jag göra.

och ja, om hon gör det igen, då får du en ny chans till ett nytt liv. tycker jag.

• Anonym (456)

hoppas: Vad jobbigt för dig att få vänta ut vad han känner för er båda. Hoppas han för din skull tar ett beslut snarast, eller att du tar ett beslut att flytta ifrån honom. Kan inte vara lätt att bara vänta.

segt: Var din fru full när hon var otrogen? Inte för det försvarar handlingen men min sambo gjorde det i fyllan och kan inte heller förklara varför han gjorde det. Jobbigt, men på ett sätt kanske lättare att lämna det bakom sig och gå vidare.

• Anonym (segt)

Anonym (456) skrev 2007-07-18 18:16:38 följande:

segt: Var din fru full när hon var otrogen? Inte för det försvarar handlingen men min sambo gjorde det i fyllan och kan inte heller förklara varför han gjorde det. Jobbigt, men på ett sätt kanske lättare att lämna det bakom sig och gå vidare.
    Nej, inte nämnvärt så att hon kan skylla på det.
  • Anonym (BEDRAGEN)

Har också mailat till adressen. Väntar på svar...

Här är det deppigt idag. Vet inte hur det är med er andra, men det är oftast då jag loggar in och skriver. Måste verka som om man är värsta deppot för er som läser.

Känner att jag och sambon ramlat tillbaka i gamla roller. Tyckte vi började lösa vissa saker och kände att delar av vårt förhållande var bättre. Nu är det som att gå i tuggummi. Har inte riktigt ork att ta tag i det igen. Är det fler än jag som känner så här? Hur gjorde ni för att ta er vidare igen?

• Anonym (qwerty)

Jag blir så ledsen, men samtidigt glad när jag ser att jag inte är ensam om att ge sin partner en andra chans efter otrohet. Imorgon är det tre veckor sedan vi redde upp allting, dom tre veckorna känns som tre mån. Det som sårar mig mest är alla lögner, inte att han varit med någon annan, utan att han sett mig i ögonen och ljugit om en hel del. Självklart sårar det att han varit med någon annan också. Jag är själv en väligt ärlig person, kan inte ljuga. Men det kunde tydligen han. Det ligger eg. så mycket mer bakom, men får skrivkramp om jag ska dra upp allt, men inget av det är en ursäkt. Jag vet inte vad jag ska göra för att gå vidare. Och ja, jag älskar honom.

• Anonym (Ledsen=()

Jag la till dig på min msn lista nr 16.. Så du vet vem det e

Svar på tråden Ni som gett en andra chans...