• Anonym (Kämpe)

Ni som gett en andra chans...

Ni som gett er pojkvän/sambo/make/maka/partner en andra chans efter en otrohet och försöker att lappa ihop förhållandet igen..

Hur gör ni för att orka de stunder där det är extra svårt?
    Jag känner att jag håller en distans som i längden kommer att bli jobbig för oss båda, har ni samma problem och hur tacklar ni det?

Här peppar vi varandra att orka kämpa för något vi tror på men som vill ha stöd av någon i samma sits på den slingriga vägen!

• Svar på tråden Ni som gett en andra chans...
  • La mariposa

Hej

Nr 16 är din man på jobbet tillsammans med sitt gravida 1 night stand??? GUUUUD jag skulle aldrig ha fixat det. Att du kan ta det så lungt. Åk dit och kolla om det verkligen är slut. Hur ska du annars få veta. DU har rätt att vara misstänksam...

Lycka till.

• Anonym (Nr 16)

La mariposa
    Japp han jobabde med henne idag.
    Om jag kunde köra bil vilket jag inte längre kan pga sjukdom hade jag åkt och spanat.

• Anonym (!)

Nr 16: Jag hade blivit förbannad över att han inte självmant sjukskrivit sig! Åka och jobba med sitt gravida snedsteg! Herregud. Måste han göra det ofta så att det är svårt att undvika genom att tex sjukskriva sig, så hade han fått byta jobb om det skulle ens vara möjligt för mig att kunna gå vidare. Usch, så plågsamt för dig.

• Anonym (456)

Hej hej!
    Nu är jag tillbaka från en minisemester. Har haft det bra.

Ska försöka nu att inte älta det som hänt, jag skiter i det nu! Gjort är gjort och jag vet att han aldrig skulle gjort det nykter. Men det blir bara en massa grubblerier hela tiden så nu får det vara nog! Som det även skrivits ovan!

Nu ska vi koncentrera oss på lösningar för framtiden så får vi se om tiden läker alla sår.

Nr16: Vad tufft du måste ha det! Jobba tillsammans...

• Anonym (Nr 16)

De jobbade mer tillsammans i början men jag fick reda på att de ska jobba ihop på söndag igen.
    Jag vet inte om jag orkar mer

• La mariposa

Nr 16

Shit vilket dilemma. Jag känner med dig. Kan du inte skicka någon och spana? Jag vet att det låter dumt, men kanske kan du då få veta hur det ligger till. Om han bryr sig om dig bör han byta arbetsplats NU!!! Vad som helst men inte jobba ihop med henne. Förlåt om jag är rak, men din situation gör mig så arg.

Jag tänker på dig och hoppas att det löser sig.

• Anonym (Nr 16)

La mariposa
    Jag tycker oxå han ska byta jobb nu. Men han vägrar om jobbet inte ger lika bra betalt som nu.

Vi har pratat om att ta en paus i förhållandet.

• Anonym (Nr 16)

Ska smsa honom nu och fråga vart han ska bo ifall vi tar en paus. Och hur vi gör med hyran etc.

• Anonym (badass)

Ojoj, kan ni inte fundera på hur det kom sig att mannen var otrogen? det är ett VAL han gjort. En signal, en längtan, ett behov...
    Han är en människa som kanske inte får varje behov stillat av sin tjej.

• Anonym (Frun)

Jag vet att jag skulle försöka hålla mig men behovet var för stort. *ler lite*

Nr16; Gumman, har inte du tillräckligt att jobba med än att han inte kan respektera ditt behov att de inte jobbar tillsammans? *kram*

Badass; INGEN kan fylla en annan persons behov fullt ut. Och kan man inte se det och acceptera det så finns det andra levnadssätt.

Men våra män valde detta sättet att leva. Och vill de inte det så ska de säga det så att vi kan välja hur vi vill ha det. Inte gå och sätta på andra bakom ryggen!

Och var meningen att provocera så har du tillfälligt lyckats.

Svar på tråden Ni som gett en andra chans...